کد خبر : 46243
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان

عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی‌های دقیق انجام‌شده و عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان فیروز سرودی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی سلامت جامعه است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا دارو حفظ سلامت جامعه و سالم بودن محصولات غذایی در استان گیلان است.

وی با اشاره به انجام آزمایش‌های مختلف بر روی شیر تولیدشده در استان گیلان گفت: در کارخانه‌ها کنترل کیفیت محصولات غذایی وجود دارد و کارشناسان مربوطه به‌طور مداوم بر روی سلامت و کیفیت شیرهای تولیدشده نظارت دارند تا اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند با آن برخورد کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کارشناسان سازمان غذا و دارو از تمام مراحل تولید شیر بازرسی می‌کنند، تصریح کرد: بازرسان و کارشناسان ما به‌طور مداوم و همه‌روزه از کارخانه‌ها و واحدهای تولید شیر بازدید کرده و تمام مراحل ازجمله تولید، بسته‌بندی و پاستوریزه‌کردن آن را بررسی می‌کنند تا بدون مشکل بهداشتی وارد جامع شده و مردم از آن استفاده کنند.

سرودی از عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی استان گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کارشناسان سازمان غذا و دارو و بررسی می‌کند میزان آفلاتوکسین موجود در محصولات لبنی در استان گیلان است که خوشبختانه تا این لحظه هیچ‌گونه آفلاتوکسین محصولات لبنی استان وجود نداشته و می‌توان آن را با خیالی آسوده شیر ماست و دوغ را مصرف کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار