کد خبر : 71036
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400- 28: 11

نظر عضو اسبق شورا پیرامون انتخاب شهردار رشت:

علوی از جوانان انقلابی و متعهد شهر بوده و از هر گونه فساد مالی و اخلاقی مبرّا است

علوی از جوانان انقلابی و متعهد شهر بوده و از هر گونه فساد مالی و اخلاقی مبرّا است

سید «رضا موسوی روزان» درمورد انتخاب شهردار رشت تاکید کرد: سید «امیرحسین علوی» از جوانان انقلابی و متعهد شهر رشت است و شهردار منتخب رشت در دوران حضورش در شورا عملکرد قابل قبولی داشته است.

به گزارش گیلانستان، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین به عنوان بزرگترین همایش تاریخی اسلام و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) و ۲۸ صفر رحلت پیامبر اسلام (ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) درباره عملکرد شورای ششم شهر اظهار داشت: قضاوت درباره عملکرد شورای اسلامی کلانشهر رشت بسیار زود است.
اکثریت اعضای شورای شهر دارای تجربیات و تخصص کافی هستند و  به نظرم در این بازه زمانی که فعالیت داشته اند عملکرد نسبتا مناسبی داشته اند.
عضو شورای چهارم شهر رشت ادامه داد: شورای ششم سعی کرد سید محمداحمدی را ابقا نماید که نشان از درایت شورانشینان داشته و پس از پافشاری شهردار وقت برای استعفا نیز به سختی این استعفا را پذیرفتند.
وی درباره پروسه انتخاب شهردار گفت: شورای ششم برای انتخاب شهردار فراخوان داد؛ افرادی که اعلام آمادگی کرده بودند فیلتر شدند و شورا به سه گزینه؛ سیدامیرحسین علوی، رحیم شوقی و ناصر عطایی رسید. پس از انصراف شوقی و عطایی و الزامی که شورا برای انتخاب شهردار در موعد مقرر احساس می کرد؛
سید امیرحسین علوی را به عنوان شهردار رشت انتخاب کرد.
عضو سابق شورای شهر رشت با بیان اینکه ما باید به آرای شورانشینان احترام بگذاریم، گفت: شورای شهر رشت به دنبال یک فرد با تجربه، متعهد،  توانمند و آشنا به مشکلات شهر بوده و این شاخصه ها را در سید امیرحسین علوی پیدا کرد و در نهایت باید بگویم که ما باید به شورای اسلامی شهر و انتخابشان -(چه کسانی که به شهردار منتخب رشت رای داده اند و چه کسانی که رای نداده اند)- احترام بگذاریم.

عضو سابق شورای شهر رشت به سوابق شهردار منتخب رشت اشاره کرد و گفت:
سید امیرحسین علوی در عین جوانی دو دوره عضویت در شورای شهر رشت در سابقه کاری خود داشته و در دوره ششم نیز موفق به ورود گشته است و در عین حال در بخش خصوصی هم از مدیران موفق بوده است.
وی افزود: علوی از جوانان انقلابی شهر رشت است که در ۸ سال گذشته تجربیات فراوانی را در شورای شهر کسب کرده و کاملا با وضعیت شهر و شهرداری رشت آشناست.

وی افزود: شهردار منتخب رشت در دوران حضورش در شورای شهر رشت عملکرد قابل قبولی داشته و همین عملکرد باعث حضور مجددش در شورای اسلامی شهر و همچنین انتخاب به عنوان شهردار شهری بزرگی مثل رشت(که بسیار برای ما عزیز است ) شده است.

موسوی روزان با تاکید بر اینکه نباید قبل از مشاهده عملکرد دیگران را قضاوت کنیم، گفت: من با شهردار منتخب در شورای چهارم کار کرده ام و از نزدیک با کاردانی و توانمندی های این فرد آشنا هسستم.

سید رضا موسوی روزان درباره عدم تمایل افراد رزومه دار برای شهرداری رشت اظهار کرد: دلایل مختلفی برای این عدم اعلام آمادگی وجود دارد که باید به صورت ریشه ای واکاوی و بررسی شود.
وی در ادامه به توانمندی گیلانی ها اشاره کرد و افزود: اعتقاد دارم ما داخل استان افراد توانمندی داریم که می توانند حتی در استانها و شهرهای دیگر هم استاندار و شهردار شوند اما متاسفانه نگاهی به استانداران گذشته گیلان نشان می دهد که تنها تعداد انگشت شماری از این استانداران گیلانی بوده اند که باید نمایندگان مجلس و مسئولین سطح بالای کشور پاسخگوی آن باشند.

موسوی روزان ؛عدم حمایت از متخصصین بومی را غیرقابل جبران خواند و گفت: باید سعی کنیم در کنار هم قرار بگیریم تا نشان دهیم که صحبت های مبنی بر عدم همکاری و عدم اتحاد گیلانیان درست نیست.
وی نظرات مختلف درباره عملکرد شورای ششم و انتخاب یک عضو شورا به عنوان شهردار را قابل احترام دانست و بیان کرد: اعتقاد دارم هر شخصی می تواند نظرات خود را مطرح نماید اما باید یک مراقبت دائمی در فضای مجازی باشد. چرا که خبری به افکار عمومی منتقل شد تأثیر گزاریش را خواهد داشت و اصلاح آن براحتی امکان پذیر نیست.

عضو سابق شورای شهر رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید افکار درست و صحیح را منتشر کنیم و گفت: باید حقایق را منتشر و اخلاق را رعایت کنیم.

موسوی روزان با بیان اینکه انتقاد کردن منافاتی با همیاری و همکاری ندارد، تصریح کرد: انتقاد سازنده باعث پیشرفت می شود اما باید سعی کنیم انتقادات درست و همراه با راهکار باشد. و از طرفی همه در مسیر خدمتی دچار اشتباهاتی می شوند و انسان بی خطا وجود ندارد اما نباید به نوعی با سرمایه های انسانی برخورد کنیم که مانع رشدشان شویم.
وی به انتقاد مردم از نمایندگان مجلس گیلان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نمایندگان ما در مجلس تاکنون نتوانستند عملکرد مناسبی در حمایت، تعرفه و رشد سرمایه های انسانی داشته باشند و به همین دلیل ما در کابینه دولت حتی یک گیلانی هم نداریم و البته این موضوع صرفاً شامل این دوره نمی شود.

عضو شورای چهارم شهر رشت در پایان ضمن ابراز امیدواری برای قرار گرفتن تمامی جناح ها و ارگانها  در کنار هم برای پیشرفت شهر بیان کرد: آرزوی می کنم شورای شهر و شهردار منتخب در انجام امور محوله موفق باشند. شهر رشت نیاز جدی به کار دارد؛ کاری که با برنامه و با اصول انجام شود. شهر رشت عقب ماندگی زیادی دارد که با کار انقلابی می‌توان جبران کرد و در نهایت ما هم وظیفه داریم به عزیزان شورا و شهردار منتخب کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامد چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

بله مثل روز روشنه . خصوصا اینکه تمام بیلبوردهای رشت الان چند ساله دست یه نفر افتاده اونم از وابستگان نزدیک علوی

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

سلام آقای موسوی روزان شماازکجا تشخیص دادیدکه آقای علوی ازجوا نان انقلابی وپاک ومبراست نکنه درچنددوره شوراخیلی به مشام شماهم رسیده همه شماهارامیشناسیم وکارنامه شماهامطالعه شده بایدبرگردیم به سوابق واقعی ایشان درچندنقطه رشت زمین دارن وچندتاخونه دارن وچند درب مغازه دارن امیدواریم نسنجیده تآییدنکنیدهمه مسولین رشت شنا خته شده هستندخواهشن خفته راازخواب بیدارنکنیدکه همه چیزبر ملا میشه حالاهرکسی است انتخابش کردیدبگذاربمونه تاان شاءالله روزحساب

سرباز آتش باختیار پنجشنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

جناب آقای روزان باسلام
در دفاع از آقای علوی فرمودید که علوی جوان انقلابی و متعهد است
اولین سوال من از شما ابن است که علوی در کدام یک از پیچ های انقلاب حضور داشته و چوب خورده و یا مورد توهین قرار گرفت فقط بفرمائید در جریان فتنه ۸۸ آقای علوی کجا حضور داشتند
و اما در خصوص تعهد ایشان فرمودید
فقط خواستم عرض کنم که ایشان یکی از بی تعهدتربن افراد جامعه است وقتی ایشان در سوگندی که خورده به مردم و شهر وفادار باشد چرا به آرای مردم خیانت کرد و پس از اخذ رای و و رود به شورای شهر ،فیلش هوای قدرت جدید کرده و خوایت که ردای شهرداری رشت را به تن کند ،
آقای روزان هیچ ایرادی ندارد که فردی مدعی انجام کارهای بزرگ است منعی هم ندارد ولی سوال این است که اگر قرار بود که آقای علوی شهردار رشت بشود چرا در انتخابات شورای اسلامی شهر شرکت کرد و فرصت را از حضور یک نیروی کارآمد به عرصه قانون گذاری شورای اسلامی گرفت
آقای محترم این یک خیانت این به اعتماد مردم
برای من قابل توجیه نیست

رفتن به نوار ابزار