کد خبر : 58527
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399- 37: 10

مسئول بسیج جامعه کشاورزی گیلان:

عزم بسیج جامعه کشاورزی گیلان برای خودکفایی برنج/ طرح «باغ‌کارخانه» با هدف ارتقاء محصول چای در گیلان اجرا شد

عزم بسیج جامعه کشاورزی گیلان برای خودکفایی برنج/ طرح «باغ‌کارخانه» با هدف ارتقاء محصول چای در گیلان اجرا شد

مسئول بسیج جامعه کشاورزی گیلان با اشاره به ضرورت تحقق خودکفایی محصول برنج گفت: طرح «باغ کارخانه» با هدف ارتقاء محصول چای در گیلان اجرا شد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی، با بیان اینکه جامعه هدف بسیج جامعه کشاورزی سپاه گیلان در واقع مهندسان کشاورزی هستند اظهار داشت: با ابلاغ نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی، میزان حمایت‌های بسیج جامعه کشاورزی در استان‌ها از محصولات کشاورزی چندین برابر شد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه در بخش محصولات زراعی، مأموریت حمایت از محصول برنج به گیلان محول شد تصریح کرد: یکی از اهداف بسیج جامعه کشاورزی، کمک به افزایش تولید در سطح ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان است که در این راستا به جهاد کشاورزی استان کمک خواهیم کرد.

مرادی با اشاره به ضرورت تحقق خودکفایی محصول برنج در استان‌های شمالی ابراز داشت: در کنار حمایت از محصول راهبردی زراعی برنج، حمایت از دیگر محصولات راهبردی از جمله گندم، ذرت، جو و سویا را نیز در دستور کار داریم از طرفی گیلان دارای بیشترین سطح زیرکشت محصول چای در کشور است که نیاز به  توجه دارد.

وی حمایت از محصول چای با همکاری سازمان چای و کارخانجات در جهت حفظ و ماندگاری باغات چای را جزو دیگر برنامه‌های بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان برشمرد و افزود: در دو سال گذشته طرح “باغ کارخانه” با حمایت کارخانجات استان و سازمان چای در گیلان اجرا شد.

مرادی نقش بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان در اجرای طرح “باغ کارخانه” را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بسیج جامعه کشاورزی سپاه در این طرح به‌عنوان مشاور و تسهیل‌گر در جهت ارتقاء محصول چای و افزایش سطح تولید این محصول در استان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل میز تخصصی چای در سازمان چای گفت: با تشکیل این میز تخصصی تلاش می‌کنیم از پتانسیل‌های سپاه و بسیج در راستای موفقیت طرح باغ کارخانه استفاده کنیم البته میز تخصصی فندق را نیز سال گذشته برگزار کردیم و برنامه‌هایی همچون آزمون خاک در بحث باغات فندق را به اجرا درآوریم.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه بعضی دستگاه‌های اجرایی نقش پُررنگی در حمایت از محصولات کشاورزی ندارند عنوان کرد: نیاز و اهمیت محصولات بخش کشاورزی امروزه با توجه به مشکلات ناشی از کرونا در جهان و کشورمان دو چندان شده است.

مرادی گفت: بسیاری از ادارات مرتبط با بخش کشاورزی نیستند اما اراضی بلااستفاده در سطح شهرستان‌ها دارند که می‌توانند این اراضی را در اختیار مهندسان و مردم قرار دهند و مهندسان کشاورزی نیز با مشاوره، ارائه راهکارهای مناسب و تقویم زراعی به آن‌ها کمک خواهند کرد که البته این برنامه با همکاری چند اداره در سطح شهرستان‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار