کد خبر : 39378
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398- 49: 16

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

طرح «چند منبع درآمدی‌کردن روستاییان» در گیلان اجرا می‌شود

طرح «چند منبع درآمدی‌کردن روستاییان» در گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان با هدف هدایت آنها به سمت درآمدهای ارزش افزوده اجرا می‌شود.

محمد حسینی صبح امروز در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت اظهار داشت: شورای مهارتی ظرفیت خوبی برای ساماندهی آموزش مهارتی در استان‌ها است و با تعیین مسیر و هدف می‌توانیم از ظرفیت‌های آن بهره‌برداری حداکثری کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان گفت: قرار است سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان با همکاری سایر مسئولان روستاییان را به سمت درآمدهای ارزش افزوده سوق دهد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور مستلزم شناسایی ظرفیت روستاها است تصریح کرد: روستاهای گیلان ظرفیت بالایی دارند و اهالی آنجا می‌توانند با استفاده از این طرح در فروش تولیدات خود موفق‌تر عمل کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای این است که کارجویی هدفمند آموزش دهد تا بتواند قدم‌های موثری در زمینه ایجاد اشتغال بردارد و این کار از هدر رفتن بودجه‌های دولتی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: دهم اردیبهشت امسال در شهرستان رشت خانه کارآفرینی با ۱۲ رشته برای بانوان ایجاد شد و همچنین در شهرستان‌های مختلف مثل املش و تالش نیز چنین مباحثی دنبال می‌شود.

وی به لزوم همکاری فعالان اقتصادی با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و تاکید کرد: فعالان اقتصادی بایستی به مقوله آموزش هدفمند و ایجاد اشتغال ورود کنند و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز از آنها حمایت حداکثری را خواهد داشت.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در شهرستان رشت خصوصی و دولتی است و هم‌اکنون ۵۸ کارگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله هنر و کشاورزی و با بیش از ۴۴ هزار ساعت آموزش تاکنون در حال فعالیت هستند.

هادی یوسفی با اشاره به سامانه کارا خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاییان نحوه استفاده از این سامانه را بلد نبودند و برای استفاده از آن هزینه‌های زیادی را متحمل شدند در حالیکه اگر سازمان فنی و حرفه‌ای به آنها آموزش می‌داد وضع چنین نبود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از افراد تحصیل‌کرده به فنی و حرفه‌ای روی آوردند افزود: تخصیص اعتبارات در حوزه تجهیزات در سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان رشت بسیار کم است و از آنجایی که ایجاد اشتغال پایدار نیازمند به‌روز بودن تجهیزات است باید در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار