کد خبر : 25439
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

عمده کتابخانه‌های استان گیلان به بخش مستقل کودک مجهز شدند

عمده کتابخانه‌های استان گیلان به بخش مستقل کودک مجهز شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: عمده کتابخانه‌های استان دارای بخش مستقل کودک هستند و گیلان در این حوزه جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گیلانستان، هادی نوری ظهر امروز در نشست کتابخوان ویژه مدیران شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح ملی دنبال می‌شود اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی متولیان ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان فرهنگ کتابخوانی را عنصری محوری در جامعه امروز عنوان کرد و گفت: با همت جمعی و مشارکت همه‌‌جانبه تمامی دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی باید افزایش فرهنگ مطالعه را در جامعه محقق کرد.

نوری با تاکید بر اینکه افزایش فرهنگ مطالعه موجب ایجاد حفاظی فرهنگی در راستای آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود اعلام کرد: برگزاری سلسله نشست‌های کتابخوان از برنامه‌های ویژه ترویج فرهنگ مطالعه در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این سلسله نشست‌ها از سطوح‌ نخبگان تا سطوح دانش‌آموزی در استان گیلان برگزار شده و این روند ادامه دارد خاطرنشان کرد: سال گذشته نشست‌ کتابخوان مدیران کل در استان گیلان برگزار شد.

نوری با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار در کشور نشست کتابخوان فرماندهان سپاه در استان گیلان برگزار شد افزود: سلسله نشست‌های کتابخوان در حوزه‌های مختلف شهرداران، مدیران زن، فرمانداران و دانش‌آموزان در استان گیلان برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از برگزاری نشست کتابخوان ویژه خبرنگاران استان گیلان در رشت خبر داد و اظهار داشت: این نشست 22 اردیبهشت‌ماه با حضور پیشکسوتان عرصه رسانه در رشت برگزار می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه پنجمین نشست کتابخوان ویژه مدیران شهرستانی در آستانه آشرفیه برگزار شده است تصریح کرد: ششمین نشست کتابخوان ویژه مدیران شهرستانی در شهرستان‌ املش برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نشست کتابخوان در سازمان انتقال خون استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این نشست هفته آینده در رشت برگزار می‌شود گفت: تصمیمات و اقدامات مدیران در توسعه فرهنگی کشور اثرگذار است و این نشست‌ها بر اساس این روند در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید از سوی مدیران یک مقوله مهم تلقی شود افزود: توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی جامعه به کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ مطالعه اثرگذار است.

نوری با اشاره به اینکه برخی از مراکز کتابخانه‌‌های استان گیلان به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: سال گذشته به طور مجموع 605 نشست کتابخوان در سراسر استان گیلان برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان 107 کتابخانه دارد خاطرنشان کرد: سال گذشته 539 مسابقه فرهنگی در قالب مسابقه نویسندگی، نقاشی و مسابقات مکتوب در سراسر استان گیلان برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 16 نقد و رونمایی از کتاب در سراسر استان گیلان برگزار شده است بیان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان سال گذشته 692 جلسه مطالعاتی و هزار و 827 برنامه ترویجی را در سطح گیلان برگزار کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از برگزاری 676 برنامه آموزشی در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی مذکور در قالب کارگاه‌های داستان نویسی، نویسندگی، خوشنویسی، طراحی و کاردستی در گیلان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه عمده کتابخانه‌های استان گیلان دارای بخش مستقل کودک هستند و استان گیلان در این حوزه جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: کتابخانه‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه با امکانات و عملکرد مطلوب در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تسنیم در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار