کد خبر : 54582
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399- 28: 11

عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح دو فوریتی مجلس برای ساماندهی بازار مسکن / واگذاری زمین به وزارت راه برای ساخت مسکن

طرح دو فوریتی مجلس برای ساماندهی بازار مسکن / واگذاری زمین به وزارت راه برای ساخت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به زودی بررسی یک طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار مسکن در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیامالی صبح امروز در جمع خبرنگاران خروج بازار مسکن از بورس بازی را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه قدرت خرید مردم در بخش مسکن کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: به زودی بررسی یک طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار مسکن در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بخشی از وضعیت فعلی حوزه مسکن در کشورمان را ناشی از افت شدید ارزش پول ملی تلقی کرد و با تأکید بر اینکه تقاضای مسکن استیجاری افزایش یافته است عنوان کرد: عرضه و تقاضای مسکن در نقطه تعادلی به سر می‌برد اما آن‌چه که باید در اینجا بیشتر مورد توجه قرار گیرد بحث اقتصاد مسکن است.

دنیامالی کاهش ارزش پول ملی به ویژه در مدت اخیر و تقاضای مردم برای تهیه مسکن اجاره‌ای را دو مؤلفه‌ای که با هم مرتبط هستند ارزیابی کرد و گفت: اجاره به شرط تملیک و یا واگذاری‌های ۹۹ ساله از جمله روش‌هایی است که باید در جهت حمایت از قشرها و دهک‌های متوسط به پائین در کشورمان اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان مهم‌ترین ویژگی‌های طرح دو فوریتی که در بحث مسکن توسط کمیسیون عمران تهیه شده و به زودی در دستور کار بررسی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد را برشمرد و افزود: واگذاری زمین ارزان‌قیمت به راه و شهرسازی با هدف کاهش قیمت پایه تولید مسکن یکی از این شاخص‌ها محسوب می‌شود.

وی کاهش حقوق و عوارض ساخت مسکن از جمله در بخش شهرداری‌ها را از دیگر ویژگی‌های طرح دو فوریتی مجلس در باب حل مشکل مسکن اعلام کرد و بیان داشت: ساماندهی بازار مصالح ساختمانی در کنار اعطاء تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای مناطق مختلف کشور نیز از دیگر ویژگی‌های طرح دو فوریتی مجلس است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تولید سالانه یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن در کشور را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه مسکن باید از بورس‌بازی خارج شود تصریح کرد: قرار بود ۲۰ تا ۲۵ درصد منابع بانک‌ها به سمت مسکن سوق داده شود اما این اتفاق نیافتاد از طرفی تسهیلاتی که داده شد هم ارزان قیمت نبود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تولید مسکن مورد نیاز زوج‌های جوان را یکی از مقوله‌هایی که باید به صورت جدی در دستور کار دولت قرار بگیرد ذکر کرد و ابراز داشت: به عقیده بنده مشکلات موجود در بخش مسکن با اعمال سیاست‌ها و تصمیمات مقطعی حل و فصل نمی‌شود زیرا این کار به یک برنامه‌ریزی مستمر و دقیق نیاز دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار