کد خبر : 78760
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401- 38: 17

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ظرفیت‌های گیلان کم نیست/ استاندار در انتصابات از نیروهای متخصص استفاده کند

ظرفیت‌های گیلان کم نیست/ استاندار در انتصابات از نیروهای متخصص استفاده کند

.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مراسم بیست و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دین در ساحت فردی و اجتماعی، اخلاقی و عیقدتی، سیاسی و فرهنگی برنامه دارد، گفت: دین آمده تا یک زندگی بر اساس یک معنا به انسان‌ها تعلیم دهد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه انبیای الهی آمدند تا دین را در ساحت‌های مختلف به مردم نشان دهند، افزود: جایگاه دین، یک جایگاه جامع است و در طول تاریخ عده‌ای به دنبال تحریف آن برآمدند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان وقتی دیدند که نمی‌توانند با دین معارضه کنند لذا به تحریف آن پرداختند، تصریح کرد: عده‌ای از روشنفکران گفتند که دین نباید در عرصه سیاست حضور داشته باشد و جایگاه و رسالت دین، تشکیل حکومت نیست.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عده‌ای نیز تنها به جنبه رحمت دین پرداختند و اینگونه القا کردند که باید دنبال صلح مطلق بود، تاکید کرد: این یک انحراف است که بگوییم هر کسی با هر شکلی در دنیا حکومت می‌کند حتی اسرائیل، را باید بپذیریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان با تفکرات انحرافی نسبت به دین اسلام، به چپاول کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان می‌پردازند.
وی با بیان اینکه امروز ثروت‌ ملت‌های مسلمان در اختیار استکبار قرار گرفته است، افزود: اسلام دین رحمت است اما در جای خود؛ مدیریت پیامبر(ص) بر اساس رحمت بنا نهاده شده است، اما این به معنای این نیست که در برابر زورگویان، خودکامگان و کشورگشایان، کوتاه بیاییم.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه عده‌ای نسبت خشونت به دین اسلام وارد کرده‌اند، تصریح کرد: این افراد پیامبر اسلام(ص) را قدرت طلب و جنگجو معرفی می‌کنند که به معنای واقع یک تحریف است؛ هر کدام از این انحرافات یک لبه تیغ برای بریدن حقیقت اسلام است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وقتی دین به دست اشرار سپرده شود، اشرار از دین به عنوان ابزاری برای حفظ قدرت استفاده می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که باید از دین برای هدایت مردم و اصلاح فرد و جامعه استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه امویان و عباسیان با شعار «ما مجبوریم ظلم کنیم و شما مجبورید ظلم را بپذیرید» تحریف جدیدی در دین ایجاد کردند، افزود: معرفی دین به شکل سکولاری دیگر تحریف نسبت به دین بود؛ این نگاه حداقلی نسبت به دین، محدود کردن دین اسلام است.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در احکام دینی و فقه اسلام و اهل بیت(ع)، جامع‌ترین احکام را در حوزه فردی و اجتماعی داریم، خاطرنشان کرد: نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و … باید در اجتماع تاثیرگذاشته و جامعه را اصلاح کند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان دین اسلام، تمام تلاش را کردند که این ابعاد دین را مغفول نگه داشته و از بین ببرند، افزود: برای پیاده‌سازی امنیت به معنای جامع در جامعه، باید ایمان به معنای واقعی و جامع کلمه در جامعه وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) معتقد بود که اگر فساد سیستمی شده، باید با آن مقابله و جهاد کرد، ادامه داد: امام راحل(ره) به دنبال دگرگونی دفعی برای مقابله با سیستم فساد در جامعه بود و برای این اقدام، نیازمند به شاگردانی داشت که این تفکر را عرضه کنند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جهاد تبیین، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود، ابراز کرد: امام(ره) در مقابل تحریف دین ایستاد و اولین مجاهد در عرصه جهاد تبیین بود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: عده‌ای خواستند اشکالات متعدد و شبهات زیادی در تشکیل حکومت دینی ایجاد کنند ولی امام خمینی(ره) اولین کسی بود که این شبهات را پاسخ داد.
وی با بیان اینکه اسلام یک پدیده است و باید حکومت بسترساز داشته باشد، تصریح کرد: البته نه حکومت زیاده خواهی، استکباری و نژادپرستی، بلکه حکومتی بر پایه ارزش‌ها و کرامت بشری باید تحقق پیدا کند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) معلم تشکیل حکومت بسترساز بر پایه ارزش‌ها و کرامت بشری بود، افزود: امام(ره) از احدی نترسید و حرکت عظیم را به وجود آورد و ما را بیدار کرد؛ امروزه رویش‌های آزادی‌بخش در جامعه جهانی به برکت این انقلاب بوجود آمده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را تقویت روحیه مقاومت در مقابل خودکامگان دانست و گفت: رابطه میان مردم و عالم دینی وقتی به مرحله امامت رسید، به امت این تعلیم بزرگ را داد که در مقابل ظالم ایستادگی کنند.
وی اظهار کرد: هر کسی نمی‌تواند پرچم‌دار این مکتب باشد و شاگردانی چون شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح، مدنی، دستغیب، صدوقی و مرحوم احسانبخش، امروزه این امانت بزرگ را به ما سپردند.
آیت‌الله رمضانی در ادامه به موضوع حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و گفت: این اقدام دولت باید به شکلی مدیریت شود که مردم در فشار اقتصادی و معیشتی قرار نگیرند؛ مردم ما برای این نظام کم نگذاشتند و هر چه بود برای نظام دادند و در همه عرصه‌ها حضور دارند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی، کوچکترین مطلب را به اصل نظام ربط می‌دهند، تصریح کرد: در حادثه آبادان، ضمن اینکه مقصران باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوند، ولی نباید این حادثه را به پای نظام نوشت؛ اگر کسی در نظام، اختلاسی می‌‌کند هم نباید به پای نظام و آرمان‌های نظام نوشته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل هر کسی که از قدرت سوء استفاده کند، ایستاد، خاطرنشان کرد: دشمن از کوچکترین سوژه برای مأیوس کردن مردم استفاده می‌کند.
آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: اگر تلاش دشمنان به نتیجه برسد، ما دیگر هیچ وقت رنگ این نظام با این پایگاه عظیم را نخواهیم دید و سال‌ها باید خواب این جریان حاکمیت را ببینیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروزه نیازمند پیشرفت علمی، اخلاقی و معنویت هستیم، افزود: ما باید مروج اخلاق و معنویت دینی باشیم؛ وظیفه ما این است که اسلام را به صورت جامع معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه مراکز دینی مثل مساجد باید مجاهدانه در جهاد فرهنگی گام بردارند، تصریح کرد: یک امام جماعت باید پنج، شش ساعت در مسجد حضور پیدا کند تا بتواند معارف و معالم دینی و گفتمان انقلاب را تدریس و تبیین کند؛ امروز باید در این میدان حضور داشت و همه مسئول هستیم.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دین جوانان و حوزه‌های علمیه در گیلان را باید دریابیم، خاطرنشان کرد: ما باید در میدان بزرگ مدیریت دینی حضور داشته و در عرصه جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تلاش کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: ظرفیت‌های استان گیلان کم نیست و استاندار باید با انتصاب نیروهای مدبر و متخصص در بخش فرمانداری، معاونت و … این ظرفیت‌ها را احیا کند.
وی با اشاره به اینکه باید منکرات را شناسایی کنیم و درکنار بی‌حجابی با دیگر منکرات جامعه مقابله شود، گفت: صداوسیما باید یک دانشگاه شود و برای تبیین مفاهم انقلاب و گفتمان انقلاب تلاش کند.
آیت‌الله رمضانی افزود: امروزه ما ۱۲۰ شبکه درون مرزی و برون مرزی داریم که می‌توانستیم با آن‌ها دنیا را فتح کنیم؛ باید با برنامه کار کنیم ولی در خیلی جاها بی‌برنامه هستیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر مسئولی در مسیر کاری خود، راهبرد ندارد، باید مسئولیت را به دیگری واگذار کند؛ مسئول باید بر اساس نگاه امام راحل(ره) حرکت کند و مداح نباشد.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که امانت بزرگ انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانیم، تصریح کرد: مردم باید طعم عدالت و مبارزه با فساد را بچشند و این با تعلیمات درست ما محقق می‌شود.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دشمنان امروز دنبال این هستند که دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند، تاکید کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که دین در عرصه سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کرده است؛ امروز در دنیا همه در رابطه با دین دارند بازنگری می‌کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: هیچ کس این فکر را نمی‌کرد که دین این قدر جلو بیاید و بتواند انقلاب تشکیل دهد.
وی با بیان اینکه مرحوم احسانبخش در دوره خدمتش تلاش می‌کرد تا معضلات و مشکلات را شناسایی و حل کند، افزود: این روحانی مجاهد در ایام دفاع مقدس با ارتباطی که داشت، یک هزار کامیون کمک‌رسانی را از گیلان به سمت جبهه‌های جنگ فرستاد و گیلان جزء استان‌های اولیه‌ای بود که اینگونه از جبهه‌ها پشتیبانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار