کد خبر : 33979
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397- 42: 11

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان:

عدم رعایت عدالت در بیت‌المال موجب بدبینی مردم نسبت به دین می‌شود/نماز عامل امیدواری به زندگی

عدم رعایت عدالت در بیت‌المال موجب بدبینی مردم نسبت به دین می‌شود/نماز عامل امیدواری به زندگی

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مسؤولان نباید جوانان را به دین بدبین کنند گفت: وقتی مسؤولان به بیت‌المال توجه نکرده و آن را صرف مخارج شخصی خود می‌کنند یک جوان را نسبت به دین و نماز بدبین کرده و باید در آن دنیا پاسخگوی پروردگار خود باشند.

به گزارش گیلانستان ابراهیم قاسمی روشن صبح امروز درجمع خبرنگاران با بیان اینکه نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است اظهار کرد: فردی که نماز می‌خوند معرفت خدا را در دل کسب کرده و قطعاً چنین فردی به سمت انحراف‌های اخلاقی نرفته و در کارهایش خدا را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره رابطه انسان با اطراف خود گفت: انسان چهار رابطه با اطراف خود دارد مانند رابطه با انسان دیگر، خودش، رابطه باخدا و محیط و نماز و قرآن؛ و برای هر یک از این رابطه‌ها برنامه‌های دقیقی دارد که باید به آن توجه کند.

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه اگر انسان می‌خواهد با دیگران در یک چارچوب مشخص حرکت کند باید خدا را بشناسد تصریح کرد: خداوند همه‌ی چارچوب‌های برخورد انسان با دیگران را در اختیار انسان قرار داده و اگر انسان می‌خواهد این چارچوب‌ها را شناخته و در مسیر آن حرکت کند باید در رابطه باخدا درست رفتار کند.

قاسمی روشن شکرگزاری از خداوند را یک اصل برای انسان دانست و افزود: خداوند همه نعمت‌ها برای درست زندگی کردن انسان در این دنیا را به آن‌ها اعطا کرده لذا اگر انسان شکرگزار این نعمت‌ها باشد، می‌تواند بسیاری از مشکلات خود در این دنیا را حل کند.

وی با تأکید بر اینکه نماز انسان را به زندگی امیدوار می‌کند بیان کرد: کسی که نماز می‌خواند ابتدا خود را پاکیزه کرده و بعد در نماز درد دل‌های خود را با معبودش می‌گوید او و این درد و دل بسیار انسان را به زندگی و کار و تلاش امیدوار می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه انسان برای کسب معرفت پروردگار باید با اخلاص نماز بخواند تصریح کرد: انسان اگر برای رضای خدا و کسب معرفت او نماز بخواند به سمت هیچ گناه و آسیب‌های اجتماعی نرفته و خود را در مسیر الهی قرار داده و برای رسیدن به آن قدم برمی‌دارد.

قاسمی روشن با تأکید بر اینکه نماز خواندن برای برطرف کردن نیاز خدا نیست گفت: پروردگار به انسان هیچ نیازی ندارد زیرا خودش معبود کامل است ولی انسان برای شکرگزاری و رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی باید نماز را به‌جا بیاورد.

وی با اشاره به دلایل با اهمیت بودن نماز در بین جوانان گفت: افرادی که نسبت به نماز بی‌تفاوت هستند دچار یک نوع جهالت می‌شوند اما اگر نماز را قبول داشته و اگر جایگاه نماز را بدانند قطعاََ آن را می‌خوانند زیرا انسان ذاتاََ میل به کمال رسیدن دارند.

این استاد دانشگاه با اذعان به اینکه جامعه دچار نفوذ فرهنگی شده بیان کرد: خانواده‌ها باید جوانان را اداره و به سمت نماز سوق دهند زیرا دشمن می‌خواهد جوانان ما را نسبت به دین بدبین کرده و آن‌ها را به انحراف بکشاند.

قاسمی روشن با بیان اینکه مسؤولان نباید جوانان را به دین بدبین کنند تصریح کرد: وقتی مسؤولان به بیت‌المال توجه نکرده و آن را صرف مخارج شخصی خود می‌کنند یک جوان را نسبت به دین و نماز بدبین کرده و باید در آن دنیا پاسخگوی پروردگار خود باشند.

وی با تأکید بر برنامه استکبار برای از بین بردن دیانت در بین جوانان گفت: دشمن می‌داند جامعه‌ای که در آن معارف دینی به‌درستی اجرا شود به‌هیچ‌عنوان شکست‌پذیر نخواهد بود به همین دلیل می‌خواهد با ابزارهای مختلف دیانت و دین‌داری را از جوانان گرفته تا از این طریق انقلاب را نابود کنند.

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نقش رسانه در شناسایی برنامه استکبار برای نابودی دین را بسیار مؤثر عنوان و تصریح کرد: در بسیاری از خانواده‌ها فرزندان به نصیحت‌های پدر و مادر گوش نکرده و به توصیه‌های آن‌ها عمل نمی‌کنند در این مواقع رسانه می‌تواند با بازگویی برنامه‌های استکبار برای به انحراف کشیده جوانان آن‌ها را از این مسئله آگاه کنند.

قاسمی روشن با اذعان به اینکه دین تأکید ویژه‌ای به پیشرفت علم در جامعه دارد افزود: یک تفکر غلط در افراد وجود دارد و آن این است که دین عامل عقب‌ماندگی است درحالی‌که اگر به آیات قرآن توجه کنید دین تأکید زیادی به علم اخلاق و افزایش معنویات دارد و اگر جامعه‌ای به این سه مؤلفه توجه کند با پیشرفت زیادی همراه خواهد بود.

وی با تأکید بر رعایت اصول تربیتی در بین خانواده‌ها افزود: اگر پدر و مادر با فرزند خود طوری رفتار کنند که فرزند حس کند پدر و مادر با آن‌ها رفیق هستند، کاری نمی‌کند که خانواده خود را ناراحت کرده و در مسیری که آن‌ها می‌خواهند قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار