کد خبر : 52625
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399- 56: 16

مدیرعامل توزیع برق گیلان در نشست خبری:

طلب ۱۹۷ میلیارد تومانی برق گیلان از مشترکان/ ۳۶ درصد شبکه برق استان فرسوده است

طلب ۱۹۷ میلیارد تومانی برق گیلان از مشترکان/ ۳۶ درصد شبکه برق استان فرسوده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از طلب ۱۹۷ میلیارد تومانی برق گیلان از مشترکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، محمداسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به توضیح کارآیی این شرکت پرداخت و اظهار کرد: گیلان دارای یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق بوده که بیشترین وزن آن بر مشترکان خانگی است.
وی با بیان اینکه گیلان ۲۵۰۰ روستای برقدار دارد، افزود: پیک برق در سال گذشته ۱۵۰۰ مگاوات بود و ۴۸ میلیارد تومان در تامین برق مشترکان استان هزینه شد. هنرمند ۳۶ درصد شبکه برق گیلان را دارای فرسودگی دانست و تصریح کرد: فرسودگی شبکه برق گیلان بعضا این استان را مانند بحران سال ۹۸ دچار مشکلات می‌کند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه مقرر شده ۵۰ درصد شبکه های فشار ضعیف به کابل خودنگهدار تجهیز شود، خاطرنشان کرد: طی فازبندی با اولویت مناطق بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان در فاز اول این شبکه ها به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.
هنرمند میزان طلب شرکت توزیع برق از مشترکان گیلان را ۱۹۷ میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: ۴۱ درصد این طلب مربوط به مشترکان برق تجاری و خانگی است.
وی با بیان اینکه برای امور صنفی بابت همکاری با شرکت توزیع برق پاداش درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پویش مدیریت کولرها را راه اندازی کردیم که از ساعت ۱۴ تا ۱۵ هر مشترکی یک ربع کولر را خاموش کند مشکل خاموشی برق برطرف می شود.
وی تعداد روستاهای بدون برق گیلان را روستاهای ۵ و سه خانوار اعلام کرد و متذکر شد: این روستاها در مناطق صعب العبور هستند.
وی گفت: مقرر شده در فاز اول ۸ هزار کیلومتر به شبکه کابل خودنگهدار تبدیل شوند.
این مسئول به موضوع افزایش تعرفه های برق اشاره کرد و یادآور شد: طبق مصوبه هیات وزیران ۷ درصد به تعرفه‌های برق اضافه شده و با توجه به اینکه از بازه ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بازه گرمسیری گیلان است، در صورتی که مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت نکنند ۱۶ درصد به تعرفه تعیین شده اضافه می شود و در مجموعه برای آنان ۲۳ درصد تعرفه برق افزایش می یابد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار