کد خبر : 44509
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398- 14: 11

عضو کمیسیون عمران مجلس:

“طرح مسکن ملی” مشکلی از قشر ضعیف جامعه حل نمی‌کند

“طرح مسکن ملی” مشکلی از قشر ضعیف جامعه حل نمی‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای خانه‌دار شدن قشر ضعیف برنامه‌ جدیدی ندارد گفت: طرح مسکن ملی مشکل مسکن اقشار متوسط روبه‌پایین و دهک‌های ضعیف جامعه را حل نمی‌کند.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند، اجرای طرح‌های جدید در حوزه مسکن و ساخت‌وساز را برای حل‌وفصل مشکل مسکن اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دهک‌های پایین خواستار شد و اظهار داشت: به‌عقیده بنده طرح مسکن ملی؛ مشکل مسکن اقشار متوسط روبه‌پایین و دهک‌های ضعیف جامعه را حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قشر ضعیف و طبقات کارگری جامعه توان بازپرداخت اقساط بالای طرح مسکن ملی را ندارند عنوان کرد: اگر دولت واقعاً قصد خانه‌دار کردن طبقات ضعیف را دارد باید در نحوه بازپرداخت اقساط تسهیلات طرح مسکن ملی تجدیدنظر کرده و یا اینکه راه دیگری را برای حل این مشکل انتخاب کند.

خسته‌بند اجرای طرح‌هایی همه‌گیر را برای خانه‌دار کردن خانوارهای فاقد مسکن در این برهه از زمان لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: مسکن مهر که در دولت‌های قبلی به مرحله اجرا درآمد طرح جامع و خوبی بود و به‌عقیده بنده بسیاری از نواقص و مشکلاتی که در طرح مسکن ملی قابل مشاهده است در آن وجود نداشت.

وی ساخت خانه‌هایی با زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متری ویژه  قشرهای متوسط روبه‌پایین را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: کارگر و کارمندی که حقوق و دستمزد دریافتی ماهانه آن از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه تجاوز نمی‌کند به هیچ عنوان نمی‌تواند نسبت به بازپرداخت اقساط بالای طرح مسکن ملی اقدام کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس اتمام طرح مسکن مهر و تکمیل واحدهای نیمه‌کاره باقی‌مانده را تکلیف دولت در شرایط امروز خواند و متذکر شد: به‌دلیل بدعهدی دولت در اجرای طرح بافت فرسوده و عدم پرداخت مطالبات بانک‌ها، مردم و شهرداری‌ها دیگر هیچ میلی برای ورود به این عرصه ندارند زیرا از عاقبت کار می‌ترسند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از بدهی‌های ۷۲ هزار میلیارد تومانی دولت در بخش اجرای طرح بافت فرسوده به بانک‌ها سخن گفت و خاطرنشان کرد: به‌علت عدم پرداخت وجوه مورد نظر تسهیلات پرداخت‌شده برای بافت فرسوده توسط دولت، بانک‌ها نیز به جامعه فشار وارد آوردند و تعداد زیادی از مردم خانه‌های خود را از دست دادند.

خسته‌بند با بیان اینکه به‌علت کارنامه نه‌چندان مطلوبی که دولت از خود به‌جای گذاشته مردم کلاً به وعده‌های دولت بی‌اعتماد شده‌اند اضافه کرد: احیای بافت‌های فرسوده کار خوبی برای خانه‌دار کردن قشرهای متوسط و ضعیف به‌نظر می‌آمد اما بدعهدی‌های دولت و فشار بانک‌ها باعث شد این طرح به‌علت عدم اقبال عمومی شکست بخورد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار