کد خبر : 51930
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1399- 56: 10

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

ظرفیت‌ آزمایشگاهی تشخیص کرونا در استان گیلان افزایش یافت

ظرفیت‌ آزمایشگاهی تشخیص کرونا در استان گیلان افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام روزانه ۵۰۰ تست آزمایشگاهی کرونا در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گیلانستان ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تست در آزمایشگاه‌‌های گیلان انجام می‌شد و این ظرفیت هم‌اکنون به ۵۰۰ عدد تست افزایش یافته است اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت برای کنترل بیماری کرونا در کشور، بیماریابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان داریم عنوان کرد: البته بخشی از این بیماران از قبل در قسمت بخش‌های بستری بیمارستان‌های ما و یا بخش‌های آی سی یوها برای مداوا و درمان بستری و از قبل پذیرش شده‌اند.

سالاری رعایت حفاظت شخصی و بهداشت فردی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ضروری خواند و با بیان اینکه همکاری مردم در این مورد خوب است تصریح کرد: وزارت بهداشت با همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه افزایش امکانات بیمارستانی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه امکانات آزمایشگاهی لازم برای انجام تست کرونا فعلاً فقط در مرکز استان گیلان و شهر رشت وجود دارد ابراز داشت: در آینده امیدواریم بتوانیم روزانه بین ۷۵۰ تا هزار تست کرونا را در سطح آزمایشگاه‌ها انجام دهیم که تمامی این دستاوردها مرهون حمایت‌های دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرنطینه و لزوم رعایت پروتکل‌های حفاظت شخصی توسط افرادی که تست کرونای آنان به تشخیص آزمایشگاه‌ها مثبت شده است در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: تست کرونا در بیمارستان رازی رشت و بیمارستان پارس انجام می‌شود و با این کار از آلودگی سایر افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

سالاری افزایش بسترهای لازم برای بیماریابی در استان گیلان را راهکار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند تولید به خوبی رعایت می‌شود از طرفی طبق گزارشات تاکنون ۱۰۰ هزار بازدید از سطح اماکن تهیه و تولید غذا در استان گیلان به عمل آمده است.

وی ورود مسافران و گردشگران به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه افراد در صورت داشتن برخی از علایم باید به مراکز آزمایشگاهی مراجعه کنند گفت: تمام تلاش ما افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم است و سعی می‌کنیم نتایج آزمایش تست کرونا را در همان ۲۴ ساعات گخست به اطلاع افراد برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرهیز مردم از انجام سفرهای غیرضروری را خواستار شد و با بیان اینکه شلوغ بودن خیابان‌ها بستری لازم برای شیوع بیشتر بیماری است اظهار داشت: مراکز شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده خدمات‌رسانی به مردم و انجام تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا است.

سالاری شیوع بیماری فاسیولا در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه این عارضه بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: همانطور که هم‌اینک بیش از ۶۰ کشور جهان با این بیماری درگیر هستند در استان گیلان نیز تاکنون ۳۳ مورد مثبت ابتلا به بیماری فاسیولا تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه احتمال تأیید آزمایشات ۴۹ بیمار دیگر نیز وجود دارد پرهیز جدی از مصرف سبزیجات آلوده را برای در امان ماندن از فاسیولا ضروری خواند و عنوان کرد: فاسیولا هرساله به طور معمول از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد و از مهر تا آبان شیوع پیدا می‌کند و از بیماری‌های شایع فصلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار