کد خبر : 31305
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1397- 34: 20

طرح «سفیران اجتماعی» در کانون های مساجد گیلان اجرا می شود

طرح «سفیران اجتماعی» در کانون های مساجد گیلان اجرا می شود

​مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای طرح «سفیران اجتماعی» به صورت آزمایشی در سه کانون شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد با اشاره به اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در کانون‌های مساجد استان  گفت: این طرح مطابق با اسناد بالادستی و بهمنظور ضرورت احیاء و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان برگزار می‌شود افزود: خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین و گیلان از استان‌های مجری طرح سفیران اجتماعی هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم اجرای این طرح در شهرستان آسیب‌پذیر ادامه داد: در استان گیلان سه کانون محوری و فعال شهرستان شفت مجری این طرح هستند.

 

رضوانی نژاد با اشاره به شاخص‌های انتخابی کانون مجری تصریح کرد: مقبولیت بین کانون‌های منطقه، توانایی جذب مشارکت‌های مردمی و برگزاری طرح‌های مشابه، ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی محلی، هیئت امنا و امام جماعت مساجد، برخورداری کانون و مسجد از امکانات سخت افزاری و فضای مناسب جهت برگزاری کلاس‌ها و همکاری مستمر و شایسته با دبیرخانه استان در اجرای طرح به مدت سه سال از شاخص‌های انتخابی کانون مجری است.

 

وی با بیان اینکه مسئول کانون پس از شرکت در دوره آموزشی و کسب امتیاز لازم می‌تواند عهده‌دار مسئولیت اجرایی طرح باشد تصریح کرد: شناسایی، ساماندهی و ایجاد هسته اجتماعی مسجد، ایجاد شبکه سفیران اجتماعی در هر مسجد، پایش خانواده‌های واجدشرایط، ارائه خدمات مشاوره فرهنگی، دینی و اجتماعی به خانواده‌های تحت پوشش، برپایی نمایشگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی پویش مردمی خدمت کریمانه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از وظایف کانون‌های مجری طرح است.

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار