کد خبر : 69034
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400- 16: 12

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

طرح «تابستانه کتاب» با فروش بیش از ۱۰ میلیارد ریالی در گیلان پایان یافت

طرح «تابستانه کتاب» با فروش بیش از ۱۰ میلیارد ریالی در گیلان پایان یافت

فاضلی از فروش بیش از ۱۰ میلیارد ریالی کتاب در قالب طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در ۳۰ کتابفروشی گیلان خبرداد.

به گزارش گیلانستان، «فیروز فاضلی» با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در ۳۰ کتابفروشی گیلان همزمان با سراسر کشور گفت: این طرح در راستای طرح‌های فصلی کتاب و به منظور رونق بازار کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در این طرح تسهیلاتی در قالب یارانه خرید از طریق کتابفروشی‌ها به خریداران ارائه می‌شود افزود: ۲۳ هزار و ۷۱۲ جلد کتاب در عناوین مختلف در طول ۹ روز اجرای طرح در گیلان به فروش رسیده است.

وی اعلام کرد: میزان فروش کتاب ۱۰ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار ریال بوده است.

فاضلی با اشاره به اینکه ۲۰ کتابفروشی در مرکز استان و ۱۰ کتابفروشی در شهرستان‌ها در «تابستانه کتاب» مشارکت داشتند تصریح کرد: گیلان رتبه ششم را به لحاظ پرفروش ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم و فارس کسب کرده است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرد خاطرنشان ساخت: کتابفروشی فرازمند رشت کتابفروشی برتر گیلان در این طرح بوده است که رتبه دوم پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های کشور بر اساس تعداد کتاب را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، در طرح تابستانه کتاب که با مشارکت ۹۷۴ کتابفروشی در سراسر کشور اجرا شد ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ جلد کتاب با میزان ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال به فروش رسیده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار