کد خبر : 47461
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398- 08: 11

مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح کرد:

عضویت ۳۵۸ زن گیلانی در گروه های خودیار/ پرداخت ۲۳ میلیارد تسهیلات

عضویت ۳۵۸ زن گیلانی در گروه های خودیار/ پرداخت ۲۳ میلیارد تسهیلات

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به عضویت ۳۵۸ زن بی سرپرست، بد سرپرست و خودسرپرست در گروه های خودیار، گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به این گروه پرداخت شده است.

به گزارش گیلانستان حسین نحوی نژاد در این باره با اشاره به اینکه طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی از سال ۹۲ با مشارکت بهزیستی، بانک کشاورزی و مؤسسه بین المللی تاک آغاز شده است، گفت: این طرح برای توانمند سازی، بهبود معیشت، فقرزدایی و ایجاد کسب و کار در جامعه هدف به ویژه زنان بد سرپرست، خود سرپرست و بی سرپرست اجرا شده است.

نحوی نژاد افزود: این طرح در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، فومن، رودسر و رضوانشهر با هدف توانمند سازی افراد مستعد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۸ گیلانی به ویژه زنان بی سرپرست، بد سرپرست و خود سرپرست عضو گروه‌های خودیار هستند، گفت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق پس انداز مؤسسه بین المللی تاک و حدود ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بانک کشاورزی به گروه‌های هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه با اعطای این میزان تسهیلات ۲ هزار و ۲۳۱ شغل در استان ایجاد شده است، افزود: این مشاغل در زمینه کشاورزی، صنایع دستی، خدماتی و گردشگری ایجاد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار