کد خبر : 4320
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395- 38: 7

عزیزان به جای تهدید و غوغاسالاری به فکر درمان باشند/ مرادم وضعیت حجاب برخی از مسافران بود

عزیزان به جای تهدید و غوغاسالاری به فکر درمان باشند/ مرادم وضعیت حجاب برخی از مسافران بود

اگر بنده گفته بودم که عده ای سودجو جنگلهای گیلان را مورد هجوم قرار داده اند و فضای طبیعت را آلوده کرده اند این حرف مورد تقدیر نمایندگان قرار میگرفت اما حالا که گفته ام که عده ای سودجو فضای معنوی استان شهید پرور گیلان را آلوده کرده اند مورد شدیدترین سرزنشها و اهانتها واقع شده ام.

به گزارش درگیلان، در ابتدای ماه مبارک رمضان، «حجه‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی» در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س)، به انتقاد از وضعیت حجاب  مسافران در استان گیلان پرداخت که این انتقادات با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد. تا جایی که تعدادی از نمایندگان مجلس استان گیلان به این اتفاق شدیدا اعتراض کردند و خواهان عذرخواهی «حجه‌الاسلام رفیعی» از مردم گیلان شدند.
«دکتر رفیعی» در گفتگو با خبرنگار رجانیوز، پیرامون این صحبت‌ها و حواشی بعد از آن توضیحاتی را ارائه‌کرد.
حجه‌الاسلام رفیعی پیرامون مقصود اصلی صحبت‌هایش پیرامون بی‌حجابی در استان گیلان عنوان کرد: «در ارتباط با عرائضی که بنده راجع به حجاب در برخی از استان‌های شمالی عرض کردم، چند نکته را متذکر می‌شوم. نکته‌ی اول اینکه مردم گیلان مردمی غیور، انقلابی، مومن و متدین هستند. شهر مرحوم آیت‌الله رشتی، آیت‌الله‌العظمی بهجت و انقلابیونی نظیر میرزا کوچک‌خان جنگلی و پیشتازان عرصه جهاد و شهادت در همه ادوار تاریخ به ویژه دوران انقلاب بوده اند. مراد من وضعیت ناهنجار حجاب برخی از مسافرانی هستند که در ایام تعطیلات به استان گیلان و سایر استان‌های هم‌جوار می‌آیند. متاسفانه برخی مسافران مراعات حجاب را در این مناطق نمی‌کنند. اتفاقا خود مردم گیلان به بنده گله می‌کردند و درخواست داشتند که به آن‌ها تذکر بدهیم. خود مردم گیلان هم از این قضیه ناراحت هستند.»
کارشناس مذهبی تلویزیون در ادامه افزود:«نکته‌ی دوم آن است که اگر ما یک جایی از مسئله‌ی فقر مالی و بیکاری و نارساییهای مادی انتقادی می‌کنیم همه تشویق و تشکر می‌کنند ، به طور  مثال اگر بنده گفته بودم که عده ای سودجو جنگلهای گیلان را مورد هجوم قرار داده اند و  فضای طبیعت را آلوده کرده اند این حرف مورد تقدیر نمایندگان قرار میگرفت اما حالا که گفته ام که عده ای سودجو فضای معنوی استان شهید پرور گیلان را آلوده کرده اند مورد شدیدترین سرزنشها و اهانتها واقع شده ام. چرا وقتی جایی از مسائل فرهنگی انتقادی می‌کنیم، برخی به جای حسن‌ظن، بدگمانی می‌کنند.؟ معنای حرف بنده این نبود که در سایر جاهای کشور بی‌حجابی یا ناهنجاری نداریم. عزیزان به جای حاشیه‌پردازی، جنبه‌ی درست ماجرا را نگاه کنند. بنده منظورم این بود که چرا مردم تذکر زبانی نمی‌دهند و  مسئولین با بی‌حجابی‌ها برخورد درستی نمی‌کنند؟ این تذکرها قطعا مفید خواهد بود. عزیزان به جای تهدید و غوغاسالاری در این ماجرا، درد را بزرگ نکنند و به فکر درمان باشند.»
«دکتر رفیعی» در پایان گفت: «بنده یک فرد سیاسی به معنای خاص آن نیستم. ما مبلغ دینی هستیم و هر کجا ناهنجاری دیدیم باید تذکر بدهیم. آیا بیان ناهنجاری در یک جا، دلیل نادیده گرفتن سوابق ارزش‌های آن منطقه است؟ بنده در همین استان گیلان، یادواره‌ی چندهزار شهید رفتم و سخنرانی کردم. همچنین به مناسبت‌های مختلف در جمع مردم پرشور گیلان حضور داشتم. مثلا اگر ما آمدیم و گفتیم که در شهر قم فلان اتفاق ناگوار افتاده است، آیا به علما و مراجع این شهر توهین کردیم؟ مقصود من بیان یک درد بود و آن اینکه چرا در کشور ما روی مساله‌ی حجاب و امر به معروف و نهی از منکر کار نمی‌شود. مثال من از استان گیلان به این دلیل بود که به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)، در این استان سخنرانی داشتم و در آنجا برخی مسافران را دیدم که مراعات نمی‌کنند. من از نمایندگان عزیز استان گیلان هم درخواست دارم که در کنار رسیدگی به مسائل مادی و اقتصادی مردم و استان ، نسبت به وضعیت فرهنگی این استان نیز حساس باشند .من دعاگوی همه‌ی عزیزان در ماه مبارک رمضان هستم. والسلام علیکم ورحمه‌الله وبرکاته»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار