کد خبر : 45000
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398- 18: 17

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

عمده مرغ بازار بزرگ تهران در استان گیلان تولید می‌شود

عمده مرغ بازار بزرگ تهران در استان گیلان تولید می‌شود

گیلان از وجود شرکت‌های زنجیره‌ای بسیار بزرگ تولید مرغ بهره می‌برد به‌طوری که هم‌اینک بخش اعظمی از مرغ مصرفی بازار بزرگ تهران توسط این استان تأمین می‌شود.

به گزارش گیلانستان گیلان جایگاه بسیار خوبی در حوزه تولید مرغ و صادرات آن به سایر نقاط کشور دارد به طوری‌که طبق آمارهای اعلام شده جهاد کشاورزی و به‌واسطه استقرار شرکت‌های زنجیره‌ای بسیار بزرگ و پیشرفته، بخش اعظمی از مرغ مصرفی بازار بزرگ تهران توسط این استان تأمین می‌شود.

فرآیند مربوط به تأمین و ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ و مرغداری‌های گیلان اعم از ذرت و سویا طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تا شب عید امسال انجام شده است به طوری‌که با تمهیدات ویژه اندیشیده شده دستگاه‌های ذی‌ربط هم‌اینک هیچ مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، وضعیت توزیع تخم‌مرغ‌ تنظیم بازاری در سطح این استان را برشمرد و اظهار داشت: گیلان از جمله استان‌های واردکننده تخم‌مرغ محسوب می‌شود از سویی‌ دیگر به علت سرد شدن هوا مصرف تخم‌مرغ در استان مقداری افزایش پیدا کرده است.

حجت علی ‌اکبرنژاد از ورود تخم‌مرغ‌های محلی استان به بازار مصرف و گرایش مردم به سمت خرید آن‌ها سخن گفت و تصریح کرد: با اینکه گیلان تولیدکننده تخم‌مرغ نبوده و نیاز بازار خود را از طریق واردات تأمین می‌کند هیچ مشکلی در این استان از حیث کمبود تخم‌مرغ وجود ندارد و اختلالی در بازار ایجاد نشده است.

وی تمهیدات اندیشیده شده ویژه جهاد کشاورزی گیلان و تأمین به موقع و ذخیره‌سازه نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های استان شامل ذرت و سویا را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این نهاده‌ها تا شب عید ذخیره‌سازی شده است و طبق برنامه بین واحدهای پرورش مرغ و مرغداری‌های استان گیلان توزیع می‌شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان شایعه وجود آلودگی در نهاده‌های توزیع شده سطح بازار را رد کرد و اظهار داشت: تمام نهاده‌هایی که وارد بازار می‌شود قبل از توزیع به دقت در گمرک، سیستم قرنطینه دامپزشکی، گواهی سلامت استاندارد و سایر مبادی ورودی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی توان تولید بیش از ۵۰۰ تن لاشه مرغ در سطح گیلان توسط واحدهای تولیدی و پرورشی این استان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بخشی از این مرغ تولید شده به استان‌های همجوار به ویژه استان تهران صادر می‌شود به‌طوری‌که گیلان یکی از استان‌های مهم تأمین مرغ بازار بزرگ پایتخت محسوب می‌شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در مورد تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در این استان نیز خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های اخیر واحدهای فعال و شرکت‌های بزرگ تولید کننده مرغ در استان گیلان تمهیدات و برنامه‌های بسیار گسترده‌ای را در راستای افزایش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا همان مرغ سبز شروع کرده‌اند.

علی اکبرنژاد افزایش سطح تولید و بهره‌وری در حوزه تولید مرغ را از رئوس و اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی گیلان برشمرد و عنوان کرد:‌ مرغ تولید شده در واحدهای صنعتی گیلان به‌علت میزان کم مصرف دارو،‌ شیوع کمتر بیماری‌ها و درصد تلفات بسیار پایین هم‌اینک در رده سالم‌ترین مرغ‌های تولیدی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار