کد خبر : 67278
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400- 35: 11

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان:

طرح «شمیم خدمت» در استان گیلان اجرایی می شود

طرح «شمیم خدمت» در استان گیلان اجرایی می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح «شمیم خدمت» برای رونق تولید و اشتغال به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سجاد کاظمی پور صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سراسر کشور، گفت: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است.

وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان خادمان اهل بیت علیهم السلام، برای تحقق شعار سال و زمینه سازی برای ایجاد جامعه مهدوی، طرح شمیم خدمت را، به عنوان یکی از کارویژه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است.

کاظمی پور، آموزش و توانمند سازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه گام اجرای طرح شمیم خدمت برشمرد و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد.

وی یادآور شد: در مرحله نخست ضمن مذاکره و مشاوره با نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب نظران، مدیران مرتبط بخش‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد اقدام به آموزش و توانمند سازی خانواده‌ها صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان گفت: در این مرحله برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه‌های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط منطقه و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین‌های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دام پروری، استفاده از اماکن موقوفه متروکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

کاظمی پور اظهار کرد: در مرحله سوم نیز محصولات تولید در بازارچه‌های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره‌های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید.

وی اعلام کرد: سازمان اوقاف از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان به نحو شایسته ای تقدیر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اظهار کرد: در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی (رله) و بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، نیروی مقاومت بسیج با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار