کد خبر : 30172
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397- 50: 10

عزم دولت برای ایجاد تغییرات مدیریتی مورد حمایت مجلس است

عزم دولت برای ایجاد تغییرات مدیریتی مورد حمایت مجلس است

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر حمایت مجلس از دولت برای ایجاد تغییرات مدیریتی گفت: استعفای و جابه‌جایی برخی وزرا توسط دولت به معنای دور زدن مجلس نیست. ‌

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ استعفای برخی وزرا و سپس تصمیم رئیس جمهور برای اعمال تغییرات و برخی جابه‌جایی‌ها به هیچ عنوان به معنی دور زدن مجلس نبود بنابراین مجلس با کنار زدن عوامل بازدارنده سعی در تعمیق روابط خود با دولت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:‌ شرایط امروز جامعه شرایط بسیار حساس و تعیین کننده‌ای است به همین خاطر مجلس فارغ از تمام اختلاف سلایق موجود و با کنار زدن عوامل مخرب و بازدارنده تلاش می‌کند ضمن برقراری اتحاد و انسجام ملی به دولت جهت اجرای برنامه‌هایش کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ دولت تصمیم به ایجاد تحرک مدیریتی در برخی از وزارتخانه‌های حساس روی آورده است مجلس نیز در این میان ضمن بررسی دقیق صلاحیت‌ها به وظایف خود عمل می‌کند و در نهایت این دولت است که باید پاسخگوی نحوه عملکرد وزرای خود باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود:‌ شریعتمداری با وجود عملکردش در وزارت صمت دارای یکسری شایستگی‌های مدیریتی است و می‌تواند از عهده وزارتخانه بسیار مهمی نظیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی برآید به شرط آن‌که ضمن ارائه یک برنامه منسجم قادر به هماهنگ کردن تیم کاری خود باشد.

عباسی قلمرو کاری وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را بسیار گسترده خواند و اظهار داشت:‌ مسئولیت این وزارتخانه بسیار مهم و خطیر است به همین علت نمایندگان با دقت و حساسیت کاملی نحوه اعمال تغییرات و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی دولت را زیر ذره‌بین دارند.

وی مأموریت دو وزارتخانه صنعت و تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را متفاوت دانست و افزود:‌ رویکرد مجلس به این تغییرات و جابه‌جایی‌ها رویکردی کاملاً منطقی و در چهارچوب وظایفش است به‌طوری که در صورت وجود نقص در برنامه‌های ارائه شده به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نخواهند داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به استعفای آخوندی از وزارت مسکن،‌ راه و شهرسازی نیز بیان کرد:‌ برخلاف نظر برخی به عقیده بنده در موضوع استعفای آخوندی شائبه خاصی وجود ندارد زیرا بر اساس روال قانونی وی یا باید گزینه استعفا را در پیش می‌گرفت و یا از سمت خود عزل می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استقبال از تصمیم رئیس جمهور برای معرفی وزرای جدید به مجلس عنوان کرد:‌ شنبه هفته آینده و پس از بررسی صلاحیت‌ها جلسه رأی‌گیری وزاری پیشنهادی دولت در مجلس برگزار و نظر قطعی نمایندگان درباره افراد معرفی شده نیز کاملاً مشخص می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار