کد خبر : 43822
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان:

طرح «شهر می خواند» هفته کتاب در گیلان برگزار می شود

طرح «شهر می خواند» هفته کتاب در گیلان برگزار می شود

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان از برگزاری طرح «شهر می‌خواند» همزمان با هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: در این طرح ۹ کتاب پرمخاطب در بافت‌های جمعیتی به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

به گزارش گیلانستان پریسا کرمی صبح چهارشنبه در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های لنگرود که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات به منزله اتاق فکر برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: کتابخانه‌های شهرستان لنگرود از نظر منابع موجود در کتابخانه‌ها رتبه دوازدهم استان گیلان را دارد.

وی با بیان اینکه این لنگرود از نظر گردش کتاب نیز در جایگاه نهم، سرانه فضای مطالعه برای هر ۱۰۰ نفر در جایگاه دهم و از نظر پشتیبانی نیز در رتبه پنجم استان گیلان را دارا است، افزود: این آمار نشان دهنده این است که در شاخص‌های اصلی و زیربنایی در شهرستان لنگرود نیازمند تلاش بیشتر همه مسئولان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی و علمی شهرستان لنگرود، تأکید کرد: مردم فرهنگ دوست این شهرستان به رغم امکانات کم و نبود زیرساخت‌های از همین فضای برای مطالعه و حضور در کتابخانه‌های استفاده می کنند.

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی کمیته خیرین کتابخانه ساز در شهرستان لنگرود، افزود: با توجه به برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب گیلان و وجود تخفیف ۳۰ درصدی امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری و خیران منابع مورد نیاز کتابخانه های شهرستان را تا حدودی تأمین کنیم.

کرمی به وضعیت کتابخانه چاف و چمخاله و بازدیدهای فراوان طی یکساله گذشته، گفت: تلاش شده تا فضاهای جدیدی ایجاد شود. یکی از اتفاقات خوب در این منطقه اهدای یک قطعه زمین در بافت جمعیتی و قول مساعد مسکن و شهرسازی است که امیدواریم بتوانیم فضای خوبی در این منطقه برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب فراهم کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی مسئولان شهرستان لنگرود به فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی در رده سنی کودکان، نوجوانان و بانوان، اظهار کرد: توجه به این بخش‌ها زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به راه‌اندازی بخش کودک در تمام کتابخانه‌های استان گیلان، افزود: تلاش می‌شود به شیوه‌های مختلف حال خوش خواندن در قالب برگزاری نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی و نقد ادبی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه‌های علاقه‌مند کردن مخاطبان به کتاب و کتابخوانی است، گفت: در چند سال اخیر نهاد کتابخانه‌های با تغییر رویکرد تنها به دنبال امانت کتاب و عضوگیری نیست، ادامه داد: انواع برنامه‌های فرهنگی با همکاری سازمان‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی با تأکید برلزوم زمینه سازی برای جلب افراد دور از مطالعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است، تصریح کرد: اجرای طرح «شهر می‌خواند» یکی از برنامه‌های ابتکاری این نهاد در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. در این طرح ۹ جلد از کتاب‌های پرمخاطب با حضور فعالان حوزه کتاب و کتابخوان در بافت‌های جمعیتی به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار