کد خبر : 84409
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری گردشگری در گیلان طرح‌های خود را ارائه کنند

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری گردشگری در گیلان طرح‌های خود را ارائه کنند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ظرفیت های عظیم تاریخی و طبیعی در نقاط مختلف استان از علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خواست طرح های خلاقانه خود را در این خصوص ارائه دهند.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با حمایت های بی نظیر مسئولان ارشد استانی و کشوری هم اکنون بستر مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مهیا شده است، افزود: علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گیلان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین واحد میراث فرهنگی در سطح استان نسبت به ارائه درخواست خویش اهتمام کنند.

وی اظهار داشت : افتتاح ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نیمه امسال با اشتغال ۷۰۰ نفر و صدور ۵۳ موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: اگرچه چرخه فعالیت در خصوص سرمایه گذاری در استان بیش از هر زمان دیگری فعال شده است اما با وجود پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان هنوز، عناصر و ابنیه تاریخی فرهنگی آنچنان که باید در فرآیند توسعه و پیشرفت استان دخالت داده نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: این‌ استان دارای ۳۰۰ بنای تاریخی در اختیار دستگاه های دولتی است که از این تعداد ۲۲۱ بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که طبق برنامه ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه دولت با هویت بخشی سرمایه گذاران، مرمت و سرمایه گذاری هر یک از این بناها بعنوان فرصت تاریخی قلمداد می شود.

جهانی افزود: گیلان یکی از مقاصد برتر سفر در کشور است و در تلاشیم با افزایش سرمایه گذاری مدت اقامت در استان را ارتقا بخشیم لذا بر این اساس شورای راهبردی سرمایه گذاری گردشگری در استان برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی و تقویت اقتصاد درونگرا تشکیل شده تا موجبات رشد اقتصادی جامعه بر اساس گردشگری در گیلان فراهم شود.

جهانی با تاکید بر اینکه در بحث بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر بروز ایده‌های نو تاکید شده است با اشاره به بیانات رهبر معظم‌ انقلاب مبنی بر اینکه برای رساندن‌ کشور از لحاظ ثروت ملی به حد استغنا و بی نیازی باید سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در معرض انتخاب همه آحاد فعال کشور قرار گیرد، افزود: این بدان معناست که همه باید بتوانند در این زمینه فعالیت نموده و دولت و قانون از آن حمایت کند و مردم هم باید در جریان جزئیات کار قرار گیرند و بدانند که در کجا می توانند فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری کنند.

کمتر از یک ماه از همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان با حضور ۴۶ شهرداری در قالب ۶۰ غرفه در آبانماه نمی گذرد که در آن هر شهر به ارائه فرصت های گردشگری پرداخت که برای سرمایه گذاران ناشناخته بود و این نمایشگاه با ارائه ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کار خود پایان داد که مشروح سخنان وی را می توانید در این پیوند https://www.irna.ir/news/۸۴۹۴۶۱۰۵/ بخوانید.

 

برپایی همایش یاد شده ضمن قدردانی وزیر بعنوان الگویی برای همه مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ شد.

گیلان دارای ۳ هزار ۴۸۳واحد تاسیسات گردشگری شامل ۱۰۹ واحد هتل، ۱۰۳ مجتمع گردشگری، ۴۲ هتل آپارتمان، ۵۰ مهمانپذیر، دو هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۱۹ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۳۰ اقامتگاه بومگردی، ۲ اقامتگاه سنتی، ۳۰ واحد گردشگری و مسافربری دریایی، ۳۷۳ واحد بین راهی، ۸۸ دفتر خدمات مسافرتی، ۸۰ مرکز اطلاع رسانی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار