کد خبر : 64711
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400- 08: 17

عزم جزم جوانان جهادگر/ کمک به محرومان و نیازمندان در ماه میهمانی خدا

عزم جزم جوانان جهادگر/ کمک به محرومان و نیازمندان در ماه میهمانی خدا

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،‌جوانان جهادگر عزم خود را برای کمک به محرومان و نیازمندان جزم کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: ماه مبارک رمضان از ره رسیده، ماه روزه‌داری، ماهی که ماه میهمانی خداوند نامیده شده و به ذات باری‌تعالی منصوب است، ماهی که پر از برکت، رحمت و مغفرت است ماه نزول قرآن، دربردارنده شب با عظمت قدر، شبی که از هزار ماه افضل‌تر است و روز‌ها و شب‌های آن از بدترین و بهترین لحظات است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبانِ سال گذشته و با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت».

در بیان رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آنها دراز کردن».

جهادگران این بار آمدند تا بگویند: حالا که رنج‌های مختلفی با شیوع کرونا حاکم شده است و نیازمندانی از قبل نیازمندتر و در رنج بیشتری قرار دارند، باید با کمک هم رنج‌ها را تحمل و از آن عبور کنیم؛ چرا که این رنج‌ها باعث می‌شود انسان بهتری شویم.

قصه ورود جوانان جهادگر به عرصه‌های کمک‌رسانی، متعلق به دیروز و امروز نیست و این جوانان با اراده پولادین خود سالهاست که در صحنه حاضرند، اما حالا در آستانه ماه مهمانی بزرگ خدا، گاه دیگری است؛ گاه ایثار و انفاق و کمک به نیازمندان.

*۱۱۰ بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه رشت توزیع شد

«عیسی زراعی» با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رسیدگی به امور خانواده‌های بی‌بضاعت، میراث ماندگار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت با بیان اینکه دوست‌داران ائمه اطهار(ع) در این ماه می‌کوشند تا گرهی از مشکلات خانواده‌های محروم و نیازمند بگشایند افزود: یکی از فضیلت‌های بزرگ ماه رمضان در خلال دعا، روزه و تلاوت قرآن چشیدن گرسنگی و تشنگی، گرسنگان و محرومان است که در سایه آن وجدان انسان‌دوستی بیدار می‌شود.

وی گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان طبق سنت دیرینه کمک به نیازمندان، تعداد ۱۱۰ بسته حمایتی با ارزش هر بسته ۳۵۰ هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند و محروم حاشیه شهر رشت توزیع شد.

زارعی تصریح کرد: این بسته‌های حمایتی شامل برنج، مرغ، رب، روغن، سیب‌زمینی، پیاز، ماکارونی، لوبیا چیتی، تخم‌مرغ، تخم بلدرچین، پنیر، چای، خرما، شکر و قند بود که تماما توسط خیرین تهیه و توسط جوانان این گروه به منازل نیازمندان برده شد.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت هدف از توزیع این بسته‌های غذایی را گسترش فرهنگ انفاق و سنت‌های حسنه اسلامی و دستگیری از نیازمندان با حفظ کرامت انسانی در ماه مبارک رمضان عنوان و خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه نزدیکی دلهاست و امید است با دستگیری از محرومان و نیازمندان، کمک‌های ناچیزمان به باقیات صالحات تبدیل شود.

*جمع‌آوری کمک هزینه برای تهیه بسته‌های معیشتی

«محراب احمدی» با تبریک فرا رسیدن ماه مهمانی خدا اظهار کرد: انفاق در راه خداوند در تمام ایام سال دارای پاداش و ثواب است، اما در ماه مبارک رمضان دارای فضیلت بیشتری است.

مدیر گروه جهادی شهید بهنام محمدی صومعه‌سرا افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از نام‌های ماه مبارک رمضان را «شهر المواساه» یعنی ماه همدردی نامیدند و مردم را به حمایت و دستگیری از فقیران و مستمندان فرا خواندند.

وی گفت: ماه پربرکت رمضان ماه انفاق و گذشت واحسان است و از همان روز‌های آغاز این ماه، سفره میهمانی خداوند برپا می‌شود و افراد روزه‌دار افطاری می‌دهند و روزه‌داران را میهمان می‌کنند تا از ثواب افطاری‌دادن بهره ببرند، اما اقدام زیباتر و خداپسندانه‌تر شناسایی افراد محروم، خانواده‌های نیازمند و به ویژه کودکانی است که در فقر و محرومیت به سر می‌برند و سرپرست ندارند یا سرپرست آنان نمی‌تواند از عهده مخارج آن‌ها برآید بنابراین شناسایی این خانواده‌ها و این کودکان ثوابی صدچندان و برای افراد روزه‌دار، مؤمن و مخلص، بالاترین پاداش‌ها را به دنبال دارد.

احمدی تصریح کرد: گروه جهادی شهید بهنام محمدی در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کند، لذا از عزیزانی که قصد کمک به این امر را دارند تقاضا می‌شود تا کمک‌های خود را به شماره کارت «۶۲۷۳۸۱۱۱۳۵۶۴۱۰۶۳» واریز کنند.

مدیر گروه جهادی شهید بهنام محمدی صومعه‌سرا با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی تقریبا ۹۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: امید است همه با هم در این ماه خوبی‌ها با دستگیری از نیازمندان، مهمانان خوبی برای خدا باشیم.

گفتنی است، بیش از یک سال از شیوع ویروسی به نام کرونا در جهان می‌گذرد؛ ویروسی که تمامی ابعاد زندگی انسانها را دستخوش تغییر قرار داد و ماه رمضان امسال همچون سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت برگزار می‌شود و نه خبری از سفره‌های طولانی با حضور روزه‌داران است و نه خبری از از گردهمایی روزه‌داران برای انجام عبادات‌ دسته جمعی؛ اما گروه‌های جهادی، خیران و نیکوکاران همه و همه در کنار یکدیگر برای کمک مومنانه قدم بر می‌دارند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار