کد خبر : 37792
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد:

طرح سفیران اجتماعی در کانون های مساجد کشور اجرا می شود

طرح سفیران اجتماعی در کانون های مساجد کشور اجرا می شود

سعادتی از آغاز اجرای طرح سفیران اجتماعی در کانون های مساجد کشور خبر داد و گفت: همه اعضای خانواده به مدت یک سال تحت پوشش آموزش های این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان « سعید سعادتی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۳ خرداد) در دیدار با معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با موضوع اجرای طرح سفیران اجتماعی در گیلان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین معضلات جامعه است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی یکی از طرح های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ممحوریت مسجد است که به صورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا می‌شود افزود: این طرح در پنج شهر پنج استان کشور اجرایی که در گیلان، شهرستان شفت به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی در اجرای موفق این طرح نقش ارزنده‌ای دارند تصریح کرد: با تقسیم بندی فعالیت ها می توان اثر بخشی این طرح  را در کوتاه مدت مشاهده کرد.

 

سعادتی به ویژگی های طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: محله محوربودن، خانواده محور، مسجد محور و استمرار از ویژگی‌های شاخص طرح سفیران اجتماعی شمرده می شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح یکی از اعضای خانواده در رده سنی 12تا 18سال انتخاب شده و با فراگیری آموزش های ویژه به عنوان سفیر اجتماعی در خانواده انتخاب می‌شود.

 

سعادتی ادامه داد: کل اعضای خانواده به مدت یک سال تحت پوشش آموزش های این طرح قرار می‌گیرند و برای خانواده های تحت پوشش، پرونده تشکیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح از سرمایه های اجتماعی محله ها بهره گرفته می شود بر هدایت و نظارت طرح توسط معتمدین محل تاکید کرد و گفت: نتایج اجرای طرح مذکور به شورای اجتماعی کشور ارسال می‌شود و توفیقات و موفقیت های آن خدمت مقام معظم رهبری ارائه می شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار