کد خبر : 28576
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397- 31: 20

طرح “مائده ولایت” در استان گیلان اجرا می‌شود

طرح “مائده ولایت” در استان گیلان اجرا می‌شود

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان گفت: طرح “مائده ولایت” همزمان با عید غدیرخم در استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در نشست خبری در رشت  با اشاره به اینکه طرح «مائده ولایت» همزمان با عید سعید غدیر خم در استان گیلان اجرا می‌شود اظهار داشت: عید غدیر همانند عید نوروز باید مناسبتی برای صله‌رحم و دیدار‌های خانوادگی باشد.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با بیان اینکه روز عید غدیر به عنوان بزرگترین عید جامعه بشری معرفی شده  است افزود: این عید بزرگ روز اعلام ولایت انسان کامل بوده و به تعبیر قرآن روز اتمام نعمت و اکمال دین بر بشریت است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه بر هر انسانی واجب است تا این عید را بزرگ و مقدس بشمارد و بزرگداشت عید غدیر خم از مهم ترین مصادیق تعظیم شعائر الهی است گفت: روایات زیادی در خصوص آداب عید غدیر آمده است.

مهدوی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عقد اخوت بین مومنین، برگزاری مراسمات دعا و نیایش، انفاق و پرداخت صدقه و روزه مستحبی در متون روایی از معصومان برای بزرگداشت این روز آمده است افزود: این عید از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

وی با بیان اینکه فضیلت اطعام مومنین در این روز همواره مورد تاکید امامان و معصومان است خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند هر کس در روز غدیر مومنی را پذیرایی کرده و اطعام دهد مانند این است که تمامی انبیاء و مرسلین را پذیرایی کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) روز غدیر را روز طعام نامیده است گفت: مردم ولایتمدار گیلان در این روز با پخش اطعام می‌توانند فرزندان و جامعه خویش را از  آثار نورانی نذورات و اطعام خود بهره‌مند کنند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان  گفت: ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای احیای این سنت مبارک با حمایت های تشکل ها و مجموعه های دینی، مردمی و خیرین در گوشه و کنار استان گیلان به پذیرایی و اطعام مومنین می پردازد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت این عید بزرگ سنت بزرگ اطعام مومنین در استان گیلان انجام می‌شود افزود: مراکز پذیرایی اطعام غدیر در گیلان این اقدام را  تحت عنوان «مائده ولایت» گسترده‌تر از سال‌های گذشته در استان گیلان اجرا می‌کنند.

مهدوی با تاکید بر اینکه امسال در پیاده راه فرهنگی شهر رشت با همت مومنان پخش هزاران وعده غذا پیش‌بینی شده است تصریح کرد: امسال مراسم جشن ولایت در جوار شهدای گمنام در پارک ملت رشت با پذیرایی و اطعام حاضران برگزار می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ها، هیئت های مذهبی و مساجد در گوشه و کنار محلات رشت پیگیر پخت، پذیرایی و توزیع غذای نذری به مناسبت عید غدیر هستند گفت: بسیاری از مساجد در سراسر استان گیلان در این عید پذیرای مردم ولایتمدار گیلان می‌شوند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با بیان اینکه مجموعه های مردمی با برپایی ایستگاه های صلواتی پذیرایی های این سنت را احیاء می‌کنند خاطرنشان کرد: این اقدامات تنها مختص شهرستان رشت نیست بلکه در شهرستان‌های دیگر نیز بصورت جزئی یا گسترده انجام می‌شود.

مهدوی با تاکید بر اینکه انتظار است مردم ولایتمدار استان گیلان در راستای مشارکت و ایجاد نهضت نذورات برای اطعام مردمی تلاش بیشتری داشته باشند تصریح کرد:  یکی از آداب بزرگداشت عید غدیر انفاق و کمک به فقرا است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی بزرگداشت غدیر گیلان در کنار احیای منسک اطعام، منسک کمک به فقرا را نهادینه می‌کند افزود: جشن ولایت در بوستان ملت رشت با همکاری موسسه مردمی احسان گستران علوی برگزار می‌شود و آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت تقدیم هدایا به محرومین و ایتام است./ تسینم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار