کد خبر : 43897
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398- 55: 11

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

ظرفیت منجیل و لوشان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی

ظرفیت منجیل و لوشان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه درگذشته تصور می‌شد که مقدار تابش در استان گیلان مناسب نیست، گفت: کارشناسان با دلیل علمی و منطقی اثبات کرند که ظرفیت ایجاد نیروگاه خورشیدی در منجیل و لوشان وجود دارد.

به گزارش گیلانستان عظیم بلبل آبادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص افزایش بهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: استان گیلان دارای پتانسیل‌هایی نظیر انرژی بادی، آبی و انرژی خورشیدی به‌عنوان انرژی پاک و تجدیدپذیر است که باید با برنامه‌ریزی درست، امکان استفاده از پتانسیل انرژی‌های مختلف را با توجه به توان مالی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه درگذشته تصور می‌شد که مقدار تابش در استان گیلان مناسب نیست، گفت: طبق این دیدگاه اعتقادی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در گیلان وجود نداشت اما به دلیل اثبات دلیل علمی و منطقی جهت امکان ایجاد نیروگاه خورشیدی، این رویکرد موردبازنگری و تجدیدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به رویکرد دنیا در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، منجیل و لوشان، مناطق بسیار خوبی جهت سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی الکتریکی به‌وسیله سلول‌های خورشیدی است.

به گفته بلبل آبادی این ویژگی به همراه افزایش بهای خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مزایای ویژه استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی تصریح کرد: منطقه جغرافیایی منجیل و لوشان در استان گیلان فاقد ریز گردها بوده که این مزیت به همراه بادخیز بودن منطقه موجب می‌شود گردوخاک بر روی پانل‌های خورشیدی ننشته و موجب خنک شدن سلول‌های خورشیدی و افزایش بازدهی آن می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار