کد خبر : 49368
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

برای مبارزه با ویروس کرونا؛

عشق به امام حسین‌(ع) تمامی ندارد/ تولید روزانه ۶۰۰ لباس ایزوله توسط موکب محسنین

عشق به امام حسین‌(ع) تمامی ندارد/ تولید روزانه ۶۰۰ لباس ایزوله توسط موکب محسنین

کسی که خود را نوکر و خادم امام حسین (ع) می‌داند در همه شرایط خود را موظف به ارائه خدمت به همنوع و هم‌وطنان خود می‌داند به همین دلیل بود که جوانان موکب محسنین رشت پس از شیوع کرونا در گیلان جهاد را در کادر درمانی، پرستاری و بیماران کرونایی یافتند.

به گزارش گیلانستان، استان گیلان این روزها درگیر ویروس منحوس کرونا است به‌طوری‌که شیوع آن در این استان بسیار شدید بوده و در روزهای گذشته افراد بسیاری نیز به کرونا مبتلا شدند و عده زیادی نیز با مجاهدت فرشتگان سلامت بهبود یافتند.

در اوایل شیوع کرونا که اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی، الکل، ماسک و‌ دستکش در گیلان به علت افزایش تقاضا کمیاب شده بود کادر درمانی و پرستاران بیمارستان‌های گیلان دغدغه تجهیزات حفاظت شخصی را داشتند، این امر موجب نگرانی مردم نیز شده بود.

در این شرایط همه آحاد مردم ازجمله روحانیون، بسیجی‌ها، گروه‌های جهادی و جوانان هیئتی پای‌کار آمده و با فعال کردن گروه‌های جهادی مختلف شروع به تولید ماسک، مواد ضدعفونی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی کردند، عده‌ای نیز با تهیه بسته‌های غذایی و توزیع آن در مناطق حاشیه‌ای شهر به دلیل جلوگیری از ترددهای غیرضروری و یا توزیع بین کاد درمانی برای تقویت قوای این محافظان سلامت گوشه دیگری از کار را در دست گرفتند، برخی نیز شب‌ها معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها، پارک‌ها و حتی درون آپارتمان‌ها و منازل مردم را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند و این گونه جهادها تا پایان ریشه کن شدن کرونا ادامه دارد.

هنوز کسی فرمان تاریخی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی پس از بارش سیل بهاری را فراموش نکرده است، دستوری که در آن حاج قاسم ما ایرانی‌ها از تمامی موکب‌های اربعین خواست که به لرستان، سیستان و بلوچستان‌ و خوزستان رفته و به مردمان غیور آن استان‌ها خدمات‌رسانی کنند.

در سال‌های گذشته عده‌ای از مردم معتقد بودند چرا باید هرساله موکب‌های ایرانی به عراق بروند و در آنجا به مردم خدمات دهند اما پس از درخواست سردار شهید سلیمانی نگاه‌ها به موکب‌های اربعین تغییر کرد زیرا بسیاری از موکب‌های سراسر کشور به مناطق سیل‌زده رفته و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی بزرگ به‌طور ۲۴ ساعته به مردم آن استان خدمات‌رسانی می‌کردند زیرا معتقد بودند بنی‌آدم اعضای یکدیگرند و‌ باید در هنگام سختی‌ها به یکدیگر کمک کنند.

مگر می‌شود بحرانی باشد و جوانان موکب‌های گیلان و‌ رشت به یاری مردم نشتابند؟ آری آمدند، جوانان هیئتی موکب‌های گیلان نیز به جنگ کرونا رفتند تا به مردم بگویند ما همیشه در کنار شما بودیم و تا نابودی این ویروس خطرناک نیز خادم شما هستیم.

موکب محسنین رشت یکی از موکب‌های فعال در استان گیلان است که ۱۱ سال سابقه فعالیت دارد و هرساله به‌رسم خدمت به زوار امام حسین (ع) موکب خود را در کشور عراق برپا می‌کنند.

جوانان موکب محسنین رشت در سال گذشته علاوه بر حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) به‌فرمان تاریخی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی لبیک گفتند و به کمک سیل‌زدگان پل‌دختر و سیستان و بلوچستان رفتند تا بتوانند باری را از دوش مردمان آن خطه از ایران بردارند زیرا بچه هیئتی‌ها معتقدند هر جا یک مسلمان نیاز به کمک دارد باید به یاری او رفت.

کسی که خود را نوکر و خادم امام حسین (ع) می‌داند در همه شرایط خود را موظف به ارائه خدمت به همنوع و هم‌وطنان خود می‌داند زیرا بچه هیئتی‌ها رسم عاشقی را از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آموختند، به همین دلیل بود که جوانان موکب محسنین رشت پس از شیوع کرونا در گیلان جهاد را در کادر درمانی، پرستاری و بیماران کرونایی یافتند و این بار با تهیه اقلام بهداشتی با شعار#ما_کرونا_را_شکست_می‌دهیم به حاشیه‌های شهر رشت و محلات کم برخوردار و بیمارستان‌های استان رفتند تا خادمی حسین (ع) را به معنای واقعی ادا کنند.

در این روزها همه نگاه‌ها به سمت بیمارستان و کادر درمانی است اما جوانان موکب محسنین با پیروی از محروم دوستی امیرالمؤمنین(ع) به مناطق محروم و کم برخوردار رشت و استان گیلان نیز رفتند تا آنان در این روزهای بحرانی احساس تنهایی نکنند.

امسال اگرچه سردار دل‌ها در میان مردم ایران نیست تا خدمت به مردم را بار دیگر برای ما و همه دوستدارانش دیکته کند اما پیروان او و به تبع جوانان موکب محسنین رشت با دلی اندوهگین از این بلاها و شیوع ویروس کرونا و با تفکری امیدبخش برای شکست این ویروس به کمک مردم مناطق محروم گیلان و کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های استان رفته و تجهیزات حفاظت شخصی را برای این افراد تأمین کردند.

اعضای این موکب بدون هیچ‌گونه هیاهویی از روز نخست شیوع این ویروس به‌طور شبانه‌روزی پای‌کار بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به بیماران دریغ نکردند و در طی این مدت با توسل به پروردگار در حال جمع‌آوری وسایل موردنیاز و اقلام بهداشتی برای استان خود بودند تا موکب کربلای خود را این بار در رشت برپا کنند.

وقتی با مسؤول موکب رشت تماس گرفتم انتظار صدایی خسته به علت فشار زیاد کار در طی این‌ یک ماه را داشتم اما صدای این خادم حسینی(ع) چنان پرانرژی و امیدبخش بود که جانی دوباره به من که مدت‌ها خود در قرنطینه به سر می‌بردم بخشید.

محسن اولیایی خادم و مسؤول موکب از روز نخست شیوع کرونا در استان یک گروه ۶۰ نفره را تشکیل داده و شروع به تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کرده است.

در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی را به آنجا انتقال می‌دادند کمبود تجهیزات در آن‌ها احساس می‌شد اما به کمک موکب محسنین و خیرین یک پک کامل شامل اقلام بهداشتی و ماسک N95 به تمام بیمارستان‌های استان به‌جز آستارا حداقل در یک مرحله ارسال شد.

مسؤول موکب محسنین رشت معتقد است که هیچ کاری بدون تیم کارشناسی موفق نمی‌شود به همین دلیل دو الی سه کارگروه را تشکیل از جوانان و خیرین دعوت کردند تا در این کار خیر شرکت کنند.

به گفته اولیایی هماهنگی‌های لازم با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو انجام‌شده و بیمارستان‌ها می‌توانند به‌صورت روزانه نیازهای خود را به معتمدین این موکب در تمامی بیمارستان‌ها ارسال اعلام کنند.

دومین هدف موکب محسنین رشت توجه به نقاط کم برخوردار و محروم است به همین دلیل به گفته این خادم حسینی(ع)در طی این مدت ۱۲ هزار بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، صابون، ماده ضدعفونی دست و مایع دستشویی در بین مردم این مناطق و در چهار مرحله در اطراف رشت توزیع شد.

پرستاران که در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند در اوایل شیوع این ویروس با کمبود لباس ایزوله یک‌بارمصرف مواجه شدند که با تلاش اعضای موکب محسنین نیازسنجی در این حوزه انجام‌ شده و ۳۵ چرخ‌خیاطی و با ۳۰ نیرو دو کارگاه با مجوز رسمی اداره صمت و‌ سازمان غذا و دارو، روزانه ۶۰۰ لباس ایزوله برای کادر درمانی استان تأمین می‌شود.

تهیه پنج دستگاه صنعتی آب‌میوه‌گیری طبیعی و توزیع آب‌میوه‌های طبیعی در روزهای آینده  در بین کادر درمانی و پرستاری استان گیلان نیز از دیگر اقدامات تحسین برانگیز این موکب است که همه روزه انجام خواهد گرفت.

البته این تنها اقدامات این موکب در شرایط این روزها است اما این موکب در سیل پل‌دختر و سیستان و بلوچستان نیز یک ماه حضور فعل داشته و با پخت هشت الی ۱۲ هزار غذا و توزیع در بین مردم آن مناطق به مردم سیل زده نیز خدمت رسانی کرده است و حتی یک مراسم عروسی نیز در آن مناطق برگزار کرده است، زیرا مسؤول این موکب وظیفه موکب‌ها را کمک به مسلمانان و خدمات‌رسانی به مردم در هنگام بحران‌ها می‌داند.

وقتی از اولیایی در خصوص اقدامات عمرانی انجام‌شده توسط موکب محسنین پرسیدم گفت: ما یک ماه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان بودیم و حتی در آن مناطق یک مدرسه را دیوارچینی و آماده برگزاری کلاس کردیم و همچنین به کمک مهندسین این موکب در حال آماده و بازسازی یک‌خانه سوخته در روستای ماشک تهرانچی در شهرستان آستانه‌اشرفیه هستیم که در روزهای پایانی سال دچار سوختگی صد در صدی شد و اعضای این خانواده در چادر سال نو را تحویل کردند.

وی معتقد است جوانان تمام موکب‌های گیلان و حتی کشور خدمت به مردم در هنگام بحران را جزو مهم‌ترین اولویت‌های خود می‌دانند زیرا زیر بیرق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرورش‌یافته و عشق اهل‌بیت(ع) را در دل‌های خود دارند.

گروه‌های جهادی و جوانان موکب محسنین به‌راستی در این برهه حساس از جامعه تعهد، اخلاص و تکلیف را معنا کرده و باید بر روی دستان این جهادگران داوطلب برای این جهاد بی‌وقفه و تلاش برای کسب رضایت پروردگار بوسه زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار