کد خبر : 5875
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1395- 59: 9

عرصه دفاع مقدس تجلی واقعی شعار ما میتوانیم بود/ هزینه سازش به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است

عرصه دفاع مقدس تجلی واقعی شعار ما میتوانیم بود/ هزینه سازش به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هزینه سازش به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر می باشد و این مهم را حتی می توان با کمیت های عددی نیز به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “گیلانستان“، روح الله پوراسماعیلی در نشست بصیرت سیاسی بسیجیان حوزه اداری کارمندی سپاه ناحیه مرکزی رشت که در سالن اجتماعات بیمارستان پورسینا رشت برگزار شد، اظهار کرد: علت ظاهری بروز جنگ تحمیلی نقض پیمان الجزایر و الصاق خوزستان به خاک عراق به عنوان استان عربستان عراق بود اما علت باطنی جنگ که بمدت ۸ سال و در گسترده بیش از هزار کیلومتر صورت گرفت، خاموش نمودن صدای انقلاب اسلامی بود که با پیروزی آن در نوزده ماه قبل از آغاز جنگ، باعث بوجود آمدن تغییرات بنیادین در ساختار هندسه قدرت در دنیا گردید.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مبنای فطری والهی انقلاب اسلامی ایران درست نقطه مقابل نظامهای غربی و شرقی بود که  مبنای الحادی و اومانیستی داشته و دارند و این باعث گردیده بود که این نظامهای مستکبر، صدور مبانی نجات بخش این انقلاب را باعث بیداری ملت های تحت سلطه خود دیده، بر همین اساس بلوک های شرق و غرب پس از طی یک دوره پر تنش جنگ سرد در این نقطه به این نتیجه  رسیدند که صدای این انقلاب می بایست در نطفه خفه شودکه این ماموریت به رژیم بعث عراق سپرده شد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر همین اساس بود که بیش از ۵۰ کشور به طریق گوناگون از صدام در جنگ با ایران حمایت می کردند.

پور اسماعیلی خاطرنشان کرد: عرصه جنگ تحمیلی را باید تجلی واقعی شعار ما می توانیم دانست زیرا تحت شدیدترین تحریم ها به موازات جنگ با عراق، ما نه تنها از کیان انقلاب و کشور دفاع کردیم بلکه در بعضی از صنایع مانند جنگ افزارسازی به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کردیم.

puresmaeili

کارشناس مسائل سیاسی بیان برخی دیدگاه های مایوس کننده در زمینه اتکاء به توانایی های داخلی را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: آنانی که در تریبون های رسمی حد اعلای توانایی های مردم ما را در پخت آبگوشت بز باش و قرمه سبزی می دانند، در حقیقت دانسته یا ندانسته در مسیر تکمیل پازل دشمن در اشاعه باور و فرهنگ غلط عدم توانایی ظرفیت های داخلی برای پیشرفت، قدم بر می دارند! در واقع اعتقادی به باور ما می توانیم ندارند که متاسفانه در جایگاه های مشاوره و مراکز تصمیم سازی نیز حضور دارند!

وی ادامه داد: برخی دیگر از همین مشاوران پا را از این هم فراتر نهاده و ماهیت استقلال کشور را نفی کرده و خواستار عدول از مبانی ایدئولوژیک در سیاست خارجی جهت تعامل با جهان شما بخوانید آمریکا شده اند! یعنی کشوری که مردم آن جهت مبارزه با استکبار جهانی و حفظ استقلال خود جان عزیزترین فرزندانشان را نثار کردند می بایست بر اساس این نظریه ها به تمام گذشته پر افتخار خود پشت کرده و به اصطلاح جهت پیشرفت و رفاه از این استقلال عدول کنند.

کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: آنچیزی که این مردم شهید داده را می آزارد تحریم ها نیست زیرا این مردم از ۲۲ بهمن ۵۷ تا کنون تحت شدیدترین تحریمها به واسطه برافراشتن پرچم توحید در دنیا بوده اند، بلکه سوء مدیریتها ، اختلاس ها و فساد سیستماتیک مانند حقوق های نجومی و بیشتر از آن ذخیره انقلاب خواندن آنان ،موجب رنجش و تکدر خاطر مردم بویژه خانواده های شهدا می شود.

وی در پایان یادآور شد: هزینه سازش به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر می باشد و این مهم را حتی می توان با کمیت های عددی نیز به اثبات رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار