کد خبر : 23227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1396- 48: 21

عزل ثابت قدم به نفع مردم نبود/ اگر ایشان پروژه ای را دنبال می‌کرد، راهی نیز برای تامین مالی آن داشت

عزل ثابت قدم به نفع مردم نبود/ اگر ایشان پروژه ای را دنبال می‌کرد، راهی نیز برای تامین مالی آن داشت

در حال حاضر آقای نصرتی عنوان می کنند که بودجه نداریم و درآمدهای شهرداری ضعیف است. از موقعی که شورای چهارم بر سر کار آمد این مساله را همیشه داشتیم و مربوط به امسال نیست.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا عضو دوره چهارم شورای شهر رشت با حضور در تحریریه رویداد گیلان در گفتگویی تفصیلی به سوالات این رسانه پاسخ گفت که در ادامه می خوانید:

از اینکه دعوت ما پذیرفتید از شما تشکر میکنیم در نظر داریم از شما سوالات بی تعارف بپرسیم و جواب های صریح و شفاف بشنویم اگر موافق هستید بعنوان اولین سوال بفرمایید آیا فکر میکردید در انتخابات دوره پنجم شوراها رای نیاورید و دلیل  بازماندن شما از انتخابات شورای پنجم چه بود؟

با سپاس از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان ، همانطور که حضرت امام خمینی (ره ) بارها تاکید داشتند که میزان رای مردم است ما هم تابع رای مردم هستیم. ۴ سال فرصت داشتیم برای مردم کار بکنیم ،مردم عملکرد ما را ببینند که بر اساس عملکرد ما به ما رای بدهند. خوشحالم از اینکه نسبت به دوره ی چهارم که شرکت کردم رای بیشتری آوردم یعنی از آن حدود ۱۱ هزار رایی که در شورای چهارم داشتم در شورای پنجم تقریبا به ۱۳۵۰۰ رای رسید و این برای من جای خوشحالی است که اعتماد مردم نسبت به من کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش هم پیدا کرد .

علت اینکه برای شورای دوره پنجم نتوانستید با این میزان رای ورود کنید چیست؟

نمیخواهم نقل به گذشته بزنم چون همه ی مردمی که در کوران انتخابات بوده اند شاهد داستانهای روز انتخابات وایام ما قبل آن چه زمانی که تبلیغات به صورت مخفی و غیر علنی صورت میگرفت و چه در آن هفته ای که آزاد شده بود و به صورت علنی بود به هر حال همه ی افکار عمومی دیدند ، به هر حال یکسری منابع قدرتی لازم است که افراد بتوانند و خیلی از راههای چند ساله راکسی طی می کند را چند روزه بتواند طی کند و بعضی ها این میانبر ها را خوب بلدند! حالا ما راه خودمان را رفتیم و کار خودمان را کردیم و عرض کردم میزان رای مردم است همان چیزی که در صندوق ها اعلام شد و ما هم تمکین می کنیم، ما هم در خدمت مردم هستیم.

فرق نمی کند  چه در شورای شهر باشیم چه نباشیم آنچه که وظیفه ی ماست اگر بتوانیم برای مردم گام مثبتی برداریم و برای مردم بکوشیم در هر کجا که باشد در خدمت مردم هستیم .

جناب آقای کارگرنیا در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟

در حال حاضر خدمتگذار زائرین آقا اباعبدالله الحسین هستم به عنوان مدیر کاروانهای زیارتی عتبات عالیات و خدا یک توفیقی نصیب کرد توانستم کسوت خدمتگذاری به  زائرین را کسب کنم و یک همکاری هم با سازمان حج و زیارت دارم. بعضا ماهی یکبار توفیق خدمتگذاری برای زائرین حاصل می شود الان هم مشغول خواندن درس برای آزمون دکترا و ادامه ی تحصیل هستم .

شورای چهارم شورای حساسی بود که پس از انحلال شورای سوم تشکیل شد و همه ی طیف ها را در خود جای داده بود و انتظار می رفت که کارآمد و موثر و تخصص محور نسبت به شورای ماقبل خود باشد ، اما تنش در بین اعضای شورای چهارم دیده می شد علت آن چه بود ؟

اینکه شورای چهارم شورای تخصصی بود شکی در آن نیست .به هر حال افراد هم متخصص  و تحصیل کرده و هم افراد دارای تجربه ی کاری وجود داشتند یعنی تقریبا می شود گفت که دو نسل در کنار یکدیگر بودند .ولی اینکه نتیجه ی آنچه را که از این شورا با این طیف افرادی که در آن بودند حاصل نشد بر می گردد به اینکه  شورا کار اجرایی ندارد .شورا به عنوان یک مجموعه قانون گذاری و در مرحله ی بعد نظارت بر اجرای مصوبات خود و عملکرد شهرداری کار دیگری نمیتواند انجام دهد. آنچه را  که بازتاب مصوبات شورا است در بخش لوایح و طرح ها نشانگر عملکرد شورا می شود عملکرد شهرداری در بخش اجرا  است.

ما در دو سال اول در  بخش اجرا چالش شدید داشتیم .شروع کار ما با سرپرست شهرداری بود و شهرداری فاقد شهردار بود، پس از آن هم در انتخاب شهردار یک چالشی ایجاد شد و انتقادی صورت گرفت از لحاظ فردی که انتخاب شده  بود در بخش ستادی  واقعا با تجربه و مفید بود ولی در بخش اجرایی  عملکرد ما ضعیف بود .بعد از یک پروسه ی حدود ۱۰ ماهه که جابجایی شهردار صورت گرفت دوباره یک مدت ۶ ماهه سرپرست داشتیم .سرپرستان نمی توانند کارهای با برنامه ریزی طولانی مدت را داشته باشند. بیشتر سعی می کنند همان شرایط کار را به گونه ای ادامه دهند تا تعیین و تکلیف شود. لذا حدود دو سال از عمر شورا این گونه گذشت.

در دو سال دوم یعنی نیمه ی دوم کار شورا، معادل همان نیمه ی اول فعالیت انجام شد.نمی خواهم بگویم که شهردار بعدی که انتخاب کردیم همه ی آن وجهات و سکنات یک شهردار به تمام معنا در همه ی ابعاد را داشت و نمی خواهم ایشان را صد درصد تایید کنم اما می خواهم آنچه که منصفانه است بیان کنم.

در بخش اجرا به جهت شجاعت و ریسک پذیری که در آقای ثابت قدم وجود داشت خیلی از اقدامات انجام شد .خیلی از کارهایی که در بخش های عمرانی در سطح شهر رشت صورت گرفته و خود مردم هم این تغییرات را احساس می کردند. بنده احساسم بر این است که در دو ساله بعدی عمر شورا حرفی برای گفتن دارد و می توانسته از این بهتر هم باشد.بخشی از مسایل برمی گردد به چالشهایی که در خود شورا وجود داشت و آنهم اجتناب ناپذیر است چون اعضای شورا را مردم انتخاب می کنند با سلایق و عقاید مختلف و این اختلاف سلایق موجب بسیاری از مسایل می شد اما در مجموع   این اختلافات به یک انسجام می رسید که بازخورد آن نتایج مفیدی برای شهر را در پی داشت.احساس نمی کنم شورای چهارم ضعیف عمل کرده است .

فکر نمی کنید که شورای چهارم بیشتر درگیر حواشی شده بود تا اصل موضوع ؟

مجموعه ی شورا را باید از برخی از اعضای شورا جدا کنیم .توجه تعدادی از اعضای شورا به مسایل بیرونی و پیرامون بیشتر بود اما در همه اعضای شورا این موضوع نبود.

چرا شورا به این نتیجه رسید که خلیلی باید استیضاح شود و چرا با آوردن ثابت قدم دوباره به این نتیجه رسید که ثابت قدم هم باید استیضاح شود؟ علت استیضاح های مکرر شهرداران در شورا چه بود ؟

در زمانی که قرار شد آقای خلیلی به عنوان شهردار انتخاب شود بنده به ایشان رای ندادم و در بحث انتخاب وی مخالف بودم .اما ایشان با ۱۱ رای شهردار شدند و بنده همان زمان پس از انتخاب آقای خلیلی اعلام کردم که من نفر دوازدهم هستم با اینکه رای ندادم اما قصد من حمایت و کمک است و قصد کارشکنی و ایستادگی در مقابل ایشان را نداشتم.احساس بنده و سایر همکاران شورا این بود که کمک کنیم تا فعالیت صورت گیرد. چون هرگونه خلل در کار شکست آقای خلیلی نبود بلکه شکست مردم بود و ضرر آن متوجه شهروندان می شد .اما بعدها به این نتیجه رسیدیم که عدم پیشرفت در کار ، درجا زدن هاست .استیضاح آقای خلیلی استارت زده شد و در همان مرحله ی اول نتیجه داد و ایشان از ادامه ی کار معاف شدند.

انتخاب آقای ثابت قدم نیز در زمانی که به دنبال شهردار بودیم و گزینه های مختلفی نیز وجود داشت ایشان گزینه ی بهتری بودند مضافا براینکه ایشان وعده هایی نیز داده بودند و یک دوره نیز به عنوان شهردار کار کرده بودند و شناختی در نحوه مدیریت ایشان وجود داشت و غالب دوستان ما این شناخت را داشتند و وی متعهد شده بود که از مسایلی که در گذشته وجود داشته و درسی که گرفته و از تجربه ی گذشته خود و شناخت نسبت به مجموعه ی کارکنان شهرداری در جهت بهره وری بهتر در کار استفاده کند .ما هم به همین دلیل ایشان را انتخاب مجدد کردیم اما متاسفانه آقای ثابت قدم به عقیده ی بنده روحیه کار مشارکتی و جمعی را ندارد  .ایشان خود تصمیم می گیرد و نظارت و اجرا می کند و این روحیه در وی ملکه شده است .همین امر باعث شد که موجب اختلافاتی بین شهردار و بعضی از اعضای شورا گردید و پس از دو سه مرحله استیضاح در مرحله ی آخر هم باعث حذف ایشان شد.

نقش شما در استیضاح چه بود؟

من جز اولین افرادی بودم که در جهت استیضاح ایشان در نخستین و دومین بار نقش داشتم.علت آن هم یکسری موارد در خصوص معاملات و مسایل مالی در زمینه ی ارتباطات ایشان با افراد بود و همان زمان هم در مصاحبه های مختلف اعلام کردم که به جهت عدم وجود پاکدستی در مجموع کارهای عمرانی و معاملات صورت می گرفت که در آن چند مرحله با لابی هایی که انجام می شد در نهایت اکثریت را برای استیضاح پیدا نکردیم.تا روزهای نزدیک انتخابات که استیضاح سومی صورت گرفت و چند همکار شورایی این امر را رقم زدند .

در استیضاح دوم به دلیل نزدیک بودن به پایان سال بنده مخالف استیضاح ثابت قدم بودم چون حقوق معوقه و بدهکاری های شهرداری و طرحهای نیمه تمام در سطح شهر و نزدیکی به عید نوروز شرایطی را به وجود آورده بود که به صلاح شهر نبود .

در  استیضاح سوم  چطور ؟

در استیضاح سوم بنده رای مثبت به استیضاح ایشان ندادم چون که  احساس می کردم آن موقع دیگر مردم نفعی از عزل آقای ثابت قدم نمی برند و متاسفانه پس از رفتن ایشان و آمدن سرپرست شهر به مانند یک کلاف سردرگم شد و پروژه های نیمه کاره ی شهر نیز بلاتکلیف ماند.

تصمیمی که در مرحله آخر و استیضاح آقای ثابت قدم گرفته شد و ایشان را عزل کردند به نفع مردم نبود. در حال حاضر آقای نصرتی عنوان می کنند که بودجه نداریم و درآمدهای شهرداری ضعیف است. از موقعی که شورای چهارم بر سر کار آمد این مساله را همیشه داشتیم و مربوط به امسال نیست.رکود ساخت مسکن مربوط به امسال و سال ۹۳ ، ۹۴ و ۹۵ نیست بلکه از سال ۹۱ به بعد این رکود وجود داشت و ساخت و ساز رکود کامل پیدا کرد و  درآمد شهرداری هم وابسته به همین ساخت و ساز است.یک سوم بودجه شهرداری از تخلفات مربوط به کمیسیون ماده صد و تخلفات ساختمانی است، این مشکلات مالی مربوط به امسال نیست اما آقای ثابت قدم پروژه ای را که به دنبال انجام آن بود راهی نیز در کنار تامین مالی آن داشت. رفتن ایشان ، ضررش به مراتب بیشتر از ماندن بود.

آیا استیضاح را اهرم فشار اعضای شورا بر شهردار می دانید ؟ چرا برخی از اعضا از این اهرام برای امتیاز گرفتن از شهردار استفاده میکردند؟

استیضاح تنها ابزار شورا است ، وقتی فردی به عنوان شهردار انتخاب می شود این ابزار سبب می شود که شورا بتواند به نوعی شهردار را کنترل کند نه اینکه برای منافع خود اعضای شورا. اینکه عضو شورا بخواهد فردی را در جهت منافع خود در شهرداری منصوب کند و به  ابزار استیضاح متوسل شود قانون گذار این اختیار را به شورا نمی دهد که از این ابزار در جهت نادرست استفاده کند .این مورد در مجلس و استیضاح وزرا نیز وجود دارد و به دلیل منافع مجلسیان نیست بلکه به جهت اعمال نظارت برای اجرای مصوبات است.

این اعمال نظارت ابزاری برای این مورد است که مصوبات ، طرح ها و لوایح شورا توسط شهردار اجرایی گردد و انحرافی نداشته باشد.اگر فردی در شورا بخواهد از این اختیار قانونی در جهت منافع خود و گروه و طیفی که به آن تعلق دارد استفاده کند خیانت به رای مردم است.

جناب آقای کارگرنیا طرح ساماندهی دستفروشان با اینکه جنابعالی در این زمینه فعالیت های زیادی داشته اید به ثمر نرسید ، علت چه بود ؟

وقتی که شورای چهارم بر سر کار آمد چند چالش را پیش رو داشت یکی از این چالش ها بحث دستفروشان بود. بازاریان و دست فروشان هر کدام در روزهای مختلف تجمع می کردند و هر کدام از این قشر هم دغدغه هایی داشتند .دغدغه ی دستفروشان این بود که از این راه امرار معاش می کنند و سالهاست که این کار به حرفه ی آنان تبدیل شده است و بعضا مغازه داران با این دستفروشان ارتباط نزدیکی پیدا می کردند .در آن زمان آقای جمشیدی چناری ریاست شورا را برعهده داشتند  کارگروهی را ایشان در شورا تشکیل دادند  تحت عنوان  کارگروه ساماندهی دستفروشان که مسوولیت آن به بنده سپرده شد.جلسات بسیار خوبی برگزار شد و مسوولین نیز استقبال کردند ، معاون دادستان وقت، آقای ملکی خود شخصا در جلسات حضور پیدا می کردند ، شهردار ، رییس شورا ، رییس راهنمایی رانندگی ، نیروی انتظامی ، نماینده فرماندار و نماینده ی استاندار در جلسه حضور پیدا می کردند .تصمیمات خوبی گرفته شد و ما بیش از هزار فرصت شغلی در جهت ساماندهی دستفروشان در شهر رشت ایجاد کردیم .بازارچه هایی ایجاد شد کسانی که تحت عنوان دستفروش بودند و افرادی که در قالب وانت بارها در شهر می آمدند در این بازارچه ها مستقر شدند .شورا ۴ میلیارد تومان بودجه برای این امر اختصاص داد و خرید ۴ قطعه زمین در پشت فروشگاه درخشان در خیابان شیک بود که شورا آن را مصوب کرد اما شهرداری در جهت تملک آن زمین بی توجهی کرد و آن طرح ابتر ماند.از سوی دیگر حضور مردم در بازارچه ها کم شد و انگیزه ای برای کسانی که در داخل بازارچه ها فعالیت می کردند نبود و باعث شکست خوردن این طرح گردید .

پیاده راه فرهنگی رشت یکی از طرحهایی بود که موجب اعتراضات بازاریان و برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفت، آیا شما موافق ایجاد این پیاده راه بودید ؟

در سال ۹۳ نامه ای از وزارت کشور ابلاغ شد برای کلیه استانداری ها ، فرمانداری ها و شوراها به  این مضمون که به گونه ای عمل شود که مصوبات شورای ترافیک استانها ، شهرستانها و شهرها با مصوبه ی شورای عالی ترافیک کشور انطباقی داشته باشد . در نتیجه چند مدل را اعلام کرده بودند یکی اینکه مراکز تجاری در هسته ی مرکزی و فرهنگی از سواره رو به پیاده رو تبدیل شود .دوم اینکه بیشتر مسیرهای خودرویی و سواره رو به وسایط نقلیه عمومی اختصاص داده شود یعنی کاهش تردد خودروهای شخصی و سوق دادن مردم به استفاده از وسیله ی نقلیه ی عمومی بمانند همین خط ویژه یا بی آر تی که در خیابان امام انجام شد و باید در خیابان بیستون و خیابان شهدا که مسیرهای پر تردد بودند اجرا می شد .اما همه ی این موارد نیاز به یکسری زیر ساختهایی داشت که به آن زیر ساخت ها کمتر توجه شد و این کم توجهی ها موجب نارضایتی گردید.اینکه کسبه ناراضی شدند و در جهت کسب و کار آنها مشکل ایجاد گردید جز واقعیت شهر ماست.ما هم راضی به این نبودیم که به یکباره این قضیه صورت گیرد . اما وقتی این مجوز آمد ما در شورای چهارم مصوبه ای در خصوص اجرای پیاده راه فرهنگی نداشتیم مصوبه از شورای ترافیک استان بود .در شورای ترافیک استان آقای استاندار جلسه را با حضور همه ی مسوولین و نمایندگان اتاق اصناف و بازرگانی برگزار کردند و نظرات همه ی این مسوولین گرفته شد و پیاده راه فرهنگی مصوب گردید.

در شورا بودجه ای را دیده بودیم در جهت سنگفرش کردن برخی از مسیرها ، ۵ میلیارد بودجه اختصاص یافته بود و آقای شهردار با مجوز شورای ترافیک و ۵ میلیارد بودجه ی سنگفرش کردن خیابانها کار را شروع کرد. در شورای شهر دوره چهارم مجوز ایجاد پیاده راه فرهنگی را ندادیم. پیاده راه خیابان علم الهدی در سال ۸۹ اجرا شد و طرح پیاده راه سازی از ابتدای خیابان امام تا شهرداری و به سمت خیابان سعدی از قبل وجود داشته است .اگر در کنار اجرای طرح پیاده راه مرکزی رشت ، زیر ساخت های لازم تعبیه می شد نظیر پارکینگ ، خیابانهای موازی که بتواند بخش عمده ای از ترافیک را عبور دهد این طرح در جهت جلب گردشگر و افزایش درآمد تاثیر مثبتی داشته باشد .

به نظر شما مهم ترین اقدامات شورای دوره چهارم رشت چه بود ؟

استان گیلان جز استانهای پر باران کشور است و این برای ما نعمتی محسوب می شود .اما این بارندگی ها موجب تشویق خاطر و دل نگرانی بسیاری از مردم و شهروندان ما بود .اگر بار تندی می گرفت بخش عمده ای از شهر رشت آب می گرفت. این معضل با طرح جمع آوری آبهای سطحی بیش از ۶۰ درصد حل شد .۱۲ نقطه ی مهم و آسیب پذیر شهر رشت این پروژه بر اساس اولویت بندی انجام شد و چند نقطه ی باقیمانده نیز در حال اجرا است .

اجرای زیر گذر شهید رجایی یکی از اقدامات خوب شورای چهارم بود .در آن نقطه گره ی ترافیکی از سمت رشتیان به رازی داشتیم و تاثیر مثبتی در جهت رفع مشکلات ترافیکی آن نقطه داشت .

پل های عابر پیاده شاید یکی دیگر از موارد مثبت پروژه های اجرا شده در سطح شهر باشد .عمده ی تصادفات شهر ما مربوط به عابرین پیاده بود که با اجرای پل های عابر پیاده مکانیزه شرایط بهتری حاصل شد.

کنار گذرها و رینگ ها در دور شهر طرح مطالعات و مناقصات آنها انجام شد به عنوان مثال یک رینگ آن از میدان گیل به خیابان شهید افتخاری و جاده فومن به صورت خیابان ۹۰ متری باید انجام می شد .ادامه ی این رینگ هم تحت عنوان کانال ژ۵ از آجی بیشه شرکت پخش کاله تا بلوار انصاری به سمت پیربازار ادامه می یابد و بخش عمده ای از ترافیک شهر رشت را می توانست حل کند. بحث تصویب طرح ترافیک و حمل و نقل یکی دیگر از طرحهایی بود که در شورای سوم ابتر مانده بود که ما نتوانستیم در شورای عالی ترافیک وزارت کشور آن را با محوریت تراموا به تصویب برسانیم .

در شورای دوره چهارم کرسی ریاست شورا یکی از مواردی بود که  برخی اعضا بیش از حد  تلاش داشتند تا به آن برسند ، جنابعالی جزو کسانی بودید که برای رسیدن به این کرسی تلاش داشتید چه عاملی باعث میشد که هربار ناکام بمانید!؟طلسم ناکامی خود را در چه میدید؟

بنده در سال نخست کاندیدای ریاست بودم اما در سالهای بعد کاندیدا نشدم .در آن سال هم از یک جمع ۱۵ نفره ، ۹ نفر با هم بودیم و شرایط به گونه ای بود که در آن جمع قرار بر این شد که بنده خود را کاندیدا کنم اما در دقیقه ی ۹۰ ، جمع ۹ نفره به ۷ نفر تقلیل یافت و قضیه منتفی گردید.

یکی از موضوعاتی که همیشه مورد نقد رسانه ها قرار می گرفت انتصابات زمان ثابت قدم بود که از آن انتصابات به انتصابات کیلویی نام برده می شود ، موضوعی که مورد انتقاد برخی از اعضای شورا هم بود در این خصوص نظر شما چیست ؟

این مورد جز همان مواردی بود که به ایشان گله داشتیم .نگاه ایشان نگاه بالادست به پایین دست بود . بنده سالها نظامی بودم و شاید در طول این سالها ۹۹ درصد خدمتم مسوول یا فرمانده بودم همیشه افرادی با بنده کار می کردند اما هرگز آن نگاه بالا به پایین را که ثابت قدم در مجموعه ی شهرداری که یک مجموعه ی غیر نظامی و اداری است را نداشتم.

بارها به ایشان تاکید می کردم که باید نیروهای شما با جنابعالی ، دلی کار کنند یعنی باید نیرو به مافوق خود علاقه و عشق بورزد و بر همین اساس انگیزه ی فعالیت را داشته باشد.

ثبات مدیریتی اصل کار است . ایشان حتی یک جلسه ی تودیع هم برای افراد برگزار نمی کرد این حرکت ثابت قدم جز موارد منفی کاری وی بود که همیشه مورد انتقاد بنده بود.

زشت ترین و زیباترین اتفاقی که در شورای شهر دوره چهارم رخ داد چه بود؟

قدردانی مردم از ما  زیبایی های کار بوده است . شاید بتوان گفت از دست دادن فرصت ها برای انجام فعالیت و تصمیم گیرهایی که می توانست بهتر باشد شاید جز زشتی ها باشد .

اگر جز شورای پنجم می شدید اولین کاری که انجام می دادید چه بود ؟ و کدام طرح یا مصوبه را پیگیر میشدید؟

بنده بیشتر به دنبال رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت بودم . در بخش ترافیک و امنیت شهر مشکلاتی وجود دارد. وجود یک چاله در خیابان موجب نارضایتی مردم می شود .اگر زباله به موقع جمع آوری نگردد باعث نارضایتی عمومی خواهد شد .وضعیت رودخانه ها و محل دفن زباله ی سراوان مهمترین چالش هایی است که وجود دارد .البته در این زمینه کارهای خوبی انجام شد اما درآمد شهرداری رشت جوابگوی حل کردن معضل سراوان نیست.

این امر نیاز به یک همت عمومی دارد باید همه ی دستگاههای اجرایی ورود کنند .باید بودجه ی ملی و دولتی داشته باشیم .تنها نباید توپ را به زمین شورا و نمایندگان شورا بیاندازیم بلکه باید نمایندگان مجلس، نماینده ی عالی دولت در استان و سایر مسوولین ورود کنند تا شهر را نجات دهند.در حال حاضر فقط شعار می دهیم.دو رودخانه در شهر رشت گنج است کشورهای دیگر هزینه های گزافی می کنند تا دریاچه های مصنوعی در شهر خود بسازند اما ما این ظرفیت را در رشت داریم اما نمی توانیم به خوبی بهره ببریم.

طرحهای مختلفی برای استفاده از رودخانه ها مطالعه و ارایه شده است اما نیازمند سرمایه گذار است .

خودتان را نزدیک به کدام طیف و جریان سیاسی میدانید؟ این طیف چه کمکی به شما کردند و شما چه کمکی به این طیف داشتید؟

اگر چه بنده را به عنوان فرد اصولگرا می شناسند و خودم نیز این امر را بیان می کنم اما در مجموع من در سازمانی کار کردم که به ما آموخته اند که خودمان باشیم و تابع ولایت باشیم. اگر اصولگرا و اصلاح طلب  در خط رهبری باشند بنده هم اصولگرای اصلاح طلب هستم و هم اصلاح طلب اصوالگرا.

آیا از شورای پنجم درخواست مشورتی از شما داشته اند ؟

شورای پنجم تاکنون هیچ تماس و ارتباطی با بنده ندارند به جز چند تن از دوستان قدیمی که به جهت کاری که پیش آمد بنده تماسی گرفتم و صحبتی کردم اما اینکه جلسه ای باشد و از شورای دوره چهارم دعوت کنند که بیایند و مواردی را بنا به تجربه ی گذشته عنوان کنند خیر.

لطفا به این سوالات کوتاه پاسخ دهید:

مواد مخدر؟

معضل اصلی شهر و کشور مان

پیاده راه فرهنگی ؟

ای کاش بهتر از این بود

پروژه ی بی آر تی ؟

محقق نشد

استیضاح دو شهردار در یک دوره ی شورا؟

جز الزامات بوده است

شهردار ثابت قدم ؟

اجرایی قوی

محمود باقری؟

دوست خوب من

زرجوب ؟

معضل شهر من

اتفاق روز رشت ؟

موافق نبودم

شیرابه های زباله سراوان؟

نیازمند عزم عمومی

رییس جوان شورا؟

آرزوی موفقیت دارم برای وی

اصلاح طلبان؟

سکوت

خبرنگار؟

پل ارتباطی بین مردم و مسئولین

مدافعین حرم؟

حافظان نظام

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار