کد خبر : 35227
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 فروردین 1398- 42: 16

استاندار:

ظرفیت بالای تولید زیتون می‌تواند سبب رونق اقتصادی در رودبار شود

ظرفیت بالای تولید زیتون می‌تواند سبب رونق اقتصادی در رودبار شود

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت بالای تولید زیتون می‌تواند باعث رونق اقتصادی در رودبار شود گفت: در تمام کشور زیتون را با نام رودبار می‌شناسند.

به گزارش گیلانستان مصطفی سالاری امروز در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان رودبار ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: امیدوارم مسئولان و مردم با کمک یکدیگر بتوانند در سال جدید وضعیت تولید و اشتغال را رونق بخشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رونق اقتصادی نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است گفت: شهرستان رودبار ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد و باید با برنامه‌ریزی درست از این ظرفیت‌ها در جهت رونق تولید استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید زیتون در شهرستان رودبار تصریح کرد: در تمام کشور زیتون را با نام رودبار می‌شناسند و ما می‌توانیم از این ظرفیت فوق‌العاده برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال برای جوانان این منطقه استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رودبار از نظر تولید زیتون در سطح کشور رقبایی نیز دارد گفت: شهرستان رودبار با زیتونش معروف است و به همین خاطر شاهد آن هستیم که زیتون سایر شهرها نیز در این منطقه به فروش می‌رسد.

سالاری با اشاره به ضرورت حفظ اعتبار و شهرت شهرستان رودبار افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، کسب و کارهای مرتبط با زیتون را در این شهرستان حفظ کرده و از ضربه زدن به این شغل مهم در این منطقه جلوگیری کنیم.

استاندار گیلان به جدا شدن آزادراه از رودبار اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ موقعیت بازار زیتون شهرستان رودبار نیازمند باقی ماندن اتصال آزادراه و خط رشت به تهران در محدوده شهری رودبار است و نباید بگذاریم که این موقعیت از بین برود.

سالاری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا موقعیت تولید و فروش زیتون شهرستان رودبار توسعه پیدا کند افزود: باید از میزان بالای تردد در محور رودبار برای رونق اقتصادی و گسترش اشتغال این منطقه استفاده کنیم و اقداماتی در این زمینه انجام شده و برنامه‌هایی نیز برای آینده در دست کار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رودبار موقعیت‌های طبیعی بی‌نظیری دارد خاطرنشان کرد: باید از سایر ظرفیت‌های طبیعی شهرستان مثل رودخانه سپید رود و موقعیت‌های خوب گردشگری نیز برای رونق اشتغال و اقتصاد منطقه استفاده کنیم.

وی به مشکلات تردد در محدوده رودبار اشاره کرد و افزود: تصمیماتی مانند جابجایی موقت ایست بازرسی و انتقال عوارضی در این محدوده در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان گرفته شد که تاثیرات مثبتی نیز داشت و امیدواریم با تکمیل این اقدامات اتفاقات بهتری بیفتد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امیدوار است سه محور مشخص شده در جلسه شورای اداری استان گیلان در سال ۹۸ محقق شود گفت: امیدوارم امسال بتوانیم با حذف هزینه‌های اضافه و حتی کسانی که برای استان و مردم تاثیرات مثبتی نداشتند، اتفاقات خوبی را برای استان و مردم رقم بزنیم.

سالاری با اشاره به اینکه باید در جهت انجام ساده‌تر و شفاف‌تر کارها حرکت کنیم خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به این امر به مسئولان شهرستان ابلاغ شده و همه باید تلاش کنیم که در این جهت گامهای مثبتی برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: تلاش ما این است که اقدامات لازم برای بهره‌گیری بیشتر از نظرات مردم و استفاده از خرد جمعی را در دستور کار خود قرار دهیم و بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های مربوطه نیز در حال آماده شدن است.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت‌های فراگیر اقتصادی در استان گیلان افزود: سال گذشته شیوه‌نامه‌ ساماندهی آب‌بندان‌ها ابلاغ شد و ۱۱ محور برای توسعه اقتصادی استان را نیز تصویب می‌کنیم که تا چند ماه دیگر ابلاغ می‌شود زیرا ۵۰۰ نقطه در استان درگیر این قضیه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه موازی کاری برای ارتقاء مدیریت بحران در حال بررسی است تصریح کرد: شیوه نامه‌ها به انجام امور سرعت بخشیده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و اجرایی شدن امور را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سومین محموله کمک‌های مردمی به استان‌های سیل‌زده دیروز ارسال شد گفت: از کمک‌های خیرخواهانه مردم قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این همدلی‌ها و کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم بخشی از خسارات مردم در این حادثه را جبران کنیم.

سالاری افزود: از همان ابتدا با همکاران خود در استان‌های سیل‌زده در تماس بودیم و آمادگی خود برای کمک در زمینه ارسال مواد غذایی و کمک‌های امدادی را اعلام کردیم و همچنان نیز با مسئولان این استان‌ها در تماس هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق مختلف کشور تاثیرات متفاوتی داشته تصریح کرد: این بارش‌ها در برخی از مناطق کشور باعث شادی مردم شد اما متاسفانه در برخی استان‌ها به خاطر وارد آوردن خسارات باعث رنج و عذاب مردم شد.

وی با اشاره به اینکه فرماندار جدید رودبار باید تمرکز خود را در حوزه اقتصاد و اشتغال شهرستان صرف کند گفت: فردی از شهرستان رودبار را انتخاب کردیم تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان برای رونق تولید، اقتصاد و اشتغال این منطقه همت گمارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: اولویت ما رونق حوزه اشتغال و اقتصاد منطقه است و باید برای این منظور با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست و دقیق از ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده کنیم.

سالاری با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است تصریح کرد: رضایت خداوند در گرو رضایت مردم است و برای این کار باید با تلاش زیاد و خدمت صادقانه از همه فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار