کد خبر : 82723
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401- 51: 19

عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل کشف شدند

عتیقه‌های اشکانیان در سیاهکل کشف شدند

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۵۹۴ قلم عتیقه مربوط به دوره اشکانیان در شهرستان سیاهکل خبر داد و گفت: متهمان این پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، سردار عزیزاله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

 

وی افزود: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فعالیت افرادی درزمینهٔ خریدوفروش اشیاء عتیقه حاصل از حفاری غیرمجاز در یکی از دهستان‌های شهرستان سیاهکل، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته صحت موضوع محرز و مشخص شد این افراد تعداد زیادی عتیقه را در یک باب منزل نگهداری می‌کنند افزود: پلیس با هماهنگی قضائی به محل موردنظر اعزام و ۵۹۴ قلم عتیقه شامل سکه‌های سنگی، فلزی و مسی، پلاک طلا و اشیاء فلزی باستانی و ۲ دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

 

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری و معرفی متهمان ۳۰ و ۳۸ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: بنا بر نظر کارشناسان اشیاء عتیقه مربوط به دوره اشکانیان و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار