کد خبر : 16742
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396- 37: 17

طرح مدیریت مناطق آسیب پذیر فرهنگی در رشت اجرا می‌شود

طرح مدیریت مناطق آسیب پذیر فرهنگی در رشت اجرا می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت گفت: ۱۶ منطقه آسیب پذیر در شهر رشت معرفی شده است که از نظر مسائل اعتقادی و دینی دچار آسیب هستند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام صادق دوستدار ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهید صارمی اظهار داشت: تجربه نشان داده هر مناسبتی که به نام شهدا باشد ماندگار و جاودانه می‌شود که روز خبرنگار نمونه بارز آن است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با انتقاد به عدم توجه کافی به خبرنگاران گفت: خبرنگاران افرادی امین، صادق و شجاع هستند و باید با آنان طوری برخورد شود که بدانند آنان را فقط برای ارائه آمار و اطلاعات عملکرد خودمان نمی‌خواهیم.

دوستدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان داشت: باید آستانه تحمل انتقاد در جامعه و به‌ویژه در میان مسئولان افزایش پیدا کند هرچند که برخی تلاش می‌کنند تا همیشه از انتقادات مصون باشند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در سال ۹۵ اعلام کرد: در سال گذشته ۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هزینه صرف برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی این اداره شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت افزود: ۲۶۴ دوره آموزشی قرآنی با حضور ۳ هزار و ۶۵۱ قرآن آموز و در بخش‌های مختلفی مانند حفظ، تجوید، مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار شده است.

دوستدار با اعلام فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقشار تاثیرگذار عنوان داشت: ۱۳۴ میلیون ریال در راستای آموزش مبلغان خانم و آقا، مداحان و کارشناسان فرهنگی و در مجموع ۵۵۷ نفر از اقشار تاثیرگذار هزینه شده است.

وی با ارائه گزارشی در حوزه اعزام مبلغان و استقرار قرآن کریم اظهار داشت: در ۱۸ منطقه شهرستان رشت استقرار روحانیان انجام شده است که هزینه یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریالی را در بر داشته است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با بیان اطلاعاتی در زمینه موردی و مناسبتی مبلغان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۸۰ مبلغ عمومی و تخصصی در سال ۹۵ اعزام شده‌اند که عده‌ای از آنان بومی و عده‌ای از استان‌های قم، اصفهان و مشهد بوده‌اند.

دوستدار اظهار داشت: با توجه به آمار موجود جلسات روضه خانگی بیشتر از روضه‌های هیئتی در حال برگزاری است و بر همین اساس اقداماتی در راستای آموزش مبلغان خانم سنتی انجام شده است‌.

وی گفت: یکی از افتخارات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در شهر رشت است که ۴۶ دانش آموز را با هدف تربیت در راستای انقلاب و اسلام در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ جذب کرده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با اعلام راه اندازی سامانه طوبی اظهار داشت: این سامانه با هدف ساماندهی ۸۰۰ هیئت مذهبی و ۵۰۰ مداح شهرستان رشت راه اندازی شده است‌.

دوستدار با اشاره به صرف ۲۶۱ میلیون ریال در راستای حمایت از فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی گفت: در اعتکاف سال گذشته، ۴ هزار و ۳۵۰ معتکف در ۲۴ مسجد شهرستان رشت شرکت کردند که هزینه‌هایی صرف امور فرهنگی آنان شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۳ دوره گفتمان دینی دانش آموز محور با حضور ۴ هزار و ۱۲۰ دانش آموز از مناطق مختلف شهرستان رشت برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سالم‌سازی دریا افزود: با همکاری بخشداران شهرهای ساحلی شهرستان رشت فعالیت‌هایی از قبیل برپایی ایستگاه‌های مشاوره دینی و بحث‌های گفتمانی در راستای بررسی شبهات و مسائل شرعی توسط کارشناسان انجام شد.

دوستدار با تشریح طرح تشکیل شورای فرهنگی روستاها خاطرنشان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از فعالیت‌های فرهنگی جزیره‌ای در روستاها اجرا شده است که این شورا در هر روستا از ۱۱ عضو تشکیل می‌شود و تاکنون ۱۲ روستا در حال انجام این طرح هستند.

وی با اعلام عدم دستیابی به موفقیت کامل در طرح های عمران مساجد ابراز داشت: به‌دلیل اختلاف میان سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان برنامه بودجه و کمبود بودجه تخصیصی به فعالیت‌های عمران مساجد موفقیت کامل در این زمینه حاصل نشده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با تاکید ویژه بر طرح رسیدگی به مناطق آسیب پذیر اعلام داشت: ۱۶ منطقه آسیب پذیر در شهر رشت معرفی شده است که از نظر مسائل اعتقادی و دینی دچار آسیب هستند.

دوستدار گفت: لازمه موفقیت این طرح همکاری اصحاب رسانه در جهت بررسی این مناطق و همچنین انتقال نیازهای فرهنگی و عقیدتی این مناطق به سازمان تبلیغات اسلامی است./ تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار