کد خبر : 87214
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401- 09: 11

طرح نصب نشانه های صنایع دستی در رشت پذیرفته شد 

طرح نصب نشانه های صنایع دستی در رشت پذیرفته شد 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: در پی نامزدی شهر رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی، طرح نامگذاری و نصب نشانه‌های صنایع دستی در برخی میادین و خیابان‌های شهر رشت توسط شورا شهر رشت پذیرفته شد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر سه تابلو با همکاری شهرداری با نشان صنایع‌دستی برای نصب آماده شده است که این تابلوها شامل؛ تابلو صنایع‌دستی در ورودی بازارچه سبزه‌میدان، تابلو موزه ‌رشتی ‌دوزی جنب میدان سیادتی و تابلو میدان صنایع‌دستی در ورودی شهر(میدان گیل) آماده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات ارزیابی برای دریافت عنوان یاد شده نصب اِلِمان، نام‌گذاری و نشانه گذاری صنایع دستی آن شهر است، اظهار کرد: تابلو میدان صنایع‌دستی در ورودی شهر(میدان گیل) برگرفته از طرح رشتی دوزی شیما رهبر یار هنرمند صنایع دستی است.

جهانی، کاندیدا شدن رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را فرصت غنیمتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری بتوانیم زمینه دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی برای ثبت جهانی رشت فراهم آوریم.

 

همه موانع سد راه ثبت جهانی رشت برداشته شود

 

استاندار گیلان تاکید کرد: نگاه و برنامه راهبردی دولت فعال سازی صنایع دستی در بحث اشتغال است لذا برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی هیچ بن بستی وجود ندارد و همه مسئولان باید هر چه سریع‌تر موانع احتمالی سد راه این اقدام را مرتفع کنند.

 

اسدالله عباسی در نشست بررسی راهکارهای تسریع ثبت رشت بعنوان شهر جهانی صنایع دستی افزود: صنایع دستی از مزیت ها و ظرفیت های گیلان است و مدیران دستگاه ها می بایست فرصت پیش آمده را قدر بدانند و تا حضور ارزیابان یونسکو – در اوایل اسفند ماه امسال بمنظور ارزیابی وضعیت رشت برای ثبت بعنوان شهر جهانی صنایع دستی به گیلان می آیند– مشکلات را رفع کنند و اگر در این راه به مانعی برخورد کردند شخصا پای کار هستم.

وی هشدار داد: هیچ بن بستی در دولت سیزدهم وجود ندارد، موانع را برای ثبت یادشده مرتفع کنید؛ محکم بایستید و به این اقدام اصرار داشته باشید و از شما حمایت می کنیم.

 

ارز آوری با ثبت رشت بعنوان شهر جهانی صنایع دستی

 

مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه گفت: اگر این اقدام انجام شود ارزآوری به استان چند برابر خواهد شد.

فرزاد رشیدی با بیان اینکه امروز بزرگترین جاذبه های گردشگری بر مبنای صنایع دستی شکل می گیرد، افزود: با ثبت جهانی «قاسم آباد رودسر» واقع در شرق گیلان بعنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادرشب بافی، موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، پنج برابر شود.

وی ادامه داد: رشت با ثبت جهانی در مسیر اصلی گردشگری قرار می گیرد و شهرهایی که ثبت جهانی شده اند بازدید کننده های خارجی آنان افزایش و گردشگری آنها توسعه می یابد.

ارزیابان یونسکو در اوایل اسفند ماه برای بررسی وضعیت شهر رشت به جهت ثبت بعنوان شهر جهانی صنایع دستی وارد گیلان می شوند و با توجه به اهمیت بالای موضوع یاد شده و رقابت استان های دیگر در این خصوص، لازم است همه دستگاه‌ها اجرایی استان شامل استانداری، فرمانداری و شهرداری و شورای شهر پای کار باشند تا این اتفاق مهم و مبارک هر چه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار