کد خبر : 21070
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

عدم وجود مدیران دلسوز و کارآمد، گیلان را با مشکل روبه‌رو کرده است/ فقر در ابعاد مختلف استان دیده می‌شود

عدم وجود مدیران دلسوز و کارآمد، گیلان را با مشکل روبه‌رو کرده است/ فقر در ابعاد مختلف استان دیده می‌شود

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان گفت: استان گیلان هیچ کمبودی از نظر منابع و نیروی انسانی ندارد و تنها عدم وجود مدیران و مسئولان دلسوز و کارآمد، استان را با مشکل مواجه کرده است.

 به گزارش گیلانستان، نظر‌علی علیزاده عصر دوشنبه در مراسم دهه آزاد اندیشی متعهدانه بزرگداشت روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار داشت: دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی نسبت به سایر اقشار همواره پیشتاز بوده‌اند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شهادت سه تن از دانشجویان انقلابی سال 1332 سنبل روز دانشجو است و پیام‌های گسترده‌ای را با خود منتقل می‌کند گفت: شهادت این دانشجویان بیانگر این است که دانشجویان در مقابل جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند‌.

علیزاده با بیان اینکه دانشجویان در مسیر حرکت پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز بودند تصریح کرد: دانشجویان میدان‌دار اصلی انقلاب بوده و نقش کلیدی و اقدامات عملیاتی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برعهده داشتند.

وی با تاکید بر اینکه نسل انقلاب در مقاطع مختلف شکل‌گیری انقلاب نقش آفرینی گسترده‌ای داشته است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی 36 هزار شهید دانش آموز دارد و عمده شهدای دوران دفاع مقدس در استان گیلان را جوانان تشکیل می‌دهند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه نقش کلیدی تحولات مهم جامعه و انقلاب بر عهده جوانان است و دانشجویان در این حوزه در اولویت هستند تصریح کرد: در جامعه امروز دو نسل جوان امروزی و نسل جوان انقلاب با یکدیگر اهدافی مشترک را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به شهیدان مدافع حرم شهید نوری و شهید نظری خاطرنشان کرد: این دو شهید تعامل و نقش‌آفرینی دو نسل متفاوت در انقلاب را نشان می‌دهند و این امر بیانگر این است که نسل جوان امروز و گذشته هدفی مشترک را در پاسداری از آرمان‌های انقلاب دنبال می‌کنند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه امروز برخی تلاش می‌کنند تا فاصله بین جوانان نسل امروز را با جوانان نسل انقلاب عمده جلوه دهند تصریح کرد: آنهایی که قصد القاء این مقوله به جامعه را دارند اهدافی اشتباه را دنبال می‌کنند.

علیزاده با تاکید بر اینکه شهیدان همواره باید الگوی دانشجویان نسل امروز باشند و استفاده صحیح از این الگوی مقدس همواره باید مد نظر دانشجویان قرار گیرد افزود: اگر به‌درستی در موضع‌گیری‌های سیاسی در اداره کشور توجه کنیم به راحتی منشاء و مبدا جریان فکری افراد مشخص می‌شود.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به تاریخ جهان اسلام سه اندیشه همواره در کشورهای اسلام نقش‌آفرینی می‌کند بیان کرد: منشا و مبدا اقدامات در جهان اسلام سه اندیشه و طیف فکری سکولار، مدرنیته و ایجاد تمدن اسلامی است.

وی اندیشه طیف فکری سکولار را عقب نشینی در مقابل غرب عنوان کرد و با ببان اینکه افراد سکولار غرب را مدینه فاضله دیده و نگاهشان به غرب آرمانی است افزود: اندیشه سکولار برای رسیدن به این اهداف غربی تلاش کرده و اقدامات خود را بر پایه دنیای غرب برنامه‌ریزی می‌کند.

علیزاده اندیشه مدرنیته را تعامل با غرب عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در این اندیشه افراد اقدامات خود را بر پایه تعاملات با دنیای غربی می‌بینند گفت: در اندیشه ایجاد تمدن اسلامی نظام استکباری همواره دشمن است و هدف این طیف تنها اهداف  مبارزه با استکبار و جاری کردن اسلام ناب محمدی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه طیف فکری سکولار دین را از سیاست جدا دانسته و همراهی این دو حوزه اساسی را با یکدیگر نادرست می‌بینند خاطرنشان کرد: طیف مدرنیته دین را تا حد محدود در سیاست قبول دارد و تعامل با غرب را عامل ایجاد موفقیت می‌داند.

علیزاده با بیان اینکه طیف تمدن اسلامی دین را در تمامی حوزه‌های  فردی و حوزه اجتماعی حائز اهمیت دانسته و مدیر در نظام اسلامی را افرادی تربیت‌ یافته در مکتب دینی می‌داند گفت: طیف تمدن اسلامی حوزه فردی و اجتماعی را بر پایه حاکمیت دینی می‌داند و تلاش دارد تا دین را در زندگی جاری کند‌.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه این سه دیدگاه منشا و مبدا گفتمان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی  ایجاد شده در جامعه است افزود: جریان انقلاب قصد ایجاد و رساندن جامعه به فرهنگ ناب محمدی را داشته و دو طیف دیگر در تلاشند تا طیف انقلابی را از مسیر حرکت باز دارد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در طول تاریخ همواره مستضعفان و مستکبران را محور اصلی اهداف خود قرار می‌داد تاکید کرد: طبق دیدگاه امام خمینی (ره) باید همواره از مستضعفان دفاع کرد و حق این قشر را از مستکبران گرفت و اندیشه انقلابی از هر مظلومی در مقابل ظلم دفاع می‌کند.

علیزاده با تاکید بر اینکه امروز مجموعه نیروهای بسیج  در عراق، لبنات، سوریه و یمن تکثیر شده است گفت: استکبار جهانی به‌منظور مقابله با جبهه اسلامی و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران، دولت اسلامی عراق و شام را ایجاد کرد چون می‌دانست به‌طور مستقیم توانایی جنگ با ایران را ندار‌د.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان داعش با تصرف سوریه و عراق به مرزهای ایران نزدیک شده بود خاطرنشان کرد: هدف اصلی داعش تصرف و رسیدن به ایران اسلامی بود و ایران اسلامی برای مقابله با این گروه تکفیری دو راهکار مقابله با دشمن در خاک میهن و یا خاک دشمن را داشت.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از 180 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و این امر تجربه تلخی برای کشور بود تاکید کرد: تجربه  دوران دفاع مقدس بیانگر این بود که باید با دشمن در خاک خود مقابله کرد و راه دسترسی به خاک میهن را از دشمن گرفت.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان همراهی مردم در مقابله با دشمن را  شیوه حرکت انقلاب عنوان کرد و افزود: سردار شهید حسین همدانی به 100 هزار نفر از نیروهای عراق به‌منظور مقابله با داعش آموزش داد‌ و همراهی و همدلی جهان اسلام داعش را به نابودی کشاند.

علیزاده با بیان اینکه دنیای استکبار با تشکیل کمیته‌های جهانی مختلف نابودی داعش را نیازمند 20 سال زمان عنوان کرده بود تصریح کرد: با یک راهکار دقیق از سوی جهان اسلام داعش در کمتر از 6 سال منهدم شد و جبهه مقاومتی عظیم در منطقه شکل گرفت.

وی ایجاد نیروهای بسیج  در سوریه، عراق و لبنان را نتیجه الگوبرداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و با اشاره به اینکه امروز نیرویی عظیم دلباخته انقلاب در منطقه شکل گرفته است خاطرنشان کرد: در طول مبارزه با داعش 2 هزار نفر به شهادت رسیدند و این امر بیانگر اندیشه انقلابی است.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به عقب ماندگی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اداره کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت اعلام کرد که پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب هنوز کشور دولت اسلامی ندارد.

علیزاده با تاکید بر اینکه دولت و کشور باید به تمام معنا اسلامی بوده و مدیران در جامعه اسلامی باید تربیت یافته اسلام ناب محمدی باشند اظهار داشت: نمی‌توان با طرفداری از اندیشه مدرنیته دنیای غرب دولت اسلامی تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه وزیری که با دارا بودن سمت‌های مختلف در دولت هزار و 200 میلیارد سرمایه دارد نمی‌تواند نسبت به فرزندان انقلابی مدعی باشد تصریح کرد: امروز عده‌ای همانند زالو در نظام استقرار یافته و تمامی منافع مادی معنوی و اجتماعی انقلاب را برای خود می‌خواهند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در سایه اشرافیگری نمی‌توان از انقلابی بودن سخن گفت خاطرنشان کرد: وزیری که در یک مسکن چند صد میلیاردی زندگی می‌کند نمی‌تواند فقر، بدبختی و گرسنگی مردم را درک کند.

علیزاده با تاکید بر اینکه کوچک شمردن قاچاق 200 میلیون تومانی فرزند یکی از وزیران از زبان معاون اول رئیس جمهور بیانگر اندیشه و دیدگاه آن فرد است بیان کرد: ورود به چادر زلزله‌زدگان آسیب دیده به‌همراه کفش بیانگر اقدامی ناخوداگاه نیست بلکه نشانه اندیشه و تفکر اشرافیگری است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان هیچ کمبودی از نظر منابع و نیروی انسانی ندارد و تنها عدم وجود مدیران و مسئولان دلسوز و کارآمد استان را با مشکل مواجه کرده است بیان کرد: 5 حوزه محرومان در استان گیلان در حد بحران است و کسی پاسخگوی این امر نیست.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه 1.4 جمعیت استان گیلان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند تصریح کرد: مدیران استانی در محافل مختلف از رفع معضلات و مشکلات استان می‌گویند در شرایطی که فقر در ابعاد مختلف استان گیلان به‌درستی دیده می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه افراد با پرداختن به برخی از مسائل فرعی همانند حجاب اجباری و اختیاری از مباحث بزرگ جامعه غفلت می‌کنند خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با مدیریتی انقلابی مسئولان و مدیرانی خادم می‌خواهد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات پسماند در منطقه سراوان یک بحران است مسئولان ارشد استان با چادر زدن در آن مکان باید بحران را رفع کنند افزود: مسئولان باید جوابگوی معضلات جامعه امروز باشند نه اینکه جواب مشکلات موجود را از فرزندان انقلابی خواستار باشند.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با ورود تفکر بسیحی و انقلابی در عرصه اقتصادی و همانند حوزه دفاعی به توانمندی دست‌‌ می‌یابیم گفت: دانشجویان، افسران جنگ نرم هستند و با مدیریت فرهنگ جهادی و انقلابی باید مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار