کد خبر : 55834
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399- 54: 17

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

طرح خودکفایی شهرداری‌ها از سوی دولت شهرهای کوچک را دچار تنش کرد

طرح خودکفایی شهرداری‌ها از سوی دولت شهرهای کوچک را دچار تنش کرد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: طرح دولت برای خودکفایی شهرداری ها این سازمان در شهرهای کوچک را با تنش‌های مدیریتی بسیار مواجه کرده است.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیا مالی ظهر چهارشنبه در آئین معارفه شهردار بندرانزلی، اظهار کرد: متأسفانه طرح خودکفایی شهرداری‌ها از سوی دولت موجب شد به دلیل کافی نبودن منابع درآمدی در شهرهای کوچک که باید طرح تفضیلی را مبنای کارها قرار دهد با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل کافی نبودن منابع تخصیصی دولت برای اجرای طرح‌های شهری کافی، اکثر شهرها با این مشکل مواجه هستند.

دنیامالی با بیان اینکه تصویب طرح‌های جامع مدیریت شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: وزارت کشور پیشنهاد دهنده این طرح است و با تصویب این طرح از مشکلات شهرداری‌ها کاسته شده و شهرداری‌ها هم از انتساب به اینکه درآمد خود را از کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌کند رهایی می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و قوتی در مدیریت شهری وجود دارد، افزود: تصویب طرح‌های جامع مدیریت شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان همچنین گفت: متأسفانه بندرانزلی از یک سو با مشکل حرایم ساحل و تالاب مواجه است و از سوی دیگر موانع میراث فرهنگی باعث شده برنامه‌های مدیریت شهری در بندرانزلی ابتر بماند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار