کد خبر : 70363
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400- 46: 17

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

طرح پزشک خانواده گیلان از اول مهر اجرا می‌شود

طرح پزشک خانواده گیلان از اول مهر اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: طرح پزشک خانواده ویژه شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تنها تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و نظام ارجاع یک ” کمیته امداد امام خمینی (ره) ” از اول مهر ماه در این استان اجرا می شود.

به گزارش گیلانستان، مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: طرح پزشک خانواده ویژه شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تنها تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و نظام ارجاع یک ” کمیته امداد امام خمینی (ره) ” از اول مهر ماه در این استان اجرا می شود.

دکتر جمشید محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح بیمه شدگان شهری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و نظام ارجاع یک “افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)” از پزشک خانواده بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵۹ هزار و ۲۴۹ نفر در مناطق شهری رایگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند، اضافه کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در قالب صندوق سایر اقشار نظام ارجاع یک تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این ۲ گروه از اول مهر از خدمات پزشک خانواده بهره مند می شوند.

دکتر محمدی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده و اینکه با اقدامات درمانی و مراقبتی مستمر پزشک خانواده بیماری در مراحل اولیه شناسایی و با درمان مناسب از بروز عوارض بیماری جلوگیری خواهد شد، گفت: این افراد می توانند از اول مهر به پزشک خانواده مراجعه و ضمن ویزیت پایه به لحاظ ابتلا به بیماری از جمله دیابت و فشار خون مورد بررسی قرار گیرند.

وی درباره چگونگی مراجعه به پزشک خانواده در اجرای این طرح گفت: بیمه شدگان از اول مهر با مراجعه به ادارات بیمه سلامت شهرستان ها، دفاتر پیشخوان و یا سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی http://eservices.ihio.gov.ir/esc می توانند از پزشک خانواده خود مطلع شوند ضمن اینکه تاکنون افزون بر یکصد پزشک اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طرح پزشک خانواده بهره مند هستند، اظهار داشت: ۳۰۵ پزشک، افزون بر ۲۵۰ ماما و ۱۹ دندانپزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در مراکز بهداشت خدمات ارایه می دهند.

هم اکنون یکهزار و ۶۵۵ مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان هستند.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۶۷ نفر در گیلان در پنج صندوق شامل بیمه روستایی، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار