کد خبر : 29342
تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1397- 15: 14

ظهور جبهه مقاومت درجهان اسلام از دستاوردهای مهم ۸سال دفاع مقدس است

ظهور جبهه مقاومت درجهان اسلام از دستاوردهای مهم ۸سال دفاع مقدس است

سردارآقازاده گفت: ظهور جبهه مقاومت درجهان اسلام از دستاوردهای مهم ۸سال دفاع مقدس مابود که امروزما اثراتش را مشاهده می کنیم. تاثیر آن ایستادگی ها منجر به این می شود که به لطف خدا تمدن اسلامی هرچه زودتر در جهان احیاءشود.

به گزارش گیلانستان، سردارسیدعلی آقازاده در پاسداشت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس طی گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به مردم شریف در خصوص ایثارگری های مردم بویژه سپاه،ارتش،بسیج و نیروی انتظامی در طول دوران دفاع مقدس ونیز ضرورت توجه دلسوزان انقلاب به الگوهای دفاع ۸ساله ملت برای برون رفت ازچالش های کنونی اظهارداشت: دوران ۸ساله دفاع مقدس یک مقطع تاریخی و منحصربه فردی درجمهوری اسلامی،در منطقه و درتاریخ مبارزات ملت ایران است چراکه اساساً انقلاب ما یک انقلاب منحصربه فرد بود درجهان، انقلابی که با نگاه دینی و با ریشه ای تاریخی آمد تامردم مظلوم ایران، منطقه و جهان را یاری کند.

آقازاده افزود:وقتی ملت ایران با انقلاب اسلامی خود درمقابل حکومت ۲۵۰۰ساله طاغوت ایستاد و دست رد به سینه شرق و غرب زد این طبیعی بود که با چالش هایی چه در سطح منطقه و چه درسطح بین الملل مواجه شود چرا که فلش حرکت انقلاب بسوی نفی نظام سلطه بود. درسطح منطقه صدام که درهمسایگی ماقرارداشت بهترین گزینه استکبارجهانی برای نابودی انقلاب اسلامی بود که این نوکر متکبر با پاره کردن معاهده بین المللی الجزایر  و حمله همه جانبه به کشور عزیزمان ایران، جنگ ۸ساله را برما تحمیل و آرزوهای استکبارجهانی را عملی ساخت.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که مردم مشغول پاکسازی بقایای رژیم گذشته در داخل بودند، نوپابودن نظام اسلامی و عدم آمادگی نیروهای مسلح حتی ارکان اصلی نظام، صدام توانست در کمتر از۶ ماه  خسارت های زیادی برما تحمل کند طوری که ۱۵۰۰۰کیلومترمربع از سرزمین مارا به اشغال خود درآورد و عملاًچندین استان راازبدنه اصلی نظام جداسازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم با بیان اینکه چاره ای جز دفاع ازکیان و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی خود نداشتیم اظهار داشت: مدیریت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) ، انسجام نیروهای مسلح ،مردمی کردن دفاع و رهبری های هوشمندانه مردم را به صحنه دفاع آورد و مردم در کنارمسئولان روحیه ایثارگری را به رخ همه کشانند البته مسئولان نیز باهمراهی و تلاش های صادقانه و روحیه ازخودگذشتگی مردم را تنهانگذاشتند برخلاف الان که روحیه اشرافی گری مسئولان مانع خدمات صادقانه آنان می شود.

سیدعلی آقازاده با تاکیدبر نقش مردم و نیروهای گیلانی در طول دوران دفاع مقدس چه در بحث حضور تکلیفی و اثرگذار و چه در کمک و پشتیبانی مثال زدنی  اظهار داشت: گیلان بلحاظ فاصله تا مناطق درگیر چیزی حود۱۲۰۰تا ۱۵۰۰گیلومتر فاصله داشت و بلحاظ آب و هوایی نیز قائدتاً باید دیرتر از بقیه استانها وارد جنگ می شد ولی برابر اسناد موجود جزء اولین های جنگ بود که خود را درقالب نیروهای سپاه و مردمی در اول مهر ۱۳۵۹ به مناطق درگیر غرب  و جنوب کشور بویژه به یاری مردم گرفتار و نیازمند سرپل ذهاب رساندند تا این شهر استراتژیک را از اشغال دشمن دور سازند که چنین هم شد مردم گیلان با تقدیم۱۶شهید در روزهای آغازین جنگ تحمیلی بخصوص ۱۲شهید در۱۳مهرسال ۱۳۵۹ در منطقه عمومی دشت ذهاب حماسه ای ماندگار خلق کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ایستادگی ملت وتقدیم شهدای گرانقدری چون باکری ها،خرازی ها،همت ها، املاکی ها، قلی پورها،خوش سیرت ها و هزاران نوجوان، جوان، زن و مرد، شیرینی تحقق نصرت الهی که هماناعقب زدن دشمن ،بازپس گیری تمامی سرزمین و پیروزی نهایی جبهه حق بود را به کامشان چشاند.

آقازاده درپایان خاطرنشان کرد: آثار ایستادگی دردوران دفاع مقدس را امروزدرمنطقه و جهان شاهد هستیم . ظهور جبهه مقاومت درجهان اسلام از دستاوردهای مهم ۸سال دفاع مقدس مابود که امروزما اثراتش را مشاهده می کنیم. تاثیر آن ایستادگی ها منجر به این می شود که به لطف خدا تمدن اسلامی  هرچه زودتر در جهان احیاءشودو عصبانیت نظام سلطه از جریان مقاومت اسلامی از همین روی است که اثرگذاری اش را درجهان شاهد هستیم./ احرار گیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فاطمه شنبه , ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

سلام بر سردار عزیز گیلان، مقتدر و مظلوم. درود بر جناب آقای امین.تشکر

رفتن به نوار ابزار