کد خبر : 48135
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

نماینده مردم آستارا در مجلس:

عدم نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آستارا؛ بیماران کرونایی سرگردانند

عدم نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آستارا؛ بیماران کرونایی سرگردانند

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: دستگاه سی‌تی‌اسکنی که از چند ماه قبل با پیگیری‌های فراوان تهیه شد هنوز در بیمارستان آستارا نصب نشده و دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسئول مستقیم این بی‌تدبیری و سرگردانی بیماران کرونایی است.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی، با بیان اینکه دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان آستارا به علت سوء مدیریت شدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هنوز نصب نشده و بلاتکلیف مانده است اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسئول مستقیم این بی‌تدبیری و سرگردانی بیماران کرونایی است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه این شهرستان به علت داشتن مرز زمینی با کشورهای همسایه حساسیت‌های خاص خودش را دارد عنوان کرد: یکی از ابزارها و تجهیزاتی که‌ می‌توان با آن به بیماران مبتلا به کرونا خدمات پزشکی ارائه داد دستگاه سی‌تی‌اسکن است.

داداشی ضمن انتقاد شدید از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این مجموعه را مسئول مستقیم بی‌برنامه‌گی‌ها و عدم نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آستارا خواند و تصریح کرد: وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن برای کسانی که مبتلا به ویروس کرونا از نوع سخت آن هستند حیاتی است در حالی‌که بیمارستان آستارا بی‌جهت از آن محروم مانده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تأمین 800 میلیون تومان اعتبار از معاونت توسعه وزارت بهداشت و درمان برای نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان آستارا خبر داد و ابراز داشت: اگر تجهیزات سی‌تی‌اسکن به موقع در بیمارستان آستارا نصب می‌شد الان شاهد سرگردانی بیماران به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا نبودیم.

وی وجود مشکلات زیرساختی در سطح آزمایشگاه‌های کشور و نبود یک پروتکلی که پژوهشگران حوزه بهداشت و درمان بر اساس آن کار کنند را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در کشورهای توسعه‌یافته وقتی بحران‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا رخ می‌دهد پژوهشگران آنان به سرعت روی آن مسأله کار کرده و سریعاً راه حل آن را پیدا می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس پیدا کردن راه درمان ویروس کرونا توسط پژوهشگران چینی و آمادگی زیرساخت‌های درمانی آنان برای مقابله با چنین بحران‌هایی را مورد توجه قرار داد و گفت: ما هم باید این آمادگی را در خودمان ایجاد کنیم تا وقتی مشکل و چالشی برای عموم مردم به وجود می‌آید بتوانیم سریعاً وارد میدان عمل شویم.

داداشی نقص شدید امکانات زیرساختی بهداشت و درمان کشور به ویژه در استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا را نگران کننده و غیرقابل توجیه خواند و عنوان کرد: گیلان به نسبت سایر استان‌ها در حوزه بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان‌هایش عقب مانده و محروم است و نمی‌تواند خدمات لازم را به مردم و مراجعه کنندگان ارائه دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار