کد خبر : 25406
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397- 07: 20

طرح تکریم و غبارروبی مساجد توسط دانش‌آموزان گیلانی

طرح تکریم و غبارروبی مساجد توسط دانش‌آموزان گیلانی

همزمان با دهه طرح تکریم و غبار روبی مساجد،دانش‌آموزان انجمن اسلامی به‌عنوان خادم یاران افتخاری در بقاع متبرکه و مساجد حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش گیلانستان یاسر تقوی ،با بیان اینکه همزمان با دهه طرح تکریم و غبار روبی مساجد، دانش‌آموزان انجمن اسلامی به‌عنوان خادم یاران افتخاری در بقاع متبرکه و مساجد حضور پیدا خواهند کرد،اظهار کرد:این طرح با هدف ترغیب به حضور و مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مساجد، ایجاد نشاط معنوی و زمینه سازی استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان،فرهنگ سازی، اصلاح نگرش و تقویت بعد معنوی دانش‌آموزان برای حضور فعال در عرصه مساجد،توجه به اهمیت نقش تربیتی مدرسه با محوریت مسجد و تقویت پیوند این دو به عنوان دو نهاد مؤثر در تربیت را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

وی گفت:به منظور فرهنگسازی و ایجاد زمینه برای ترویج خدمت افتخاری به مسجد برنامه‌هایی همچون دعوت امام جماعت مسجد محل به مدرسه و سخنرانی در جمع دانش‌آموزان، نصب آیات و احادیث مرتبط با فضایل حضور در مسجد و خدمت به مسجد در محیط مدرسه، اعلام فراخوان در مدرسه و محیط پیرامونی برای جلب مشارکت مردمی در امر غبارروبی و زیباسازی مسجد محل اجرایی میشود.

تقوی با اشاره به اینکه مسجد در طول تاریخ اسلام به عنوان مرکز تأثیرپذیری و الگوسازی صحیح،نقش بی بدیلی در ارتقای فرهنگ توحیدی در جامعه اسلامی داشته است و از سویی مدرسه نیز به عنوان کانون رسمی تعلیم و تربیت،در دوره معاصر، مرکز یادگیری و یاددهی می‌باشد،اظهار کرد:به یقین ارتباط این دو با خانواده می‌تواند خلاءهای موجود در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسامی را پر کند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان افزود:در این راستا برگزاری جلسه اولیاء و مربیان با حضور امام جماعت مسجد محل،بازدید کادر مدرسه و اعضای شورای تشکل از مساجد مجاور و مساجد موفق، اعلام برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی و سایر برنامه‌های اوقات فراغتی مسجد در جمع دانش‌آموزان، دعوت از مشاوران تحصیلی مجرب برای ارائه مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان در فضای مسجد، شناسایی دانش‌آموزان ممتاز و تقدیر از آنها در مسجد،تجلیل از دانش‌آموزان مؤذن و مکبر مسجد و همچنین تقدیر از نوجوانان فعال مسجدی که در حوزه‌های مختلف کمک مؤثر و مشارکت قابل توجه دارند، در دستور کار این طرح قرار دارد.

وی ادامه داد:دانش آموزان با آذین بندی و چراغانی مدرسه و فضاسازی داخلی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و در طول این ماه اقدام به برگزاری سفره افطاری ساده، محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی و معرفی منبع با موضوعات مرتبط با مسجد، برپایی نمایشگاه، اعم از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی مسجدی می‌نمایند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در پایان با اشاره به برگزاری کمپین «#کالای_ایرانی_میخریم»، تصریح کرد:این کمپین با عزم ملی در خرید محصولات و خدمات ایرانی و با مشارکت حداکثری اهالی مساجد اجرایی میشود.

/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار