کد خبر : 60999
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399- 25: 11

آیت‌الله خاتمی در رشت:

طرح شهید سلیمانی افتخار بسیج در مبارزه با کرونا/ ۹دی حماسه‌ای فاطمی بود

طرح شهید سلیمانی افتخار بسیج در مبارزه با کرونا/ ۹دی حماسه‌ای فاطمی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری طرح شهید سلیمانی را از افتخارات بسیج برای مبارزه با ویروس کرونا دانست و گفت: در ایام کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و باید زنجیره انتقال کووید ۱۹ هرچه سریع‌تر قطع شود به همین منظور بسیجیان به منازل رفته و برای نابودی کرونا تلاش می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیشب در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مسجد امام رضا(ع) رشت، با بیان اینکه شرایط کشور در این ایام بسیار خاص است، اظهار کرد: هر ساله مراسم‌فاطمیه در کشور به شکل بسیار باشکوهی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این مراسمات به شکل غریبانه‌ای درحال برگزار شدن است.

وی با قدردانی از زحمات کادر درمانی کشور در یکسال اخیر گفت: کادردرمانی و پرستاری کشور در یک سال اخیر یادآور دوران دفاع مقدس بوده و بسیار امیدوارم به زودی واکسن کرونا ساخته و این ویروس منحوس از بین برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مردم گیلان را مردمی بسیار ولایتمدار دانست و افزود: در سال ۸۸ مردم گیلان در روز هشت و ۹ دی ماه ولایتمداری خود را ثابت کردند که جای بسیار قدردانی کردند.

خاتمی با بیان اینکه حماسه ۹ دی در کشور یک اتفاق فاطمی و حسینی بود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف فتنه گران و استکبار از بین رفتن ولایت و اسلام در کشور بود به این دلیل مردم با بصیرت ایران وارد کارزار شده و یک یوم‌الله دیگر را خلق کردند.

وی با اذعان به ولایتمداری و بصیرت مردم ایران در دوره‌های مختلف افزود: حضرت زهرا (س) برای ولایت از جان خود گذشته و خود را فدای مولایش علی(ع) کرد و این‌چنین بود که ملت غیور ایران با خلق حماسه‌ای در روز ۹ دی با ولایت‌فقیه تجدید بیعت کرده و بسیار خوش درخشیدند.

امام‌جمعه موقت تهران روز عاشورا و سیدالشهدا (ع) را خط قرمز مردم و جمهوری اسلامی دانست و گفت: در فتنه سال ۸۸ آشوب گران در روز عاشورا از خط قرمز مردم گذشته و به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) توهین و خون غیرت مردم ایران به جوش آمده و آن حماسه عظیم ۹ دی را خلق و عاشورایی دیگر را رقم زدند.

خاتمی با بیان اینکه بعد از روز ۹ دی‌ ماه امید استکبار برای نابودی جمهوری اسلامی نقشه بر آب شد، خاطر نشان کرد: استکبار با استفاده از ابزار رسانه‌ای در سال ۸۸ به دنبال ایجاد فتنه عظیم در کشور بود و وقتی مردم ایران تمامی نقشه‌های آنان را از بین بردند شدیدترین تحریم‌های ۱۰۰ اخیر را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.

وی پیوند میان انقلاب و مردم را پیوندی عظیم برشمرد و بیان کرد: در طول این ۴۰ سال مردم علیرغم شدیدترین فشارهای اقتصادی همواره پای‌کار بودند و در عرصه‌های مختلف از جمهوری اسلامی دفاع کردند و بساط شیطانی استکبار را از بین بردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چهاراصل در جمهوری غیرقابل تغییر است، افزود: ولایت‌فقیه ستون فقرات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه‌پرسی در کشور با نظر رهبری یا د وسوم رأی نمایندگان است زیرا مردم ولایت‌فقیه را برای رهبری نظام خواستند.

خاتمی با اشاره به دلایل عدم موفقیت برای براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط فتنه گران و استکبار تصریح کرد: مهم‌ترین هدف استکبار در فتنه سال ۸۸ اصل ولایت‌فقیه بود که بسیار برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده بودند اما در این موقع مردم احساس مسؤولیت کرده و در برابر شعارهای توهین‌آمیز علیه ولایت‌فقیه وارد میدان شدند لذا اگر مدیریت ولایت‌فقیه نبود امروز شاهد براندازی بودیم.

امام‌جمعه موقت تهران طرح شهید سلیمانی را از افتخارات بسیج برای مبارزه با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: در ایام کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و باید زنجیره انتقال کووید ۱۹ هرچه سریع‌تر قطع شود به همین منظور بسیجیان به منازل رفته و برای نابودی کرونا تلاش می‌کنند.

خاتمی با ابراز امیدواری از ساخت واکسن کرونا در کشور و صادرات آن به خارج از کشور افزود: مقام معظم رهبری بارها با فراخوان مسؤولان شیوه اجرای مبارزه با کرونا را ترسیم کرده و یکی از آنان اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی گریزی به مستند غیررسمی زد و گفت: از خدا شاکرم که نعمت ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری را به ما اعطا کرده و علاقه جوانان به ایشان در دیدارهای رسمی و غیررسمی نشان‌دهنده محبوبیت رهبر انقلاب در بین مردم و جوامع اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از هتاکی عده‌ای نادان به مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری امام دل‌ و فرزند فاطمه (س) هستند و به این دلیل سربازش حاج قاسم سلیمانی بادل مؤمنان این‌چنین کرده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار