کد خبر : 27004
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397- 14: 10

ظهور قارچ گونه آرایشگاه های زنانه در اماکن مسکونی رشت و خواب زمستانی مسئولان مربوطه!

ظهور قارچ گونه آرایشگاه های زنانه در اماکن مسکونی رشت و خواب زمستانی مسئولان مربوطه!

با همه این مشکلات که بخش زیادی از آن ریشه در عدم نظارت مسئولان صنف و تعلل گشت‌های تعزیرات دارد، متاسفانه در رشت پدیده حضور آرایشگاه ها در اماکن مسکونی به بالاترین حد خود رسیده است و گویا هیچ نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان، آرایشگاه های زنانه مدت هاست که از کاربری اصلی خود که همان آرایش و پیرایش است، خارج شده اند. آرایشگران زن مکان خود را نه تنها برای آرایش بلکه برای شو لباس، فالگیری، تتو و بعضا تزریق ژل و بوتاکس هم آماده می کنند. بنا به ادعای برخی رسانه ها، اتاقک های مخفی برای مصرف مواد مخدر وجود دارد و بعضاَ قرص های روانگردان را تحت عنوان قرص های لاغری به خورد مشتریان می دهند. تعارف نوشیدنی هایی که از نظر خودشان به دو دسته حلال و حرام تقسیم می شوند، قسمت بعدی ماجراست! 

تتو و اپیلاسیون بدون دریافت مجوز، استفاده از وسایل مشترک در اپیلاسیون بدن که کمترین عارضه آن زگیل های مختلف پوستی است، تزریق ژل و بوتاکس تا خال‌برداری در محیط غیراستریل آرایشگاهی، استفاده از کرم‌های دست‌ساز بی نام و نشان تا تخلیه جوش‌های صورت (که پزشکان هم این کار را انجام نمی‌دهند) و اختصاص قسمتی از محیط آرایشگاه به عنوان محل نگهداری حیواناتی همچون سگ و گربه، متعلق به آرایشگر و مشتریان، همه و همه از مواردی است که به شدت بهداشت محیط های بسته آرایشگاهی را به خطر می اندازد.

طبیعی است که عدم رعایت مسایل بهداشتی سبب می شود تا همیشه همه‌چیز خوب و جو آرایشگاه خوش و پرلبخند نباشد؛ گاهی هم حوادث ناگواری در این محیط‌ها اتفاق می‌افتد که بخش عمده‌اش ناگفتنی است. زنان و دختران زیادی با ورود به این دنیای کاملا زنانه و آزاد، شخصیت‌شان دستخوش تغییر شده و برخی طلاق‌ها و از راه به در شدن‌ها ریشه در محیط این آرایشگاه‌ها داشته است. خطرات آرایشگاه فقط به این موارد ختم نمی‌شود؛ حوادث بد دیگری هم وجود دارد که در یک لحظه زندگی عده‌ای از آدم‌های لبریز از امید و آرزو را به نابودی می‌کشاند.

چند سال قبل، قرار بود در چشمان عروسی به‌منظور براق شدن و جلوگیری از قرمز شدن، قطره مخصوص ریخته شود، اما دستیار آماتور آرایشگر به اشتباه از چسب مژه استفاده کرده بود! ابتدا چسبیدن پلک‌های عروس بیچاره، همراه با سوزش و درد شدید، و آخرش هم از دست دادن دو چشم به جای رفتن به حجله‌گاه و خانه بخت…

جدا از مساله بهداشت، امنیت آرایشگاه هم مقوله دیگری است. اگر یادتان باشد چند سال قبل یک پسر با ظاهر دخترانه، وارد این حرفه شده و مدت طولانی به شغل خود ادامه داده بود! مزاحمت برای همسایگان به خصوص در اماکن مسکونی هم داستان دیگری است. اگرچه گفته می شود که آرایشگران تنها حق پخش موسیقی‌های بی‌کلام را دارند، اما استفاده از آهنگ های روز با صدای بلند، هم از معضلاتی است که همسایگان آرایشگاه ها به خصوص آرایشگاه هایی که در اماکن مسکونی وجود دارند، با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با همه این مشکلات که بخش زیادی از آن ریشه در عدم نظارت مسئولان صنف و تعلل گشت‌های تعزیرات دارد، متاسفانه در رشت پدیده حضور آرایشگاه ها در اماکن مسکونی به بالاترین حد خود رسیده است و گویا هیچ نظارتی در این خصوص وجود ندارد. حداقل یک واحد در بسیاری از اماکن مسکونی آپارتمانی به آرایشگاه های زنانه اختصاص پیدا کرده است و نظارت بر این آرایشگاه ها در مقایسه با آرایشگاه های مردانه بسیار ضعیف است. این در حالی است که بنا بر قانون آرایشگاه های زنانه جز مشاغل مجاز در اماکن مسکونی نیستند و حق ندارند در آپارتمان های مسکونی اقدام به فعالیت نمایند.

مشخص نیست مسئولان صنف آرایشگران زنانه در گیلان تا کنون چه برخوردهای بازدارنده ای را برای مقابله با رشد قارچ گونه آرایشگاه های زنانه در اماکن مسکونی داشته اند و در صورت ارائه گزارش اقدام به پلمپ این اماکن خواهند کرد یا نه؟/ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار