کد خبر : 81395
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401- 37: 12

عضویت رایگان و نیم بهای کودکان در کتابخانه های عمومی گیلان همیشگی است

عضویت رایگان و نیم بهای کودکان در کتابخانه های عمومی گیلان همیشگی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان تاکید کرد: عضویت رایگان و نیم بهای کودکان در کتابخانه های عمومی گیلان همیشگی است و تنها مختص یک بازه زمانی خاص نیست.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، یاسر تقوی روز یکشنبه در گفت و گویی ضمن تبریک هفته کودک افزود: عضویت رایگان و نیم بهای کودکان زیر ۷ و ۱۲ سال در همه کتابخانه‌های عمومی گیلان دایمی است و تنها به این هفته اختصاص ندارد اما در پاسداشت هفته کودک کتابداران کتابخانه‌های عمومی گیلان آماده میزبانی از والدین بویژه مادران هستند.

 

وی از وجود بخش کودک در همه کتابخانه‌های عمومی گیلان با عضویت رایگان و نیم بها با اجرای برنامه‌های خلاقانه‌ای چون کتابخوانی، مهارت آموزی، شعر و داستان خوانی و نمایش و سرگرمی خبرداد.

او با اشاره به اهمیت توجه به موضوع مطالعه در کودکان و نوجوانان و اثر آن در پرورش ذهنی آنها، کتابخانه های عمومی را یکی از مجموعه های کلیدی برای ایجاد زیرساخت های تخصصی در زمینه ارتقا سطح مطالعه دانست و رسالت کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد علاقمندی کودکان به امر مهم خواندن را یادآور شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اجرای برنامه هایی چون قصه و داستان خوانی، خوانش متون کهن (شاهنامه، منطق الطیر و کلیله و دمنه و …)، برگزاری دوره ها و کلاس‌های آموزشی مانند اوریگامی، نقاشی، خطاطی، داستان نویسی، قرائت قرآن مجید و آموزش فعالیت های محیط زیستی را از جمله برنامه های هفتگی کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

تقوی نمایشنامه خوانی و نمایش خلاق، اجرای طرح ملی باهم بخوانیم، برگزاری مسابقات و پویش های متعدد کتابخوانی و میزبانی کتابخانه های عمومی از دانش آموزان و علاقمندان به کتاب را از دیگر برنامه های این مراکز فرهنگی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان عنوان کرد.

وی همچنین به کسب عناوین ملی و استانی توسط اعضای کودک کتابخانه های عمومی گیلان نیز اشاره کرد و موفقیت در جشنواره کتابخوانی رضوی، شاهنامه خوانی، داستان نویسی، طرح ملی پوپک دانا و دیگر عرصه های کتابخوانی را از افتخارات کتابخانه ها برشمرد.

گیلان دارای ۸۵ کتابخانه عمومی است و هفته کودک از شانزدهم مهرماه آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار