کد خبر : 61974
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

عبورومرور به شهرهای نارنجی همچنان ممنوع/ شفت در وضعیت آبی کرونا قرار دارد

عبورومرور به شهرهای نارنجی همچنان ممنوع/ شفت در وضعیت آبی کرونا قرار دارد

بنابر اعلام جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان ورودوخروج از شهر‌های زرد به زرد آزاد و همچنان خروج و ورود به شهرستان‌های نارنجی و ورود از شهرهای آبی و زرد به شهرهای نارنجی ممنوع است‌.

به گزارش گیلانستان، از اوایل شیوع کرونا در کشور یکی از استان‌های درگیر با کووید۱۹ گیلان بوده و این همه‌گیری کرونا تاکنون در استان و حتی کشور وجود دارد.

با آغاز فصل پاییز و با برودت نسبی هوا در ماه‌های مهر، آبان و آذرماه تعداد افراد مبتلا به کرونا بیش از یک‌هزار نفر رسیده و آمار فوت‌شدگان ناشی از این ویروس در کشور به سمت ۵۰۰ نفر رفته و به این دلیل ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا در کشور از اوایل آذرماه محدودیت‌هایی را در کشور اعمال کرد.

در اوایل فصل پاییز بیش از ۱۵۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز به لحاظ کرونا و مابقی شهرستان‌ها هم در وضعیت نارنجی قرار داشته و در همین راستا و بنابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ورودوخروج خودروها به پلاک غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع و خودروها در صورت ورود به شهرستان‌های قرمز با جریمه یک میلیون و شهرستان‌های زرد با جریمه ۵۰۰ هزار تومان مواجه می‌شود.

بعد از گذشت دو ماه از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و با همکاری مردم و اصناف تمامی شهرهای کشور از جمله گیلان از وضعیت قرمز خارج و در این استان ۱۳ شهرستان زرد، دو شهرستان در وضعیت نارنجی و شهرستان شفت در حالت آبی کرونا قرار گرفته است.

یکی از سوالات مردم در این شرایط چگونگی فعالیت مشاغل و همچنین تردد بین شهری بوده و به گفته جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در شهرستان‌های با وضعیت زرد دستگاه‌های خدمات رسان باید از تمامی نیرو‌های خود استفاده و در دیگر ادارات غیر ضروری در شهرستان‌های زرد باید از دو سوم کارکنان خود استفاده کنند.

همچین طبق گفته‌های محمود قاسم‌نژاد در شهرستان‌هایی با وضعیت نارنجی همچنان ادارات ضروری از دو سوم و ادارات غیرضروری از ۵۰ درصد ظرفیت خود بهره‌مند شوند.

بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل سطوح یک، دو و سه در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد و مشاغل با سطوح یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان می‌گوید در هر شهرستانی که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر باید دو نفر به کووید۱۹ مبتلا شوند آن شهر در وضعیت جدید آبی قرار گرفته و در این مناطق تمامی مشاغل و ادارات مجوز ادامه فعالیت با تمامی ظرفیت خود و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

بنابر اعلام قاسم‌نژاد ورود و خروج از شهر‌های زرد به زرد آزاد و همچنان خروج و ورود به شهرستان‌های نارنجی و همچنین ورود از شهرهای آبی و زرد به شهرهای نارنجی ممنوع است‌.

انتهای‌پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار