کد خبر : 28537
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

ظرفیت تصفیه‌خانه بزرگ گیلان به ۲ برابر افزایش می‌یابد

ظرفیت تصفیه‌خانه بزرگ گیلان به ۲ برابر افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان ‌گفت:‌ با بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ گیلان،‌ ظرفیت آن به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، سیدمحسن حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ با افتتاح و آغاز روند بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان و با اتصال برخی از شهرهای بزرگ و کوچک استان به این تصفیه‌خانه،‌ ظرفیت فعلی آن به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه گیلان به روش BOT در حال ساخت است افزود:‌ ظرفیت فعلی تصفیه خانه بزرگ گیلان در حال حاضر بالغ بر 3 هزار لیتر در ثانیه است که با تکمیل فاز جدید این ظرفیت به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

حسینی تأمین بخش بزرگی از آب شرب مورد نیاز استان توسط تصفیه خانه بزرگ گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر آب شرب شهرهای خمام،‌ بندرانزلی،‌ آستانه‌اشرفیه،‌ کیاشهر،‌ سیاهکل،‌ لاهیجان،‌ لنگرود،‌ کومله و شلمان از تصفیه خانه گیلان تأمین می‌شود.

وی در مورد سایر نقاطی که با بهره‌برداری از مرحله دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان وارد مدار آبرسانی این طرح می‌شوند نیز عنوان کرد:‌ به غیر از حوزه چاف و چمخاله لنگرود این شهرها بیشتر در مناطق جلگه‌ای شهرستان رشت نظیر کوچصفهان،‌ لشت نشا و خشکبیجار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از تأمین آب شرب تمام مناطق تحت پوشش تصفیه خانه بزرگ گیلان تا 20 سال آینده سخن گفت و ابراز داشت:‌ با افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه گیلان بیش از 75 درصد مردم این استان تحت پوشش این طرح بزرگ قرار می‌گیرند.

حسینی روش BOT را یکی از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری به مشارکت فعال بخش خصوصی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ دولت زمانی که می‌خواهد یک پروژه زیربنایی و بسیار ضروری را با سرعت زیاد اجرایی کند از این روش و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پس از اتمام ساخت تصفیه خانه بزرگ گیلان شرکت آبفای استان آب را به صورت تضمینی از شرکت سرمایه‌گذار خریداری می‌کند گفت:‌ سرعت اجرایی بسیار بالای پروژه‌ها و اتمام سریع آن‌ها از جمله مزیت‌های انجام پروژه‌ها به روش BOT است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در مورد طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در هفته دولت امسال نیز بیان داشت:‌ امسال 21 پروژه با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب شهری توسط این دستگاه آماده بهره‌برداری بود که بخشی از آن‌ها با حضور وزیر نیرو افتتاح شدند.

حسینی شاخص بهره‌مندی آب شرب شهری در استان گیلان را 99.92 درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس سیاست‌های تدوین شده در افق 1404 و برنامه ششم توسعه،‌ شاخص بهره‌مندی شهرهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی با افتتاح طرح‌های جدید به 99.97 می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه با افتتاح طرح‌های جدید آب شرب در گیلان بر تعداد مشترکان شرکت آبفای استان افزوده می‌شود تصریح کرد:‌ با بهره‌برداری از طرح‌های در دست مطالعه و در مرحله اجرا توسط شرکت آبفای شهری گیلان،‌ در آینده 117 هزار مشترک جدید وارد مدار خواهند شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار