کد خبر : 78121
تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401- 13: 22

خطیب جمعه رشت:

عده‌ای از مسئولان که صورتشان تا دیروز شش تیغه بود، امروز ریش گذاشته‌اند/ محتکران را به مردم معرفی کنید

عده‌ای از مسئولان که صورتشان تا دیروز شش تیغه بود، امروز ریش گذاشته‌اند/ محتکران را به مردم معرفی کنید

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اجتماع هایی که چهره نظام اسلامی را سیاه می کند پسندیده و مقبول معارف دین خدا نیست.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: شنبه هفته آینده مصادف با پنجم شوال روز ورود مسلم بن عقیل نماینده و سفیر امام حسین علیه السلام به کربلا است که شهادت او اشک امام حسین علیه السلام را جاری کرد.

وی، یکشنبه هفته آینده را مصادف با روز بلایای طبیعی، صعب العلاج ها و هلال احمر عنوان کرد و افزود: روز جمعیت هلال احمر را که در راستای  کمک به حادثه دیدگان تلاش می کنند، گرامی می داریم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده مصادف با هشتم ماه شوال یکی از تلخ ترین ایام تاریخ شیعه است، خاطرنشان کرد: بقاع اهل بیت علیه السلام را در قبرستان بقیع تخریب کردند و رضا قلدر در این عرصه نقش داشت.

انقلاب اسلامی در نظم نوین جهانی صولت آمریکا را شکست

آیت الله فلاحتی به تک قطبی شدن دنیا به پرچمداری آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: آمریکا برای اتقان پایه های صهیونیسم غاصب در غرب آسیا جا خوش کرد و انقلاب اسلامی صولت آمریکا را در نظم نوین جهانی شکست.

وی با اشاره به شکل گیری نظم نوین جدید جهانی، بیان کرد: حمله روسیه به اوکراین نشان داد آمریکا دیگر نمی تواند در جوامع جهانی عرصه گردان باشد و در آینده نه چندان دور معادلات بین المللی به نفع ایران، روسیه و چین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه قضاوت درباره وضعیت کشور باید با توجه به شاخصه های مختلف باشد، اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد تنها یک شاخصه است و شاخصه های امنیت، پیشرفت های علمی، استفاده از تحریم برای نوآوری و دیپلماسی از دیگر شاخص ها است که باید مد نظر قرار گیرد.

منظومه تلاش های دولت سیزدهم خرسندکننده است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه منظومه تلاش های دولت سیزدهم خرسندکننده است و می تواند موجب کارآمدی نظام شود، تصریح کرد: قدرت تاب آوری بالای مردم نشان دهنده بالندگی اجتماعی و سیاسی جامعه است.

وی، مدیریت مردمی را با توجه به کرونا و سختی های اقتصادی سبب ایجاد آرامش عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی با مدیریت داخلی توانسته روی پای خود بایستد.

امام جمعه رشت، رشد فناوری کشور را شگفت آور خواند و اظهار کرد: نفوذ معنوی ایران در منطقه اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه هنوز در بخش های اقتصادی کسانی هستند که به غیر از جبیش شان موضوع دیگری برای آنها مهم نیست، بیان کرد: هنوز در مدیریت های میانی کشور کسانی هستند که تا دیروز با صورت ۶ تیغه بودند و یک کراوت کم داشتند اما امروز ته ریش گذاشته و با یقه سفید عرصه گردانند.

وی ادامه داد: به مسئولان و متولیان امر عرض می کنم نظارت پاسخ داده و در این عرصه از مردم نظرخواهی کنید ضمن اینکه حضور در بازار و بازدید مستمر از انبار کالا با جدیت وارد شوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برخورد با کسانی که ارزاق عمومی مردم را احتکار می کنند باید یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین باشد، تصریح کرد: دستگاه قضا با محتکران قاطعانه برخورد کند.

محتکران را به مردم معرفی کنید

آیت الله فلاحتی، خواستار معرفی محتکران به مردم شد و گفت: با آنها که خون مردم را می مکنند و در بازار ایجاد دلهره می کنند باید برخورد سخت شود.

وی با تاکید براینکه مردم مطالبات خود را باید جوری مطرح کنند که لکه ای بر دامن نظام اسلامی ننشیند، خاطرنشان کرد: مردم در نظام اسلامی باید طوری رفتار کنند که دشمن فرصت طلبی نکند.

اجتماع هایی که چهره نظام اسلامی را سیاه می کند مقبول معارف دین خدا نیست

امام جمعه رشت یادآور شد: اجتماع هایی که چهره نظام اسلامی را سیاه می کند پسندیده و مقبول معارف دین خدا نیست و در برخی موارد باید سختی ها را تحمل کرد تا ابهت و پرچم نظام در دنیا برافراشته بماند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نظام اسلامی را نباید به طرف چالش بکشانیم، اظهار کرد: حتی مدیران فاسد را باید از طرقی برخورد کنیم که آن روش ها منجر به سیاه کردن چهره و اصل نظام نشود.

وی ادامه داد: از مردم عزیز، تحلییلگران و همه کسانی که قلم دارند و اندیشمند هستند می خواهم حرف را منطقی، عاقلانه به مردم تعلیم داده و بگویند زیرا بعضی افراد ناآگاهانه به طرف کسانی که نباید بروند، می روند و بعد متوجه می شوند این کار غلط بوده و موجب شده نسبت به نظام اسلامی بدبینی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون حقوق فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تربیت یکی از حقوق فرزند نسبت به پدر و مادر است که او را براساس مبانی اسلام تربیت کنند.

بستر خوب انسان های صالح را تربیت می کند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسترسازی از موضوع های مهم در تربیت است، اظهار کرد: بستر خوب انسان های صالح را تربیت می کند ضمن اینکه تدریجی بودن تربیت از مبانی تربیتی اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار