کد خبر : 28499
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397- 59: 17

“طرح مهک” در گیلان اجرایی می‌شود

“طرح مهک” در گیلان اجرایی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت:‌ مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به‌ “طرح مهک” در گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رحیم عطایی‌پور صبح امروز در نشست با خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به”‌ طرح مهک”‌ توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان گیلان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان سفارش محوری را بخشی از سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور دانست و بیان داشت: بر اساس این هدف‌ آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به علاقه‌مندان و کارآموزان دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.

عطایی‌پور با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۹ نفر در گیلان دوره‌های آموزشی را گذراندند افزود:‌ بر این اساس ۲۶۷ نفر در بخش دوره‌های ثابت تخصصی کشاورزی،‌ ۱۱۵ نفر در بخش سکونتگاه‌های غیر رسمی و ۷۴۱ نفر در جوار دانشگاه‌ها آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز ۶۰ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند تصریح کرد:‌ ۲ هزار و ۶۲۱ نفر در بخش پادگان‌ها،‌ ۶ هزار و ۷۹۹ نفر در حوزه کارگاه ثابت شهری و ۸۱۶ نفر نیز در روستاهای استان گیلان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان از وجود بیش از ۳۰۰ حرفه آموزشی در این اداره کل خبر داد و عنوان کرد:‌ در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۱۶ هزار علاقمندان و کارآموز در سطح استان گیلان در رشته‌ها و گروه‌های مورد علاقه خود شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.

عطایی‌پور تعداد آموزش دیدگان در بخش ندامتگاه‌های استان گیلان را هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت:‌ در کارگاه سیار شهری هزار و ۱۸۰ نفر،‌ در کارگاه صنایع در بخش اصناف ۴۲۵ نفر و در کارگاه صنایع دستی بین کارگاهی نیز تعداد ۳۱ نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

وی از شرکت بیش از ۶۰۲ نفر در کلاس‌های آموزشی حوزه کارگاه صنایع ضمن کار خبر داد و تصریح کرد:‌ در مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته ۵۹۶ نفر،‌ مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته ۱۲ نفر و در مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی نیز ۵۶۴ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به انعقاد تفاهمنامه‌های این مجموعه با سایر دستگاه‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سفارش پذیری در حوزه‌های آموزشی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های مهم این اداره کل است.

عطایی‌پور به انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه بین اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای گیلان و سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ آ‌موزش و پرورش، نظام صنفی کشاورزی،‌ صنایع دستی میراث فرهنگی‌ و گردشگری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از جمله برخی از این سازمان‌ها هستند.

وی دیگر سازمان‌هایی که با آن‌ها تفاهمنامه همکاری منعقد شده را برشمرد و افزود:‌ این سازمان‌ها شامل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه،‌ کمیته امداد امام خمینی،‌ کانون صنفی بازنشستگان،‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران،‌ ستاد بازآفرینی شهری و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به انعقاد تفاهمنانه با ستاد کل نیروهای اشاره کرد و بیان داشت:‌ سازمان‌ زندان‌ها،‌ جهاد کشاورزی،‌ سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی،‌ سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت ملی گاز نیز از جمله دستگاه‌هایی هستند که تفاهم‌نامه همکاری با آن‌ها منعقد شده است.

عطایی‌پور همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ شرکت بوتان،‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌ بسیج کارگری و اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف نیز همکاری‌های خوبی با اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان دارند.

وی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به فعالیت‌های این مجموعه در بخش سنجش مهارت و آزمون نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در پنج ماهه نخست امسال در حوزه آزمون‌های هماهنگ در سطح استان گیلان حدود ۶ هزار و ۵۸۴ نفر در سه مرحله آزمون شرکت کردند.

عطایی‌پور با بیان اینکه در بخش آزمون‌های مرتبط با تفاهم‌نامه‌های همکاری ۲۴۹ نفر در حوزه صنایع دستی مورد سنجش قرار گرفتند عنوان کرد:‌ بیش از هزار و ۶۹۰ نفر نیز پس از انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری در بخش صنعت ساختمان موفق به گذراندن دوره‌های سنجش شدند.

وی در مورد سایر حوزه‌هایی که سنجش مهارت در آن‌ها اجرایی شده است نیز تصریح کرد:‌ ‌در پنج ماهه نخست امسال حدود ۲۱ هزار و ۹۹۸ نفر در استان گیلان در حوزه‌هایی نظیر سربازان وظیفه، امدادگران شرکت گاز و‌ آزمون‌های آن‌لاین دوره‌های سنجش و آزمون را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد شرکت کنندگان موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه مهارت می‌شوند ابراز داشت:‌ طرح سنجش سلامت کارکنان فنی و حرفه‌ای که طرحی کشوری است از ابتدای شهریور در استان گیلان اجرا می‌شود.

عطایی‌پور آمار جذب اعتبارات تملک و دارائی‌های سرمایه‌ای توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان را برشمرد و اظهار داشت:‌ در سال ۹۶  تا این لحظه حدول یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از منابع ملی برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دریافت شده است.

وی در مورد واگذری فضاهای مازاد بر نیاز توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه و در راستای سیاست‌های حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی‌ ۲۸ مکان مازاد بر نیاز به کارآفرینان استان گیلان در قالب عقد قرارداد و یا اجاره واگذار شده است.

عطایی‌پور اجرای برنامه‌های ورزشی در سطح این مجموعه را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و افزود:‌ مسابقات ورزشی در مناطق ۸ گانه کشور به مناسبت هفته دولت آغاز شده است که نیروهای این اداره کل نیز برای شرکت در این مسابقات و رشته‌های مختلف اعزام می‌شوند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار