کد خبر : 41865
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398- 24: 18

عدم سازش با ظالمان از مهم‌ترین درس‌های قرآن کریم به مسلمانان است

عدم سازش با ظالمان از مهم‌ترین درس‌های قرآن کریم به مسلمانان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: قرآن کریم، کتاب ظلم‌ستیزی و عدم سازش با ظالمان است از این رو درس مقاومت و ایستادگی از مهم‌ترین درس‌های این کتاب الهی به مسلمانان است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری امروز در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: قرآن کریم، کتاب ظلم‌ستیزی و عدم سازش با ظالمان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه درس مقاومت و ایستادگی از مهم‌ترین درس‌های قرآن کریم است تصریح کرد: این کتاب الهی بهترین پناهگاه مؤمنان است و در تمام حوزه‌های زندگی‌ بشریت جامعیت دارد.

تسخیری قرآن کریم را به عنوان کتاب اخلاق برای بشریت دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال این کتاب الهی را برای بشریت نازل کرده است و تمام برنامه‌ها و ابعاد زندگی بشر در این کتاب الهی موجود است.

وی با اشاره به تلاش‌ دشمنان اسلام و انقلاب جهت ضربه‌زدن به سطح باورهای دینی مردم جامعه ابراز داشت: امروز دشمنان اسلام متوجه شدند که برای مقابله با جامعه اسلامی باید در ابتدا نور قرآن را در آن جامعه کم‌رنگ کنند البته نور قرآن به هیچ وجه خاموش نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از دروس مهم قرآنی در راستای جامعه‌سازی دانست و افزود: جامعه امروز ما با یک جامعه کاملاً قرآنی فاصله دارد زیرا در جامعه قرآنی هیچ ناپاکی وجود ندارد.

تسخیری به دروس قرآن کریم در حوزه سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: مقوله‌های عدم سازش با ظالمان، ایثار، فداکاری، ظلم‌ستیزی و مقاومت در مسیر دفاع از آرمان‌های اسلامی از جمله درس‌های مهم قرآن کریم در حوزه سیاست است.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را آشنایی بیشتر با مفاهیم این کتاب آسمانی اعلام کرد و ابراز داشت: برگزاری مسابقات قرآنی کریم موجب می‌شود تا جامعه انس بیشتری با قرآن کریم و مفاهیم آن پیدا کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار