کد خبر : 25605
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397- 58: 17

عدم جلوگیری دولت از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز جای سوال دارد

عدم جلوگیری دولت از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز جای سوال دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌ عدم جلوگیری از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز توسط دولت را مسئله‌ای عجیب خواند و گفت: با توجه ‌به شفاف بودن موضوع و عدم برخورد به‌موقع با عناصر مخرب بازار ارز، موضوع دخالت دست‌های پنهان داخلی امری کاملاً محرز و آشکار است.

به گزارش گیلانستان، محمود شکری در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: نابه‌سامانی بازار ارز فرصت لازم برای جولان برخی سوء‌استفاده‌گران در بازار عرضه کالا‌ها را به وجود آورده است بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید در جهت شکستن حباب قیمت‌ها و برخورد با اخلالگران قاطعانه عمل کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به برخی از گلایه‌های این ‌روزهای مردم اشاره کرد و بیان داشت:‌ تغییر قیمت‌ ناگهانی و بعضاً سه‌ برابری برخی کالاهای مصرفی،‌ نهاده‌های کشاورزی،‌ لوازم خانگی و نظیر این در بازار، نگرانی و مشکلات بسیار عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.

شکری عدم تعادل قیمت کالاها و افزایش چند برابری آن‌ها را نتیجه رفتارهای سودجویانه برخی اعلام کرد و ابراز داشت: وزارت صنعت و معدن،‌ سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی کشور باید برای ساماندهی به این وضعیت هرچه سریع‌تر اقداماتی اساسی انجام دهند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال ربط دادن قضیه گرانی ارز و افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی را غیرمنطقی خواند و افزود:‌ اگر هم میزان تأثیر نوسان بازار ارز روی اقلام مصرفی و اساسی مردم را قبول کنیم گران شدن به یکباره و سه برابری کالاها به هیچ عنوان توجیحی ندارد.

وی آشفتگی‌های رخ داده در بازار ارز را ناشی از مدیریت ضعیف مسئولان مربوطه اعلام کرد و اظهار داشت: ارز چیزی نیست که مردم برای ادامه زندگی و یا معیشت خود همواره با آن درگیر باشند بلکه سرمایه‌ای جهت انجام معاملات تجاری ‌و خارجی و دیگر حوزه‌های مربوط به این حوزه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی تصریح کرد:‌ با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و شعار سالی که در راستای همین نگرانی‌ها اعلام فرمودند مسئولان باید به کاهش واردات کالاهای خارجی و خروج ارز توجه بیشتری داشته باشند.

شکری موضوع اذعان رئیس کل بانک مرکزی و فعالیت تعداد بسیار زیادی از صرافی‌های غیرمجاز را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ فعالیت حدود هزار صرافی غیرمجاز،‌ اعلام تعداد آن‌ها در چنین شرایطی و عدم برخورد با آنان در طول این مدت باید توسط مسئولان بانک مرکزی پاسخ داده شود.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال عدم جلوگیری از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز توسط دولت را مسئله‌ای عجیب خواند و عنوان کرد:‌ با توجه ‌به شفاف بودن موضوع و عدم برخورد به‌موقع با عناصر مخرب بازار ارز، موضوع دخالت دست‌های پنهان داخلی امری کاملاً محرز و آشکار است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار