کد خبر : 51412
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399- 31: 11

رئیس میراث فرهنگی آستارا:

عدم همکاری آموزش و پرورش گیلان برای فعالیت موزه حکیم نظامی آستارا

عدم همکاری آموزش و پرورش گیلان برای فعالیت موزه حکیم نظامی آستارا

رئیس میراث فرهنگی آستارا با اشاره به عدم همکاری آموزش و پرورش گیلان در ادامه فعالیت مداوم موزه حکیم نظامی، گفت: این اداره تعهد خود در مرمت و تجهیز این بنا را انجام داده است.

به گزارش گیلانستان پردل امیری نژاد تأکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و همچنین اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا برای بازگشایی مجدد موزه حکیم نظامی آستارا باید برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: موزه مدرسه حکیم نظامی آستارا با سه میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شد و امیدواریم اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا برای بازگشایی مجدد و مدیریت این موزه فرهنگی برنامه ریزی ویژه را داشته باشند.

پردل با اشاره به عدم همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان در ادامه فعالیت مداوم موزه حکیم نظامی این شهرستان، گفت: اداره میراث فرهنگی آستارا تعهد خود را در اجرای تفاهم نامه مرمت و تجهیز این بنا انجام داده است.

رئیس میراث فرهنگی آستارا از معرفی ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی به اداره کل متبوع، برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: تاکنون شش اثر از این شهرستان مرزنشین و گردشگر پذیر شمال کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در بین ۵۰ اثر جدید، تعدادی از خانه‌های قدیمی با بام‌های سفالی، باغ ملی، تالاب استیل و آبگرم علی داشی قرار دارد.

امیری نژاد، گفت: آبشار لاتون در روزهای گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شد و شهرداری شهر لوندویل باید برای معرفی و تبلیغ این اثر ملی و طبیعی تابلوهای تبلیغاتی آن را در ورودی شهر نصب کند.

خسارت ۳۰۰ میلیاردی کرونا به تأسیسات گردشگری آستارا

رئیس میراث فرهنگی آستارا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از واحدهای اقامتی شهرستان مرزی آستارا به شکل خودجوش تعطیل شدند و یا پس از صدور دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل کردند، اظهار کرد: دو هتل بین‌المللی، ۱۲ هتل، سه هتل آپارتمان، شش مهمان پذیر و ۱۹ خانه مسافر کاشانه در آستارا فعال هستند و تعطیلی دو ماهه اسفند و فروردین ماه سال جاری خسارتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال را به تأسیسات گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا وارد کرد.

وی، ادامه داد: دولت در راستای حمایت از واحدهای گردشگری خسارت دیده از کرونا تصمیماتی را اتخاذ کرده است که متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه مرتبط اقدام و ثبت نام کنند.

امیری نژاد با اشاره به کمبود نیرو در اداره میراث فرهنگی آستارا، تصریح کرد: برای جبران این مهم از همکاری بسیار خوب خادمین میراث فرهنگی و دوستداران بناهای تاریخی و فرهنگی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار