کد خبر : 12459
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

طعنه تلخ زیباکلام به مدافعان حرم؛ حکومت هر کاری در سوریه می‌کند ما باید تصدیق کرده و حق سؤال نداریم!

طعنه تلخ زیباکلام به مدافعان حرم؛ حکومت هر کاری در سوریه می‌کند ما باید تصدیق کرده و حق سؤال نداریم!

صادق زیباکلام در افتتاح ستاد روحانی گفت: الآن هم حکومت هر کاری در سوریه می‌کند ما باید تصدیق کرده و حق سؤال نداریم.

به گزارش گیلانستان؛ صادق زیباکلام در سالن اجتماعات دکتر محمد معین بابیان اینکه آمدن من به اینجا برنامه‌ریزی‌شده نبود اظهار داشت: اینکه شما منتظر برگزاری این مراسم بودید نشانه حد انتظارات بالای شما از مسئولان است ولی بین خودمان بماند بسیاری از کارهای ما نیز در کشور مثل آمدن من برنامه‌ریزی می‌شود.

وی بابیان اینکه هرگز متوجه نشدم که حضور حداکثری یا حداقلی ما در انتخابات چه تأثیری بر آمریکا دارد گفت: اینکه انتخابات ما بر تصمیمات آمریکا تأثیر بگذار توهم توطئه ما و دایی جان ناپلئونی است و این ضعف ماست که از انتخابات دستمایه مشروعیت بسازیم.

مشاور دولت تدبیر و امید با اشاره به دوران خدمتی دولت نهم و دهم تصریح کرد: هدف اصلی ما از حضور در انتخابات به‌واسطه پیغام به آمریکا یا برپایی رفراندوم نیست بلکه هدف ما این است که کشور به طاعون سال ۸۴ تا ۹۲ دچار نشود.

وی با تأکید بر اینکه هرگز موافق صحبت درباره عملکرد دولت‌های گذشته نیستم گفت: اصلاً نیاز نیست که بگوییم به مردم چه شده است که اگر این‌گونه بود مردم اصلاً به روحانی رأی نمی‌داند و به ورژن احمدی‌نژادی یعنی سعید جلیلی رأی می‌دادند.

زیباکلام به سال‌های پایان خدمتی دولت اصلاحات اشاره کرد و افزود: اگر مجاهدین خلق ماجرای فعالیت هسته‌ای ایران را افشا نمی‌کردند چه‌بسا آقای خاتمی اعلام رسمی آغاز فعالیت هسته را نمی‌کرد و سؤال اینجاست چرا تا آن زمان اعلام نکرده بودیم که مشغول فعالیت هسته‌ای هستیم اما آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است؟

وی بابیان اینکه سیاست اصلاح‌طلبان در مورد انرژی هسته سیاست کج دار مریض است گفت: ما امتیاز هم می‌دهیم و عقب‌نشینی می‌کنیم ولی دنیا را مقابل خود قرار نمی‌دهیم و این استراتژی کلی اصلاح‌طلبان در دوران خاتمی بود.

مشاور دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در زمان احمدی‌نژاد تمام حکومت ازجمله قوه مجریه، مقننه، قضائیه، سپاه و بسیج در دست جناح راست بود افزود: در دوران موسوی، هاشمی و خاتمی نیز از جناح راست حضور داشتند حتی مجلس ششمی که عصاره جریان اصلاحات بود در آن اصولگرا وجود داشت.

وی بابیان اینکه هیچ‌کس در دوران احمدی‌نژاد نگفت که انرژی هسته‌ای بت نیست گفت: انرژی هسته‌ای چیزی مانند فولاد و ذوب‌آهن است و هر آنچه درباره انرژی هسته‌ای گفته می‌شد توسط حکومت بود و انرژی هسته‌ای ابزاری برای استکبارستیزی و آمریکاستیزی حکومت بود.

زیباکلام با اشاره به اینکه الآن هم حکومت هر کاری در سوریه می‌کند ما باید تصدیق کرده و حق سؤال نداریم افزود: برای نخستین بار تمام قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر شد به تصویب هر ۱۵ عضو شورای امنیت رسید و ما دلمان خوش بود که مشاور وزیر امور خارجه گینه بیسائو انرژی هسته‌ای ما را به رسمیت شناخت و احمدی‌نژاد هم مثل بت شد و قطعنامه را کاغذ پاره خواند.

وی بابیان اینکه روزی خواهد آمد که مشخص شود چه هزینه‌ای برای انرژی هسته‌ای پرداخت کردیم گفت: هزینه تولید یک برق معمولی در کشور زیر ۱۰۰ تومان است و اصلاً سؤال نکردیم که هزینه هر کیلووات ساعت چقدر برای ایران تمام‌شده است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آیا از مردم پرسیدم که انرژی هسته‌ای می‌خواهند یا خیر تصریح کرد: ده‌ها هزار مترمربع بنایی کردیم و تأسیسات هسته‌ای را هزار متر زیرزمین تأسیس کردیم که نامش شد فردو که الآن فردو تبدیل به انباری شده است.

مشاور دولت تدبیر و امید افزود: میلیاردها تومان خرج سانتریفیوژ شد تا جایی که ۱۹ هزار سانتریفیوژ با هزینه گزاف درست کردیم و الآن در انبار هستند و برحسب برجام تا چندین سال دیگر قابل استفاده نیستند و این در حالی است که سانتریفیوژهای امروزی ۲۲ برابر کارایی این سانتریفیوژها را دارند.

وی بابیان اینکه شاید شما بگویید که این اتفاق ماحصل کار رفقای من بوده است گفت: رفقای من سیاست غلط ۸ سال گذشته را جارو می‌کشند و جمع می‌کنند و تصور غلطی که حکومت در کله ما کرده بود همه‌اش تبلیغات بود و هسته‌ای هیچ کشوری را ازنظر تکنولوژی و صنعتی بیمه نکرده است.

زیباکلام بابیان اینکه من دست دلواپسان را می‌بوسم گفت: دلواپسان باعث شدند که همه بدانیم می‌توان از سیاست هسته‌ای انتقاد کرد و دیگر هسته‌ای بت بزرگ نیست و نمی‌شود که هسته‌ای در دولت احمدی‌نژاد زن عقدی باشد ولی در دولت روحانی دوست‌دختر.

مشاور دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات گفته بود که اگر برجام هم نبود فردو و نطنز تعطیل می‌شدند افزود: برای حیات هر کاری نیازمند مواد اولیه هستیم که کیک زرد ما رو به اتمام بود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های دولت نهم و دهم درست نبود گفت: وقتی احمدی‌نژاد به‌جایی سفر می‌کرد به او می‌گفتند که اوس محمود اینجا یک دانشگاه بزن و او هم این کار را می‌کرد؛ تمام کسانیکه حلول شهید رجایی را به احمدی‌نژاد نسبت می‌دادند امروز میگویند ما از اول هم با او زیاد موافق نبودیم و اینکه رد صلاحیتش کردند یعنی کشور پاسخگویی وجود ندارد؛ تأیید یا رد صلاحیت یعنی کسی پاسخگو نیست.

زیباکلام با اشاره به اینکه هیچ چاره‌ای نداریم که آتش را خاموش‌کنیم افزود: ما مجبوریم به روحانی رأی دهیم و من از شما خیلی بیشتر می‌توانم از روحانی انتقاد کنم ولی چاره‌ای نداریم و اگر رأی ندهیم قالیبافی روی کار می‌آید که تنها فدش نیم متر از احمدی‌نژاد بلندتر است اما به همان اندازه پوپولیست و عوام‌فریب است.

صادق زیباکلام مشاور دولت تدبیر امید نیز به مناسبت افتتاح ستاد حجت‌الاسلام روحانی در سالن اجتماعات دکتر محمد معین آستانه‌اشرفیه سخنرانی کرد./ آستان خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار