کد خبر : 50434
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

دبیر کانون انتقال خون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

طرح ساماندهی اهدای پلاسما در استان گیلان آغاز به کار کرد

طرح ساماندهی اهدای پلاسما در استان گیلان آغاز به کار کرد

در پی آغاز رسمی برنامه ی پلاسما درمانی برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان، کانون انتقال خون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام به ثبت نام داوطلبین اهدای پلاسما و جمع آوری اطلاعات واجدین شرایط نموده است‌.

به گزارش گیلانستان، مریم پرسا دبیر کانون انتقال خون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص جزییات این طرح می‌ گوید: ما قصد داریم در این اقدام یک بانک اطلاعات جامع از تمامی واجدین شرایط اهدای پلاسما در استان گیلان تهیه کنیم که پس از آن با بررسی دقیق این اطلاعات و تعیین اولویت ها، زمانبندی دقیق برای مراجعه ی داوطلبین را در اختیار آنان قرار دهیم.

با توجه به شرایط فعلی که همه مردم از رفت و آمد های حضوری غیرضروری منع میشوند، این روزها زمان مناسبی برای مراجعه حضوری به اداره انتقال خون و پرسیدن سوالات در مورد این طرح نیست

ما از این طریق ابتدا به تمامی پرسش های داوطلبین اهدای پلاسما پاسخ داده و سپس با دریافت اطلاعات دقیقی از آنها در قالب یک پرسش نامه، و بررسی دقیق این اطلاعات فردی و عمومی، امکان اهدای پلاسما برای آن ها را بررسی کرده و با توجه به پارامتر های مختلف از جمله مدت زمان بهبودی آنان و شرایط سنی و‌.. بهترین تاریخ مراجعه برای اهدای پلاسما را به آنها اطلاع خواهیم داد.

از تمامی افرادی که از آغاز شیوع ویروس کرونا به این بیماری مبتلا شده اند و حال بهبود یافته اند دعوت میشود با ثبت نام در این طرح و مشارکت در اهدای پلاسما، به بهبود حال سایر بیماران کرونا در استان گیلان کمک کنند.

علاوه بر مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، افرادی که طی روز های گذشته، علائم شایع بیماری کرونا را تجربه کرده اند، حتی اگر بیمار بودن انها به طور قطعی توسط پزشک تایید نشده است و تنها علائمی را داشته اند نیز می توانند با تکمیل فرم ثبت نام،اطلاعات خود را برای بررسی و تعیین زمان مراجعه در روز های اتی که امکان استفاده از پلاسمای انها وجود داشته باشد، در طرح ساماندهی اهدای پلاسما ثبت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام به یکی از آیدی های زیر در تلگرام مراجعه کنید
@SNaghizade
@nstrn_slki


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار