کد خبر : 46493
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398- 32: 17

نمایندگان گیلان در مجلس:

ظریف فراتر از سیاست‌های نظام موضع نگیرد/واکنش تند نمایندگان گیلان به توئیت ترامپ

ظریف فراتر از سیاست‌های نظام موضع نگیرد/واکنش تند نمایندگان گیلان به توئیت ترامپ

نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی نسبت به توئیت توهم آمیز ترامپ که پس از مصاحبه مطبوعاتی وزیر امور خارجه‌مان رقم خورد، واکنش نشان داده و بر موضع صریح نظام مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا تأکید کردند.

به گزارش گیلانستان نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در واکنش به پاسخ منفی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشریه اشپیگل آلمان بر موضع شفاف و صریح جمهوری اسلامی مبنی بر عدم هرگونه مذاکره با آمریکا تأکید کرند.

وزیر امور خارجه هشیار باشد و فراتر از سیاست‌های نظام موضع نگیرد

وکلای مجلس از فراکسیون‌های مختلف با اشاره به ترور سردار شهید سلیمانی و همراهانش تأکید کردند که مردم با حضورشان در مراسم‌های تشییع شهدای مقاومت علاوه بر به رخ کشیدن روحیه آمریکاستیزی خود، نشان دادند که هیچ‌گاه با دولت تروریست و جنایتکار آمریکا بر میز مذاکره علیرغم نقض تعهدات پیشین نمی‌نشینند.

وکلای ملت با متوهمانه خواندن ادعای ترامپ در توئیت خود مبنی بر اینکه ایران در مذاکره پیش‌قدم شده به وزیر امور خارجه هشدار دادند تا نسبت به موضع‌گیری‌ها هوشیار باشد و فراتر از سیاست‌های نظام اتخاذ موضع نکند.

استکبار جهانی از شهادت سردار سلیمانی متحیر ماند اما مسؤولان عبرت نگرفتند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به موضع مجازی رئیس‌جمهوری آمریکا در شبکه‌های اجتماعی نسبت به مصاحبه ظریف، وزیر امور خارجه ایران با نشریه اشپیگل آلمان اظهار کرد: امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران پس از فرصت سوزی‌هایی که صورت گرفت نسبت به مردم پاسخ‌گو باشد.

ذبیح‌الله نیکفر پناه بردن به دامن دشمنان ایران از جمله قاتلان شهید سلیمانی و همراهانشان را برخلاف منویات مردم به صحنه آمده در تشییع شهدا برشمرد و گفت: در کنار متحول‌شدن دنیا، استکبار جهانی نیز از شهادت سردار قاسم سلیمانی متحیر ماند اما برخی از مسؤولان ما درس عبرت نگرفتند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست فرصت را از دست ندهد و از فرصت و ظرفیتی که مردم با حضور در صحنه‌ها خلق کردند در جهت اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند؛ چرا که به نفعشان نیست که صف خود را از مردم جدا ببینند.

مذاکره با آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی معنایی ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس نیز با اشاره به توئیت ترامپ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به نظام و ملت ایران نشان دادند ما در چه وضعیتی هستیم و مذاکره با آمریکا معنایی ندارد.

محمدصادق حسنی با اشاره به رفت‌وآمد طرف‌های ایرانی و تلاششان برای مذاکره و رسیدن به یک توافق چندجانبه بیان کرد: مردم با آمدن در خیابان‌ها پس از شهادت سردار سلیمانی حرف اول و آخر را زدند.

سیاست نظام عدم هرگونه مذاکره با آمریکا است

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به توئیت ترامپ اظهار کرد: سیاست نظام و رهبر معظم انقلاب در این زمان عدم هرگونه مذاکره با طرف آمریکایی است و اگر ظریف نیز چنین دیدگاهی داشته باشد، خلاف و ممنوع است.

حسن خسته بند شرط مذاکره ایران با آمریکا را برگشت و تعهد کامل تعهدات از سوی این کشور دانست و گفت: ابتدا باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود و ثانیاً مذاکرات با گروه ۱+۵ باشد نه صرفاً آمریکا.

به گفته نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، اگر ظریف مغایر آنچه که در مجلس به آن اذعان کرد، اعتقاد داشته باشد با منافع ملی و نظام در تضاد است چون آمریکای تروریست و جنایتکار فردی را به شهادت رساند که در مقابل تروریست‌ها قد علم کرد و در مقتدرانه با داعش جنگید.

خروج آمریکا از منطقه، دیپلماسی عمومی امت اسلام

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز توئیت فارسی ترامپ که اخیراً باب شده را نوعی فرافکنی برشمرد و اظهار کرد که طی جلسه صبح امروز خود با ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، بر منویات رهبری مبنی بر مذاکره با آمریکا تنها در قالب برجام و عمل به‌تمامی تعهداتشان باشد، تأکید کرده است.

محمدحسین قربانی با اشاره به صدای کوبنده و واحد امت اسلام در جریان تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش گفت: ملت‌ها با فریادهای خود اعلام کردند که آمریکا باید از منطقه خارج شود و بزرگ‌ترین پیام افکار عمومی منطقه نیز در قالب دیپلماسی عمومی همین است.

به گفته نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، ایران اسلامی به حضورهای هر باره ملت خود درصحنه‌ها می‌نازد، هرچند ممکن است آمریکای تروریست به پشتوانه نیروهای نظامی و تروریستی خود نیز امیدوار باشد اما هیچ‌گاه برتری و افتخار همراهی مردم را ندارد زیرا اراده و خواسته مردم است که مافوق هرگونه نگاه امنیتی و تسلیحاتی در دنیای کنونی است.

اگر خواسته وزیر امور خارجه مذاکره با آمریکا باشد قطعاً استیضاح می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در واکنش به توئیت ترامپ اظهار کرد: پس از حضور میلیونی ملت ایران در جریان تشییع پیکر سردار سلیمانی، هرگونه درخواست از دولت تروریستی آمریکا خیانت به ملت ایران است و اگر خواسته وزیر امور خارجه ما نیز بر این باشد یقیناً استیضاح آن رقم می‌خورد.

جبار کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و وکلای مجلس هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر گفت‌وگوی مجدد و مذاکره با آمریکا ندارند، تصریح کرد: کرنش و روی خوش‌نشان دادن به کسانی که دستشان به خون هزاران هزار نفر آلوده است به‌هیچ‌وجه منطقی نیست و اگر ظریف نیز بر این امر اصرار بورزد نشان می‌دهد صلاحیت اداره وزارت امور خارجه کشوران را ندارد.

باب مذاکره با آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی بازنخواهد شد

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت نیز ادعای ترامپ در توئیتش را ادعایی مزخرف و غیرواقع دانست و اظهار کرد: دو سال است رئیس‌جمهور آمریکا از ایران التماس مذاکره مجدد را دارد.

مهرداد بائوج لاهوتی با تأکید بر اینکه ایران تنها در صورت برگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل تعهدات آن به مذاکرات ادامه می‌دهد، تصریح کرد: باید تمامی تحریم‌های وضع‌شده ایالات‌متحده آمریکا از ایران برداشته شود هرچند با حرکت ظالمانه‌ای که اخیراً آمریکا با ترور و شهادت سردار سلیمانی انجام داده قلب ملت ایران جریحه‌دار شده و باب مذاکره با آمریکا بازنخواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تأکید دارند.

اظهارات ظریف مسبب اراجیف ترامپ در توئیتر

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در با بیان اینکه مسبب اراجیف در توئیت ترامپ گفت‌وگوی ظریف با نشریه اشپیگل است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اخیر کار را تمام کرد و اعلام کردند که ایران اهل تعامل و گفت‌وگو با جهان به جز آمریکا است.

محمود شکری با تأکید بر اینکه کسی نباید فراتر از رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی موضع بگیرد، گفت: هفته آینده توسط فراکسیون ولایی مجلس نسبت به اظهارات جدید وزیر امور خارجه نشستی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه با دولت جنایتکار آمریکا مذاکره نمی‌کند و حرف جدیدی نیز برای گفتن ندارد به جنایت آمریکا در جهان به‌ویژه در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا فردی را ترور و به شهادت رسانده که در خط مقدم با تروریست‌های جهان ازجمله داعش بود و با این دولت نمی‌توان مذاکره داشت.

ترامپ در توئیتی ادعا کرده که وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه اخیر خود بر آمادگی جمهوری اسلامی بر مذاکرات خبر داده اما خودش مایل به مذاکره با ایران نیست و در همان توئیت کوتاه خود با عوام‌فریبی ضمن رد این خواسته ظریف، از وی تشکر کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش‌  از این، در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل درباره امکان مذاکره میان ایران و آمریکا، این امکان را در صورت تغییر رویکرد آمریکا و لغو تحریم‌ها علیه ایران غیرممکن ندانسته بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار